Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset aina muuttavat mieltään.

Vierailija
01.10.2021 |

Näyttää pahasti, että jo toinen suhde katkolle samasta syystä. Olen kahden teinin yh-isä ja olen pari vuotta tapaillut yh-äitiä, jolla alakoulu ikäinen poika. Heti alussa sovittiin, että mitään uusioperhettä ei aleta rakentamaan vaan molemmat asuvat omillaan. Nyt naisystävä haluaisi muuttaa yhteen ja suuttui ja loukkaantui pahasti kun kieltäydyin ehdottomasti.

Tässä korona-aikana on vietetty käytännössä koko kesä minun mökillä kun ei oikein muuallekkaan ole päässyt. Itse olen tehnyt vielä noin 90% töistä etänä, naisystävällä tämä ei onnistu ammatin valinta syistä. No kumminkin teinit ovat viihtyneet kaupungissa ja naisystävän poitsu on oli minun kanssani mökillä käytännössä koko koulun kesäloma-ajan ja naisystävä vapaapäivinään. No kivahan se on pikkupojan kanssa kalastella ja veneillä kesällä. Tästä hän nyt on saanut päähänsä, että kun näin hyvin tulemme juttuun niin voitaisiin saman katon allakin yrittää. Ei missään nimessä.

Mulla on pari hassua vuotta jäljellä niin voin potkia oman jälkikasvuni maailmalle, enkä todellakaan ole ottamassa toisen lasta riesakseni seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi. Olen elänyt lapsiperhe arkea jo yli 20v ja minulle riittää. Tykkään kyllä poitsusta, mutta kiintiö on täynnä ja haluan itse päättää kuinka paljon aikaa hänen kanssaan vietän. Loma-ajat mielellään, mutta arkeen en enää lisää lapsia/vastuuta halua.

Sääli sinänsä, suhde oli tähän asti mielestäni hyvä ja toimiva, mutta tämä on kyllä kynnyskysymys, että molemmat pysyvät oman kattonsa alla. Luulin, että tämä oli selvää, mutta eipä taaskaan ollut.

Anteeksi pitkä avautuminen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun valinta. Itse en jaksaisi olla vuosia suhteessa jossa asutaan erillään eikä onneksi halunnut mieskään. Muutimme yhteen 10kk seurustelun jälkeen. Mun lapsi oli tuolloin 10 ja miehen nuorin lapsi 18, miehen kaksi vanhempaa lasta jo aikuisia. Hyvin ollaan saman katon alle mahduttu. Yhdessä ollaan oltu melkein kahdeksan vuotta, olemme naimisissa ja olemme ostaneet omakotitalon.

Vierailija
2/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sun valinta. Itse en jaksaisi olla vuosia suhteessa jossa asutaan erillään eikä onneksi halunnut mieskään. Muutimme yhteen 10kk seurustelun jälkeen. Mun lapsi oli tuolloin 10 ja miehen nuorin lapsi 18, miehen kaksi vanhempaa lasta jo aikuisia. Hyvin ollaan saman katon alle mahduttu. Yhdessä ollaan oltu melkein kahdeksan vuotta, olemme naimisissa ja olemme ostaneet omakotitalon.

Ihmisiä on erilaisia. Kuvittelisin, että voisin joskus vielä jonkun kanssa asua vanhuuden päivinä kun kummallakaan ei enää alaikäisiä lapsia ole ja jos joku niin hullu löytyisi joka minun kaupunki rutiineihin tottuisi.

Se minua tässä risoo, että aikanaan sovittiin ja sitten muutetaan mieltä ja oletetaan, että toinenkin on mieltään muuttanut. Sitten vielä suututaan kun käy ilni, että on lukenut itse ihmistä väärin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kolmekymppisen eroäiti, jolla eskari-ikäinen lapsi.

Monesti tulee utelua, että milloinkas alan käydä treffeillä, ja että varmasti löytyisi joku kiva loppuelämän kumppani.

Mutta kun en vaan jaksa enkä halua. Ajatuskin siitä, että joku tapailukumppani pitäisi lastani "riesana", on niin epämiellyttävä, että jätän mieluummin kaikki deittailut väliin.

Lisää lapsia olisin ehkä halunnutkin, mutta sillä mennään mitä on.

Vierailija
4/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kolmekymppisen eroäiti, jolla eskari-ikäinen lapsi.

Monesti tulee utelua, että milloinkas alan käydä treffeillä, ja että varmasti löytyisi joku kiva loppuelämän kumppani.

Mutta kun en vaan jaksa enkä halua. Ajatuskin siitä, että joku tapailukumppani pitäisi lastani "riesana", on niin epämiellyttävä, että jätän mieluummin kaikki deittailut väliin.

Lisää lapsia olisin ehkä halunnutkin, mutta sillä mennään mitä on.

Niin, siis kolmekymppinen, ei kolmekymppisen.

Vierailija
5/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni otsikointi omasta mielestäsi, ap?

Ymmärrän täysin valintasi, en itsekään olisi muuttanut yhteen miehen kanssa, jolla olisi ollut alaikäinen lapsi, siinä vaiheessa kun omani oli jo muuttamassa pois kotoa. Mutta miksi syytät muita naisia yhden naisen toiminnasta?

Vierailija
6/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo, kukaan täysjärkinen ei yleistä:

Naiset aina muuttavat mieltään.

Vierailija
7/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Tuo sinun naisystäväsi huomasi konkreettisesti mitä hyötyä sinusta on hänelle ja lapsilleen. Tarjoat mökit ja kalastushareastukset jne. Tietenkin hän nyt kiukuttelee kun sinä et sellaista halua joka päivä. Älä anna periksi. T. Omaa rauhaa arvostava nainen

Vierailija
8/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä miesten tapaa että syytetään yhden ihmisen tekemisistä koko toista sukupuolta. Ja käänteisesti jos joku nainen yritää tehdä ketjun oman parisuhteensa hankaluuksista sen yhden miehen kanssa, ensimmäisessä kommentissa huudetaan miesvihaa.

Vierailija
9/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuo kirjoittamasi juttu liittyy otsikkoon? Olisit nyt saman tien otsikoinut sen vaikka "kysymys repun säätöhihnoista".

Vierailija
10/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Oma lapseni on jo aikuinen, enkä jaksaisi enää lapsiarkea, jos tapaisin miehen jolla ala-ikäinen lapsi. Missään nimessä en suostuisi muuttamaan yhteen edes viikonloppuisän kanssa, saati sitten yh'n.

Vierailija
11/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä miesten tapaa että syytetään yhden ihmisen tekemisistä koko toista sukupuolta. Ja käänteisesti jos joku nainen yritää tehdä ketjun oman parisuhteensa hankaluuksista sen yhden miehen kanssa, ensimmäisessä kommentissa huudetaan miesvihaa.

Ei ole vain miesten tapa....

Vierailija
12/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa katsella alaikäistä lasta arjessa, niin miksi ihmeessä et etsi lapsetonta naista tai sellaista jonka lapset on aikuisia? Jos jo yksi suhde mennyt tuon takia puihin, niin eikö tuo olisi jo aika no brainer valita seuraavan kerran fiksummin?

Vierailija
13/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vain miesten tapa....

Kokeilin palstan hakua äsken ja löysin mm. tällaisia ketjuja:

-Miksi miehet taantuvat lapsen tasolle avioliitossa?

-Miksi miehet valehtelevat pituutensa deittisovelluksissa?

-Miksi miehet näyttää niin vanhoilta

-Miksi miehet ovat konservatiivisempia kuin naiset?

Vierailija
14/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on syynsä miksi ne pienten lasten yh:t ovat sinun kanssasi - se, etteivät ne ole saaneet ketään muutakaan. Sinun olisi fiksumpaa etsiä lapseton nainen, mutta kun niillä on muitakin ottajia, niin mitä ilmeisimmin sinulla ei rahkeet sellaiseen riitä. Vähän sama kuin ne miehet jotka eivät saa kuin läskejä ja sitten kiukuttelevat kun ei se lihava tyttis laihduta. Sinulla ei rahkeet riitä naiseen joka ei tarvitse arjen jakajaa pienen lapsen kanssa. Sori, hyväksy se ja tee johtopäätökset.

Vierailija
15/15 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun arvata, nainen on merkittävästi nuorempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan