Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksatteko huolehtia "riittävästä" vaatetuksesta kouluikäiselle, jos mitään varsinaista paleltumisvaaraa ei ole?

Vierailija
29.09.2021 |

Asteita taisi olla reilu 10. Katsoin vierestä ja itsekseni mietin, että en minä vaan jaksaisi... Yksitellen suunnilleen jokaisesta vaatekappaleesta piti 10-v tytön vääntää äitinsä kanssa, kun oli ulos lähdössä. Pipo päähän, käsineet käteen, kauluri kaulaan, ulkohousut jalkaan, villasukat ja saappaat jalkaan.

Kyllä minä antaisin tuon ikäiselle siperia opettaa -opetusta, eli jos ei halua laittaa jotain niin sitten menee ja palelee ja muistaa ensi kerralla. Kunhan nyt ei sentään alasti lähde.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan huolehtia, mutta en jankata tai pakottaa. Yksi lapsi pukee mielellään lämpimät, toinen ei millään, ellei ole sitten melkein paleltumisvaara.

Vierailija
2/2 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan lapsena, varmaan aika saman ikäisen, sen, että neulesormikkaat tai lapaset ja puuvillapipo oli sellaiset, että niitä vaan oli pakko käyttää vaikka yhtään ei ollut kylmä. Koulussa muistan että olin syksyllä ensimmäinen ja pitkään ainoa, jolla ne oli. Ja kun kiltti olin, laitoin ne myös välitunnilla, koska niin oli käsketty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla