Heelp! Mitä laitan SIENIPIIRAKKAAN??
Metsäsieniä, pekonia, sipulia, lehtitaikinapohja, mutta mitä muuta? minkä ''mössön'' laitan joukkoon? munamaito? creme fraiche?
Kommentit (9)
Osasit kysyä täällä, mutta et etsiä ohjetta googlella? Kirjoitat hakuun: sienipiirakka lehtitaikina. Sieltä voi valita sitten ihan oman mielen mukaan sen, mikä vaikuttaa parhaalta ja omaan makuun sopivalta.
Otsikon kun olisi kirjoittanut googleen niin tietäisit jo.
Kiitos, taidankin kokeilla tuota smetana+munat+juusto yhdistelmää!
ap
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:52"]
Osasit kysyä täällä, mutta et etsiä ohjetta googlella? Kirjoitat hakuun: sienipiirakka lehtitaikina. Sieltä voi valita sitten ihan oman mielen mukaan sen, mikä vaikuttaa parhaalta ja omaan makuun sopivalta.
[/quote]
Mistä päättelet, että en ole Googlettanut? Kyllä, Googletin reseptejä eilen illalla, mutta enpä osannut päättää mikä on hyvä ja siksi kysyin asiaa myös täällä.
ap
Itse teen creme fraiche-muna-juusto -yhdistelmään. Sekaan sieniä, purjoa ja joskus pekoninpaloja, jotka nämä siis käytän pannulla.
Juusto saa olla aika voimakasta, ei-venyvää. Musta emmental hyvä.
Jos laitan pekonia (puoli pakettia) täytteeseen, laitan lopusta pekonista paloja ristiin piirakan päälle.
Lehtitaikinapohja ok, itse suosin (kaupan valmista) suolaista piirakkapohjaa.
Sienipiirakka on tosi hyvää, älä pieni sieniä liian pieneksi silpuksi, itse ainakin tykkään kun ovat vähän kookkaampina.
Mä oon tehny sellaisella ohjeella, johon tulee sieniä, pekonia ja chiliä. Mössössä kermaa, smetanaa, munia ja juustoa. On hyvää.
Ehkä hitu suippomyrkkyseitikkiä makuvivahdetta antamaan?
Voi laittaa myös juustoa, esim. Emmental. Kannattaa kokeilla munia ja smetanaa. Käyppä kurkkaamassa kinuskikissan blogi!