Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunhan korona on ohi, haluaisin käydä ulkomailla, mutta en uskalla...

Vierailija
30.09.2021 |

En ole koskaan käynyt naapurimaita kauempana. Minulla ei ole sellaista kaveria, jonka kanssa voisi lähteä, kun useimmat matkustavat miehensä kanssa. Oma mies reissasi yhteen aikaan niin paljon työmatkoja, ettei hänellä ole enää kiinnostusta, aurinkorannoista ei ole kumpikaan kiinnostunut ja mies kävi useita kertoja Europassa ja Yhdysvalloissa. Sisaruksista toinen on sairas ja veli on naimaton, mutta hänellä sama homma, että matkustaa töiden puolesta niin paljon, ettei vapaa-ajalla enää viitsi.

Mulla ei ollut aiemmin rahaa, kun opiskelin eikä aikaakaan. Sitten olin pätkätöissä ja ei koskaan tiennyt, milloin saa lomaa. Nyt on normaali työsuhde ja olisi varaa tehdä joku reissu, mutta enää en uskalla lähteä yksin. Tuntuu, että maailma on niin levoton nykyään. Enkä oikein tiedä mihin edes menisin, kun en ole rantaihmisiä ja pitkiä matkoja en jaksa kävellä. Turistimatkat olisi vaihtoehto, mutta niistä tulee olo että pitää sietää juoppoja ja ne taitaa muutenkin olla enimmäkseen aurinkomatkoja.

Löytyykö täältä ketään, joka olisi yksin matkustanut? Missä olette käyneet ja mikä olisi turvallinen tapa ja rauhallihnen ryhmämatka? En halua miestä väkisin viedä, jos häntä ei kiinnosta ja toisaalta yksin tulisi ehkä tehtyä just sitä mitä haluaa, eikä toisen ehdoilla, joten siinä mielessä se yksin matkustaminen kiinnostaisikin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei tule koskaan olemaan ohi.

Vierailija
2/6 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla tällaisessa tilanteessa ajatellakaan matkustamista. Saatu, että matkustaisin yksin.

Sitten, kun on turvallista matkustaa, ota vaikka aurinkomatkojen pakettimatka. Helpointa sinulle, vaikk nykyään sielläkin on aika paljon itsepalvelua netin kanssa. Esim matkatavaraselvitys ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai, eikä mitään ryhmämatkoja tietenkään. Yksin matkustaminen on ihan samanlaista kuin porukassakin.

Vierailija
4/6 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: Ei itsepalvelu, netti tai kielitaito ole ongelma. Ongelmia on huono suuntavaisto ja arkuus. 

Vierailija
5/6 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jostakin helpoista maista joissa asiat toimii. Joku kaupunkiloma esimerkiksi Kööpenhaminassa, Hollantiin, Ranskaan tai vaikka Italiaan.

Näissä et takuuvarmasti joudu pulaan kun aina voi kysyä apua. Tosin ranskalaiset ovat välillä aika nihkeää porukkaa mutta kyllä sielläkin apua saa.

Itse olen nuorena matkustanut yksin Espanjaan ja puoliksi Aasiaan (poikaystävä tuli puolessa välissä mukaan). Kyllä sitä pärjää jos ei tyhmä ole.

Vierailija
6/6 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku teemallinen kiertomatka? Niillä olisi muitakin yksinmatkustavia ja mahdollisuus tavata samanhenkistä porukkaa, kaikki järjestetty valmiiksi ja opas apuna. Esim matkapojat järjestää tai seikkalunhaluisimmalle Aventura.

Tämä olisi sellainen matalan kynnyksen aloitus matkailuun.

https://www.matkapojat.fi/kiertomatkat

https://www.aventura.fi/opastetut-kiertomatkat-aikajarjestyksessa

T: entinen matkanjärjestäjä ja oppaanakin toiminut