No, jokos on joululahja a) suunniteltu b) ostettu c) paketoitu?
Kommentit (24)
Korjaus ap-viestiin: JoululahjaT
Monikossa siis. Tai tietysti, voihan joku ostaa vain yhden...
Tänään kirjoitin joulukortit (vain 10 kpl) ja vein ne punaisessa kuoressa postin laatikkoon.
Suurin osa joululahjoista on vielä hankkimatta, mutta mietittynä on kyllä suurin osa. Pari lahjaa on jo ostettu ja ne on myös paketoitu.
Mitään en ole tehnyt joulun eteen.
On suunniteltu ja osa ostettu. Paketointi jää siskolleni (inhoan sitä hommaa).
Vastaan d) stressattu on. xP No kolme lahjaa on ihan paketoitu jo, muut lähinnä kohdassa a eli suunnitteluasteella.
a.) kaikki b.) puolet c.) yksi!
:D Kyllä se tästä!
Ei ei ja ei.
vituttaa kun joulu on nykyään pelkkä kulutusjuhla.
Ei ja ei ja ei.
Saa antaa vinkkejä mitä ostaa 11v ja 13v murkkupojille joita ei kiinnosta esim vaatteet eikä ne leffassakaan pahemmin käy. Uudet kännykät saaneet tänävuonna ja tietokonetta ei tipu jota mankuvat pelaamistarkoirukseen koska meillä on jo tietokone. Ja kannettava. Ja iPad ja nuo älypuhelimet.
Eli mitä ihmettä lahjoiksi??? Kirjat on jo tulossa, ehkä toisetkin ja kosmetiikkapussukat, tai siis niissä on dödöt, kasvojen puhd.aine, kosteuttava geelivoide ja antibakteerinen finnejä kuivattava peitepuikko.
En osta montaa lahjaa, lähinnä vain lapsille. Ne on vielä hankkimatta, toivelistoja odottelen (kouluikäisiä). Anopin lahjoista toinen hankittu ja paketoitu. Toinen lahja on käytettynä ostetut Arabian lautaset, jotka ostan, jos jostain löydän. Apen lahjasta vastaa mies. Muutamalle kaverille leivon taatelikakun ja/tai saaristolaislimpun. Ne ajattelin hoitaa alta pois itsenäisyyspäivänä. Kahden kummitytön lahjat ostettu ja paketoitu.
Joulukortit on jo postitettu.
Tänä vuonna olen poikkeuksellisen ajoissa.
Olemme sopineet läheisten kanssa, ettemme osta toisillemme joululahjoja.
Jotain on hankittuna, jotain on tehtynä, paketoimatta ovat vielä kaikki. Perjantaina aion mennä lahjaostoksille, mutta yleensä se eka lahjakierros on sellainen tunnustelu vasta. Seuraava myös, ja sitten viikkoa ennenjoulua meinaa jo väjän iskeä paniikki. Mutta hyvällä tavalla. Tykkään kovasti joulun ja joulun ajan tunnelmasta, kiireineenkin.
Paria pakettia vaille valmista. Olen ottanut tavaksi hoitaa lahja-asiat pois alta hyvissä ajoin ennen joulukuuta. Ihanaa sitten olla vaan ja odottaa joulua.
Kaikki lahjat suuniteltu, suurin osa myös ostettu ja paketissa. Olen tehnyt lanttu- ja porkkanalaatikot pakastimeen, marinoinut valkosipulit ja tehnyt paholaisen hilloa.
x) emme vietä joulua, ei siis ongelmia tämänkään asian suhteen. Ps. ostatteko synttärilahjatkin kuukautta etukäteen?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:50"]x) emme vietä joulua, ei siis ongelmia tämänkään asian suhteen. Ps. ostatteko synttärilahjatkin kuukautta etukäteen?
[/quote] minä saatan ostaa vaikka 8 kk ennemin, jos sopiva eteen tulee. Samoin joululahjojen kanssa. Joskus jopa heti alesta joulun jälkeen olen tehnyt löytöjä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:22"]
Ei ja ei ja ei.
Saa antaa vinkkejä mitä ostaa 11v ja 13v murkkupojille joita ei kiinnosta esim vaatteet eikä ne leffassakaan pahemmin käy. Uudet kännykät saaneet tänävuonna ja tietokonetta ei tipu jota mankuvat pelaamistarkoirukseen koska meillä on jo tietokone. Ja kannettava. Ja iPad ja nuo älypuhelimet.
Eli mitä ihmettä lahjoiksi??? Kirjat on jo tulossa, ehkä toisetkin ja kosmetiikkapussukat, tai siis niissä on dödöt, kasvojen puhd.aine, kosteuttava geelivoide ja antibakteerinen finnejä kuivattava peitepuikko.
[/quote]
Ostatko aina molemmille pojille samat lahjat? :o
Huh, kun osa on ajoissa. Meillä on ne joulukortitkin vielä tekemättä ja aiotaan kyllä askarrella ne itse.
Olen jouluihmisiä ja suunnitelen kyllä joulua etukäteen, joten suurin osa suunnittelutyöstä lahjojenkin suhteen on tehty. Yhdelle eli isälleni ei ole vielä mitään hajua, mitä ostaisin.
Muutamia olen jo ehtinyt ostaakin. Ostan paljon netistä, joten kotiin on tullut vasta muutama lahja enkä ole vielä niitä paketoinut. Paketoinnin aloitan vasta joulukuussa, jonakin tunnelmallisena iltana, jolloin kuuntelen joululauluja ja siemailen samalla glögiä. Ei sitä vielä voi tunnelmoida ihan noin kun jouluun on yli kuukausi aikaa.
Kaikki ostettu ja paketoitu, ostin lahjat vain muutamalle läheiselle. Jouluruokia en syö, joten ei tarvitse stressata. Neljä viikkoa töitä ja sitten parin viikon loma, se on ainoa asia mitä odotan.
Ei ja ei ja ei.
Esiteineille ja teineille löytyy lahjoja urheiluvälinekaupasta: leuanvetotanko, tasapainolevy tms. Sopivat myös ei-urheilullisille.
a) ei b) ei c) ei :D en kai mä myöhässä vielä oo?