Estääkö koronarokote saamasta tartuntaa tai levittämästä sitä?
Koronarokotteen vaikutuksesta on AV:lla monenlaisia mielikuvia. Mikä vastaa sinun käsitystäsi rokotteiden vaikutuksesta?
Kommentit (14)
Ei kai tämä ole mikään mielipidekysymys eikä tuota kysymystä voi noin esittää.
Ei se estä absoluuttisesti tartuntaa, mutta estää hyvin vakavan taudinkuvan
Ei se estä absoluuttisesti levittämistä, mutta rokotetun viruskuorma on noin neljä kertaa pienempi
Ei estä kumpaakaan, vaan pienentää todennäköisyyttä huomattavasti.
Puuttuu se oikea vaihtoehto eli vähentää huomattavasti tartuttamis- ja sairastumisriskiä sekä lieventää oireita.
Lisää kumpaakin 12-15 vuorokauden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu se oikea vaihtoehto eli vähentää huomattavasti tartuttamis- ja sairastumisriskiä sekä lieventää oireita.
Kyllä minä tuon tiedän, mutta joka päivä AV:llakin on väitteitä, että rokote estäisi saamasta tartuntaa tai tartuttamasta sitä. Siksi kai pakkorokotuksiakin vaaditaan.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tuon tiedän, mutta joka päivä AV:llakin on väitteitä, että rokote estäisi saamasta tartuntaa tai tartuttamasta sitä. Siksi kai pakkorokotuksiakin vaaditaan.
Eikä väitetä. Se estää taudin pahimmat muodot ja mahdollisesti komplikaatiot.
Mulla on molemmat rokotteet. Altistuin ja sain oireita. Pääsin testiin ja positiivinen oli. Karanteeni jatkuu ensi viikkoon! Ihme kyllä ulkona saa käydä kävelyllä kuulemma, vaikka asuukin kerrostalossa. Vähän hirvittää, kun kuulun riskiryhmään vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on molemmat rokotteet. Altistuin ja sain oireita. Pääsin testiin ja positiivinen oli. Karanteeni jatkuu ensi viikkoon! Ihme kyllä ulkona saa käydä kävelyllä kuulemma, vaikka asuukin kerrostalossa. Vähän hirvittää, kun kuulun riskiryhmään vielä.
Mutta en ole käynyt. Jotenkin arveluttaa toi.
Vierailija kirjoitti:
Onko millaisia oireita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko millaisia oireita?
Lieviä oireita. Kurkkukipua, nuhaa ja hajuaisti hävisi. Ei kuumetta.
Kuinka pian altistumisen jälkeen alkoi oireet?
Tää on vähän ku kysyis et estääkö turvavyö ja turvatyynyt kolarissa kuolemisen tai loukkaantumisen. No ei kokonaan, mutta monessa tapauksessa kyllä.
Lisää ääniä.