Mikä sinun uusperheessä aiheuttaa ongelmia?
Mikä sellainen asia on vaikeaa, mitä EI voi ydinperheessä tulla vastaan? Esim. Lapsipuolen sotkeminen ei ole tällainen asia, sillä myös oma lapsi voi olla se sottapytty.
Kysyn omista kokemuksista, en yleistä tietoa. kuulopuheista tällä palstalla keskustellaan jo paljon.
Kommentit (14)
Meidän uusperheessä ei ole mitään muuta vikaa kuin miehen ex. Ja sekin vaikuttaa minun elämääni ainoastaan miehen kautta, mutta onhan se kurjaa kun mies on kiukkuinen, kärttyinen tai stressaantunut idiootin exänsä takia. Mies on joutunut oikeuteen asti tappelemaan lapsistaan ja vaikka lopputulos oli meidän kannalta parempi kuin exän, niin olihan siitä hirveä stressi miehelle ja tietysti taloudellisia kulujakin. Meillä on yhteiset rahat eli tavallaan myös minulta oli pois asianajajapalkkiot.
Nyt on tilanne melko hyvä, mutta aina välillä jotain pientä kinaa miehelle ja exälle tulee. Lähinnä siitä, kun exä ei huolehdi lapsista tarpeeksi hyvin, ei valvo että tekevät läksyjä, ei vie lapsia harrastuksiin, ei laita asiallisia vaatteita mukaan. jne.
Mutta siis minuun tämä ei vaikuta muuten kuin että joudun kuuntelemaan mieheni valitusta siitä kuinka paska äiti exä on ja auttamaan lapsia valtavan rästiläksymäärän kanssa kun ovat meillä. Näitä ongelmia ei olisi, jos miehen lapset asuisivat kokonaan meillä.
Miehen eksä on ainoa ongelmatekijä. Me muut tullaan hyvin toimeen!
Olen uusperheessä elänyt 16vuotta. Minun sinun ja meidän lapset kuviossa, niitä yhteensä kuusi. Tottahan toki tulee ongelmatilanteita vastaan, se on turhaa kieltää. Mutta sanoisin näin että jos hyväksyy sen asian että elämä ei ole oikeudenmukainen niin pääsee pitkälle. Uusperheessä tämä erittäin tärkeätä. Aina on joku lapsi joka jonkun mielestä saa jotain liikaa / enemmän ym mutta sen täytyy hyväksyä ja jatkaa eteenpäin. OIkeudenmukaisuutta ei ole olemassa elämässä muutenkaan. Jos tähän takertuu ja tavoite on 100% oikeudenmukaisuus niin lupaan että tulee ongelmia, ja paljonkin.
Olen uusperheessä elänyt 16vuotta. Minun sinun ja meidän lapset kuviossa, niitä yhteensä kuusi. Tottahan toki tulee ongelmatilanteita vastaan, se on turhaa kieltää. Mutta sanoisin näin että jos hyväksyy sen asian että elämä ei ole oikeudenmukainen niin pääsee pitkälle. Uusperheessä tämä erittäin tärkeätä. Aina on joku lapsi joka jonkun mielestä saa jotain liikaa / enemmän ym mutta sen täytyy hyväksyä ja jatkaa eteenpäin. OIkeudenmukaisuutta ei ole olemassa elämässä muutenkaan. Jos tähän takertuu ja tavoite on 100% oikeudenmukaisuus niin lupaan että tulee ongelmia, ja paljonkin.
Suunnitteleeko ap uusperheen perustamista? ;)
Katsoin is:n sivuilta huono äiti-jutun uusperheistä. Siinä oli niin uskomattomia esimerkkejä, että epäilen niiden paikkansapitävyyttä. Esim. Äiti kieltää lapsia tottelemasta äitipuoltaan yms. Jäin vain miettimään, kuinka marginaalisia nämä esimerkit ovat. Siksi kysyn kokemuksia, omia, enkä sekun kaiman juttuja.
ap
Saako vastata uusperheen etälapsena ollut nyt jo aikuinen? Vastaan jokatapauksessa :D.
Meidän uusperheessä (isäni ja hänen uusi vaimonsa+molempien omat lapset, ei yhteisiä) ongelmia aiheutti eniten se, että lapsia ei kohdeltu tasa-arvoisesti. Huonoiten käyttäytyvät saivat aina eniten kaikkea, huomiota, aikaa, rahaa. Tämä jatkuu edelleen, vaikka me lapset olemme jo kaikki aikuisia ja osalla on jo omiakin lapsia. Valitettavasti tämä on johtanut myös lastenlasten törkeän eriarvoiseen kohteluun. Uusperheongelmia jo toisessa polvessa siis!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:55"]
Saako vastata uusperheen etälapsena ollut nyt jo aikuinen? Vastaan jokatapauksessa :D.
Meidän uusperheessä (isäni ja hänen uusi vaimonsa+molempien omat lapset, ei yhteisiä) ongelmia aiheutti eniten se, että lapsia ei kohdeltu tasa-arvoisesti. Huonoiten käyttäytyvät saivat aina eniten kaikkea, huomiota, aikaa, rahaa. Tämä jatkuu edelleen, vaikka me lapset olemme jo kaikki aikuisia ja osalla on jo omiakin lapsia. Valitettavasti tämä on johtanut myös lastenlasten törkeän eriarvoiseen kohteluun. Uusperheongelmia jo toisessa polvessa siis!
[/quote]
eikö tuota tapahdu myös ydinperheissä?
Meidän uusperheen ongelmia: Rahapula (yleistä kaikissa perheissä), teinien ongelmat (tavallista teiniperheissä), yhteisen vapaa-ajan vähyys (yleistä tämäkin perhemuodosta riippumatta), erivuoroissa eläminen (vuoro työläisten ongelma), aiemmin ehkä myös entisten parisuhdekokemusten luoma epäluuloisuus/sitoutumispelko/varovaisuus, mutta tämä on vähentynyt olemattomiin sitä mukaa mitä paremmin toisemme tunnemme.
Meillä on molemmilla jo isot lapset eikä lasten tai exien kanssa ole mitään sen ihmeellisempää ongelmaa ollut.
miehen epävakaa ex ja yhteisen ajan puute. muuten kaikki ok.
Up