Miten kannattaa suojata vatsaa kun juo alkoholia?
Juon tosi harvoin, nyt olis lauantaina juomista tiedossa, haluan juoda, mutta mun vatsalaukku on aina viikon tai pitempään kipeä.
Vedänkö rennietä hirveesti vai onko jotain vippaskonsteja?
Lääkärille oon kertonut kun ihmettelin onko normaalia, kun aina käy niin, hän totesi: no älä juo alkoholia.
Kommentit (31)
Rengaspanssaripaita pysäyttää puukoniskut.
Etukäteen reilusti Kultasulaa alle. Se auttaa.
Älä juo tyhjään mahaan, vältä vahvoja viinoja.
Happosalpaajia alat syömään 2pv ennen.
Vierailija kirjoitti:
Mahahaava?
Ei kuulemma lääkärin mielestä ole.
Jos masu on viikon jälkikäteen kipeä, niin se on kehon tapa kertoa, että alkoholi ei sovi sinulle (jos kerran lekurin mielestä olet terve). Kai siihen voi olla vaikka mitä syitä, mutta yleisesti ottaen kantsii kuunnella kehoaan ...
Mä oon juonut maitoa ennen baari-iltaa. Nuorena vedettiin kavereiden kanssa sitä mihin tuli votkaa creme te mentheä ja maitoa. Sitä kiskoi muutaman lasin ja oli ihan jees, kännissä vasta muutaman tunnin kuluttua. Maito tai maitotuotteet tekee kai suojaavan kalvon mahalaukkuun?
Jep. Somaccia muutama päivä etukäteen ja sit myös sinä aamuna ku on illalla aikeissa juoda. :) oon itse käyttänyt tätä oikeastaan aina juhlien yms pitojen tullessa, sillä vatsa tulee hellaksi kun syö herkkuja ja alkoholia. Että tietysti voi jättää syömättä ja juomatta, mutta joskus voi myös herkutella ja humaltua. Mun mielestä se on ihan fine, ja jos noista somaceista (saa apteekista ilman reseptiä) sillon tällöin käytettynä on hyötyä, niin se on vain elämänlaatua nostattavaa. :) mut myös voi vähentää ihan mahakipua jos jättää väkevimmät viinat juomatta ja ottaa vaikka olutta, lonkeroa tai siideriä. Ja esim gluteeniton (esim Kukko) olut aiheuttaa vähemmän vatsankipristyksiä kuin tavallinen.
Tsemppiä sulle ja kivoja juhlia!
Somac on vatsansuojalääke, ota sitä.
Älä juo alkoholia, ota mieluummin viini tai olut. Ja aina vain ruoan kanssa.
Ja siis en ole mikään lääkäri mutta kärsinyt aina vatsavaivoista ja närästyksestä. Ja rennie auttaa närästyksen tunteeseen, silloin kun närästää. Että en oo ainakaan itsellä huomannut sen ikinä auttavan mahakipuun/hellänä olemiseen. Somac tekee suojaavan pinnan vatsalaukkuun, mutta tätä ei mun mielestäni tee rennie eikä valitettavasti yllä mainittu maito. Päin vastoin herkkävatsaisilla tavallinen maito ärsyttää limakalvoja etenkin jos ei ole laktoositonta.
Mullakin on tullut sama ongelma että vatsa ei kestä enää oikein alkoholia, ennen kesti. Parista viinilasista tuli hirveä olo ja maha kipeä sekä oksettava olo muutaman päivän eikä ruoka maistunut. Sen jälkeen en ole väkeviin koskenut enkä juo kuin korkeintaan yhden oluen illassa kun juon alkoholia ja silloinkin juon vettä reilusti pohjalle niin vähentää oireita.
Vetäistä villapaitaa alemmas rellukan kohdalla.
Parempi sekin kuin kipeä peräreikä
Raaka kananmuna ennen alkoholin nauttimista.
Ikivanha venäläinen kikka.
Voita vain syömään ennen nautiskelua, hidastaa alkoholin imeytymistä. Vanha poliitikkojen kikka kun tavattiin neuvostojohtajia.
Vierailija kirjoitti:
Älä juo alkoholia, ota mieluummin viini tai olut. Ja aina vain ruoan kanssa.
Viini ja olut ovat alkoholijuomia. Paitsi alkoholittomat versiot.
No älä juo typerys jos siitä tulee vaivoja.
Sehän voi olla että haima ei kestä sitä alkoholia.
Perinteisesti aamuyöllä kebab ranskalaisilla.