Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias pyysi ostamaan kondomeja, mitä tehdä?

Vierailija
30.09.2021 |

15,5-vuotias pyysi ostamaan kondomeja. 17-vuotias "poikaystävä", joka vaikuttaa enemmän hengailukaverilta, on hyvän kotikasvatuksen saanut ja osaa käyttäytyä, mutta kyllähän tämä hankalalta tuntuu.

Olen lukenut tämän illan asiantuntijoiden ohjeita netistä. Niissä sanotaan, että vanhemmat vetävät rajat ja määräävät yökyläilyistä ja ettei teinien seurustelu yleensä tarkoita sitä, mitä vanhemmat ajattelevat, mutta tässä tapauksessa tavoite näyttää kirkkaalta.

Mitä tässä nyt pitää tehdä? Seksistä meillä on jo valmiiksi puhuttu avoimesti pikkulapsivaiheesta lähtien, joten pitäisikö vain hyväksyä se, että nuoret harrastavat seksiä kattomme alla?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on alle 16 ja poikkis on yli 16. Eikös ole aika laitonta vai mitä luulet?

Vierailija
2/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on alle 16 ja poikkis on yli 16. Eikös ole aika laitonta vai mitä luulet?

Niin siis poika saisi tässä tapauksessa syytteen sexistä..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei. Tavaahan sitä lakia vähän tarkemmin.

Vierailija
4/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aikaista ja väärin ja kaiken lisäksi sairasta, että vanhempi ostaisi lapselleen kondomeja.

Vierailija
5/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ostaa itse, ei ole ikärajaa kaupassa.

Vierailija
6/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää kondomit ostamatta niin pääset sitten ostelemaan vaippoja ja potkupukuja

Vierailija
7/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ostaa itse. Jos on tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä, on tarpeeksi kypsä kävelemään kauppaan ja lyömään kondomit hihnalle.

Vierailija
8/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että ostaa itse. Jos on tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä, on tarpeeksi kypsä kävelemään kauppaan ja lyömään kondomit hihnalle.

Tämä

Vierailija
9/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua lapsenhotajaksi niin kannattaa ostaa.

Vierailija
10/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa ja sano, että käy ostamassa itse. Jos ei uskalla edes ehkäisyvälineitä ostaa niin onko sitten valmis seksiinkään?

Vierailija
11/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea yritys. Aivan varmasti ei pyytäisi vanhempaansa ostamaan.

Vierailija
12/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat 20€ rahaa ja sanot, että saa käydä itse ostamassa kondomeja 👍

Vierailija
13/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hän on liian nuori aloittamaan seksin ja jos sen aloittaa niin on kyettävä ostamaan itse kondomit, sen henkisen valmiuden on silloin riitettävä myös raskauden/tautien ehkäisyyn.

Kumma juttu myös se, ettei se 17v kundi ole kykenevä asiaa hoitamaan, ei hirveästi herätä luottamusta hänen kykynsä harrastaa seksiä niin ettei 15v seksikumppani pian katso kahta viivaa raskaustestissä, jos ei kondomeja voi hankkia.

T. Kahden aikuisteinin (eivät muuten vielä sekstaile) äiti+varhaiskasvattaja.

Vierailija
14/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaksi poikaa tarvitse kortsuja.

Ei pojat voi tulla raskaaksi.

Vierailija
15/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se edellisessä ketjussa ollu jo raskaana. Ja toisessa oli menossa saunaan poikkiksen ja äiskän kans. Ne mitään kortsuja enää tarvi.

Vierailija
16/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä paljaalla

Vierailija
17/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat 20€ rahaa ja sanot, että saa käydä itse ostamassa kondomeja 👍

Ei se kuitenkaan kehtaa itse niitä ostaa ja kohta sillä on hepatiiti ja vahinkolapsi.

Vierailija
18/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sellaisen oikeaa vauvaa mallintavan nuken, joka oli käytössä mm. Love Island-ohjelmassa. Sen kanssa vähintään viikko. Jos sitten tekee vielä mieli seksiä, anna rahaa kondomeihin. 

Vierailija
19/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän tuossa niin, että harrastavat seksiä joka tapauksessa sitten ilman kondomeja? 

Pisteet siitä, että lapsi puhuu sinulle tuollaisista asioista. 

Vierailija
20/52 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat rahat ja käsket ostaa itse tai sitten käyt itse ostamassa. Kyllähän sen tietää miten tuossa käy jos et suostu ehkäisyä ostamaan eli voit jo valmiiksi onnitella itseäsi tulevasta isoäitiydestä. Saatteena tietysti myös vielä kertauksena käytte yhdessä läpi ehkäisyn tärkeyden ja sen että se ei suojaa pelkästään raskaudelta. Sinuna harkitsisin myös lääkäriaikaa ja pillereiden hankkimista ja sitten valvot että tyttö myös muistaa ne pillerit ottaa. Kondomit käytössä pillereiden lisäksi tietenkin että suojaa myös taudeilta ja raskautta varten on varmempi tuplaehkäisy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi