Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä väsymysoireilu koko ajan?

Vierailija
01.10.2021 |

Järkyttävä väsymys ollut jo muutaman kuukauden. Väkisin täytyy tehdä hommia ja koiraa lenkittää - olen siitä kyllä kiitollinen sillä ilman koiraa en kyllä saisi raahattua itseäni lenkille ollenkaan, mutta tuntuu siltä kuin jalkoja pitäisi raahata perässä kuin lyijyä. Kun vaikkapa saan ihan vain imuroitua, haluaisin jo mennä nukkumaan jälkeenpäin. Illalla en meinaa pysyä hereillä, silmät menevät kiinni ja melkein kaadun kun nukuttaa. Elämä on kutistunut ihan vain hengissä pysymiseen, kun en jaksa enää edes Netflixiä katsella.

Jossain vaiheessa alkusyksyllä oli sellaista, että oli jatkuva migreeni ja piti nukkua päivästä monta tuntia yöunten lisäksi. Ei vaan pystynyt pysymään hereillä. Onneksi se jatkuva päänsärky meni ohi, nyt on vain silloin tällöin.

Kellään muilla vastaavia kokemuksia?

Minulla on ollut kyllä oireita jotka viittaavat johonkin autoimmuunisairauteen, ja jotkut veriarvot (kuten tumavasta-aineet) koholla. Mutta eipä tämä ole varsinaisesti kiinnostanut ketään lääkäriä. On vain todettu, että joo jotain pientä autoimmuniongelmaa voi olla, mutta eipä tässä mitään. Jos yrittää valittaa, että nämä oireet pahimmillaan ihan oikeasti vaikuttavat elämänlaatuun, alkaa ihan julmettu vähättely, että äläs nyt liioittele, ei sinulla mitään ole. Tätä samaa vähättelyä on tullut yhteensä neljältä lääkäriltä monen vuoden aikana. Kaikista omituisin kokemus oli, kun esittelin lääkärille käsiä ja jalkoja, jotka olivat täynnä purppuralaikkuja, ja lääkäri totesi siihen, että kyllä tuollaisia on tosi monella, ei kannata murehtia niitä. Aloin jossain vaiheessa epäillä, että epäilevätkö minun toivovan varhaiseläkkeelle tai jotain. No en toivo. Haluaisin vain olla virkeä ja kivuton, kuten ennen. Sitä paitsi, kivun kokemukset, puutumiset, huimaukset jne. voisin tietysti valehdella, mutta kuinka voisin feikata vaikkapa purppuraläikät iholla??

Tämän lisäksi on paljon stressiä ja ajoittaista paniikkihäiriötä. Mitään muuta mt-oireilua ei ole, ei masennusta tai muuta sellaista, joka selittäisi uupumuksen. Jatkuvasta stressistä ei varmasti ole ainakaan apua tähän.

Tämä järkyttävä väsymys on kuitenkin uusi oire, joka alkoi ihan yllättäen. Siksi haluaisin kuulla muiden kokemuksia vastaavasta. Alkaa tuntua vähän toivottomalta jokapäiväinen arki.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koronarokote tietysti otettuna? Miten ihmiset eivät osaa yhdistää siihen. Tätä väsymysoiretta on nyt tosi monilla!

Vierailija
2/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo ennen koronaa mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaa vai rokotetta?

Vierailija
4/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaa vai rokotetta?

Kumpaakin.

Vierailija
5/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ME/CFS?

Vierailija
6/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koronarokote tietysti otettuna? Miten ihmiset eivät osaa yhdistää siihen. Tätä väsymysoiretta on nyt tosi monilla!

Itse asiassa ei ole. Teen töitä kotona enkä tapaa juurikaan ihmisiä, joten olen vähän empinyt rokotteen kanssa, sillä luin kannanottoja tutkijoilta (ihan lääketieteellisissä julkaisuissa, ei missään Youtubessa), että juuri nuo minun veriarvoni voivat olla riski mRNA-rokotteiden kanssa.

-ap

Vierailija
7/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairastanut koronan, miksi otit vielä rokotteen? En käsitä.

Vierailija
8/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kesäisin ja keväisin yllättävän pirteä vähilläkin unilla. Saatan käydä ajelemassa, kaupassa, tulla kotiin, käydä pikasuihkussa (aamusuihkun lisäksi), juoda kaffin, sitten chillailla ja lähteä kohta taas johonkin. Sitten saatan tulla TAAS käymään kotona ja illalla myöhään vielä käydä kaupassa tai jossain. Syksyllä ja talvella väsyttää koko ajan enkä jaksaisi mennä edes autolla minnekään. Myös raudan puute aiheuttaa väsymystä. Epäilen itselläni sitäkin. Ja tietysti tuo jankutijankutirokote. Itselläni ei sitä onneksi ole riesana XDDDDDDD.

Vierailija
9/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa yhdistää kun mitään yhteyttä ei ole. Itselläni oli väsymystä samaan tapaan vuosia sitten.

Vierailija
10/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyvä sydänkohtaus voi oireilla voimakkaalla väsymyksellä. Tuttava menehtyi äkillisesti jokin aika sitten ja hän oli erittäin väsynyt kuukausia. Tosin kuolinsyytä emme vielä tiedä.

Vierailija
11/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kovaa väsymystä ja uupumusta jo ennen rokotteita.

Toisinaan tilanne on tosi tosi paha ja tuntuu ihan raskaalta jopa hengittää tai pitää silmiä auki, ja toisinaan saatan jaksaa touhuta paljonkin.

Vierailija
12/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis sairastanut koronan? Saattaa johtua siitäkin. Siitä long covidista. Itselle kävi niin että viime syksynä joku vastaantulija sylki tahallaan mun päälle. Siitä vajaan viikon päästä tuli kurkku ja keuhkot kipeäksi ja lämpöä. Eli ihan kuin joku ois tartuttanut koronan tahallaan. Oireet kesti vain pari päivää, eli en edes ehtinyt mennä testiin. Olin vain kotona, etätöissä muutenkin. Mutta sen jälkeen mulla oli kesään asti jatkuvaa lämpöä ja ihan älytöntä väsymystä. Terveellinen ruokavalio ei piristänyt, lenkki ei piristänyt. Päin vastoin, en meinannut jaksaa lenkiltä kotiin ollenkaan. Just tuollaista että väkisin piti tehdä hommia ja ois vaan voinut nukkua ja nukahteli päiväunille koko ajan, vaikka nukkui pitkät yöunet. Onneksi on nyt parantunut. Ite otin koronarokotteetkin kyllä nyt kesällä ja niistä ei tullut mulla yhtään mitään oireita. Sekin vähän kielii kuin ois sairastanut jo koko taudin ja elimistö ois tuottanut vasta-aineet jo ajat sitten.

Vierailija
13/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samaa kuin ap:lla. Jatkuva väsymys ollut jo kuukausia, migreeniä ainakin kerran viikossa, joskus pari-kolmekin kertaa. Olen aivan loppu.

Lääkärissä en ole käynyt. Epäilen että johtuu työstressistä, olen niin stressaantunut etten enää edes nuku kunnolla. Tekisi mieli irtisanoutua, mutta jostain pitäisi elanto saada jatkossakin, teinejä talossa. Enkä tiedä pääseekö missään työssä enää helpolla, pahimmassa tapauksessa menisin ojasta allikkoon. Kai tässä on vaan jaksettava.

Ostin nyt vitamiinipillereitäkin, kun ajattelin josko olisi apua, no ei ole ollut. Välillä ihan toivoo omaa kuolemaa, ei tässä zombin elämässä ole mitään järkeä.

Vierailija
14/14 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ME/CFS?

Tuo on toki yksi vahva mahdollisuus. Tai siis kuulostaa ainakin kovin tutulta. Mutta itseäni vähän mietitytti se, että lukemani mukaan CFS:n yleensä puhkaisee jokin virusinfektio tms. Minä olen ollut ihan terve koko korona-ajan, noh jos tätä nyt ihan terveeksi voi sanoa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä