Minut vain kärrättiin lapsena harrastuksiin pois silmistä
Kaverien vanhemmat neuvoivat heitä, tulivat katsomaan kisoja ja muita juttuja, antoivat palautetta joskus minunkin suorituksesta vaikka olin vain lapsen kaveri. Minua vain kärrättiin eri harrastuksiin ja pois. Joskus kysyttiin mitä teitte ja oliko kivaa.
Kommentit (10)
Meillä ei edes saa jäädä treenejä katsomaan, koska vaikuttaa negatiivisesti lasten käytökseen ja suoritukseen. Pelit/kisat tietysti sallittu myös vanhemmille.
Yhdessä perheessä Jehovalaiset kutsutaan lukemaan lapsille omia kirjojaan, näin vanhemmat saavat omaa aikaa. Eivät ole uskovia millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä perheessä Jehovalaiset kutsutaan lukemaan lapsille omia kirjojaan, näin vanhemmat saavat omaa aikaa. Eivät ole uskovia millään lailla.
Oho, kekseliäs idea.
Minä jouduin menemään harrastuksiin yksin. Ei minua kärrätty.
Minulla ei ollut edes harrastuksia
Minua ei kärrätty . Meillä oli yksi auto ja isäni teki matkatyötä, ja oli noin 6 päivää kk kotona , koska myös urheilulajinsa vei paljon aikaa.
Itse kuskasin lastani ( joka oli ainokainen ja siksi asia oli suhtellisen helppoa vaikka olin leskiäiti ). Hänen treeninsä olivat noin 3 h päivässä 5 kertaa viikossa . Joskus oli myös niin myöhään ettei enää busseja edes kulkenut.
Olet siis se sisaruksista rumin ja tyhmin?
Minuakaan ei koskaan kuskattu. Itekseen sai mennä (jos harrastus oli ilmainen). -73
Vietiin harrastuksiin, mutta ei kyllä yhtään vanhempia kiinnostanut mitä niissä harrastuksissa tein tai miten pärjäsin. Välineet oli aina halvinta tai ja käytettyä. Jos pääsin esim. kisoihin niin vähäteltiin, että varmaan säälistä saanut paikan ja aina muistettiin raivota ja huutaa kun harrastuksista tuli laskua.
Omaa lastani vien harrastuksiin ja varmistan, että on kivat välineet millä harrastaa. Keskustellaan harrastuksesta ja jutellaan fiiliksiä. Mikään pakko ei ole harrastaa ja koska tahansa saa lopettaa. Koen tärkeäksi sen, että lapsen kanssa keskustellaan hänen jutuistaan. Pidän tätä ihan normaalina välittämisenä ja vanhemmuutena.
Kumpi oli normaalia sinun lapsuudessa? Minusta tuntui että kaikkien muiden vanhemmat osallistuivat paitsi omat. Tiedän, että ainakin yksi harrastuskaverini koki kyllä myös suorituspaineita ja ettei saa lopettaa harrastusta vaikka olisi halunnut. -Ap