Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen terveydenhuolto vs yksityinen terveydenhuolto

Vierailija
27.09.2021 |

Kyllä olen kiitollinen siitä että saan julkisella hoitoa ja maksan siitä erittäin vähän. Silti kestää ikuisuuksia saada takaisinsoittoa ja aikaa. Varasin elokuussa hammasajan ja sain sen marraskuulle. Ymmärrän että jonot on pitkiä, mutta ihan oikeasti.

Onko sitä vaan mentävä yksityiselle, jonne saa yhdellä puhelinsoitolla ajan huomiseksi tai ylihuomiseksi? Jotenkin ihan älytöntä!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on välillä älytöntä. Jossain päin suomea tuo hammashoitoon pääsyn odotusaika on kai vielä pidempi.

Vierailija
2/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on välillä älytöntä. Jossain päin suomea tuo hammashoitoon pääsyn odotusaika on kai vielä pidempi.

Elämä on älytöntä = epäkohdat ovat hyväksyttäviä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla nyt esim kiire sinne hammaslääkäriin?

Vierailija
4/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn julkisella hammaslääkärissä ja aika tulee aina 3kk päähän. Kerran oli läppä ku lääkäri oli sairas niin se mun aika siirty jonon perälle taas 3kk päähän. Kesti vuoden yks operaatio joka vaati useamman käynnin.

Ja maksoki yllättävän paljon, kelakorvauksenki jälkeen n.40-50e aina vartin käynnistä.

Vierailija
5/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hittoa, sait noin nopeasti tarkastusajan julkiselle hammaslääkärille? Minä varasin maaliskuussa ja sain ensikuuksi.

Vierailija
6/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on älytöntä = epäkohdat ovat hyväksyttäviä?

Ap

Ihanne maailmaa ei ole.

Vierailija
7/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä eroa. Varaan netin kautta ajan yksityiselle erikoislääkärille en jonota eikä

kukaan tilaa, miksi tarvitsen ajan. Näin olen tehnyt yli 10 vuotta. Ei ole lääkäripulaa.

Vierailija
8/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irronneen paikan tai muun säryn takia olen saanut aina ajan alle julkiselta kolmen päivän sisään. Hammastarkastukseen aika tuli n. 3kk päähän, mutta eihän sillä kiire olekkaan.

Vierailija
9/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei ole akuuttia tarvetta sille hammaslääkärille ajalle miksi hitossa maksaisin siitä enenmän? Tai kerryttäisin yksityislääkäärin kassaa ylimääräisillä toimenpiteillä, jotka ei heikennä elämän laatua mitenkään? Mielläänhän ne tekee kaikkea ylimääräistä.

Vierailija
10/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen terveydenhoito on somaleille ja ilmasiltasaastalle. Yksityinen on suomalaisille.

Toisinpäin. :D Julkisen puolen jonoja puretaan laittamalla kaikki kymmenet tuhannet tphakijat ja vastaavat suoraan yksityiselle.

Olen välillä työskennellyt yksityisen hammashoidon aulatiloissa ja se oli usein ihan viidakko, 9/10 ihmisestä pikimustia ja meteliä lähti.

Vierailija
11/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn joko työterveydessä tai yksityisellä. Useimmiten yksityisellä, koska työterveyteenkin on hankala päästä. Minä arvostan sitä, että saan itse katsoa sopivan ajan ja paikan käydä näytillä. Eikä yksityislääkäri nyt niin paljon maksa. Lapsella on tietenkin sairaskuluvakuutus. 

Vierailija
12/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jonotusajat on paljolti paikkakuntakohtaisia, yleensä kyllä särkyajan saa joka paikassa viimeistään seuraavalle päivälle, ja jos ei, niin pistää vähän lapinlisää siihen säryn määrään. Tarkastusajan saaminen voi kyllä sitten vaihdella paljonkin.

Vierailija
13/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa, sait noin nopeasti tarkastusajan julkiselle hammaslääkärille? Minä varasin maaliskuussa ja sain ensikuuksi.

YTHS

Vierailija
14/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irronneen paikan tai muun säryn takia olen saanut aina ajan alle julkiselta kolmen päivän sisään. Hammastarkastukseen aika tuli n. 3kk päähän, mutta eihän sillä kiire olekkaan.

Tämä. Miksi maksaa turhasta kun ainakin meidän kunnassa julkinenpuoli toimii riittävän hyvin.

Vierailija
15/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen aina yksityiselle erikoislääkärille, jos on jotain vaivaa. Sieltä saa yhdellä käyntikerralla oikean diagnoosin. Samoin käyn privaatisti magneettikuvissa. Julkisella puolella otetaan röntgenkuvia, joista saa säteilyä. Julkisella puolella ei ole kalliita magneettikuvauslaitteita.

Privaatisti olen käynyt myös leikkauksissa. Olen halunnut aina kokeneen kirurgin. Julkisella puolella on arpapeliä, kuka leikkaa.

Vierailija
16/16 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miksi maksaa turhasta kun ainakin meidän kunnassa julkinenpuoli toimii riittävän hyvin.

Ihmiset miellään maksavat turhasta ja valittaa kun rahat ei tahdo riittää. Esim vakuutukset. Miksi ei voisi vaan itselleen säästää sitä ”vakuutusta”

Niin ja mikä sinusta ap olisi ratkaisu tähän ongelmaan? Veroäyreihin tuntuvat korotukset, että minä sen minkä minä haluan juuri silloin kun minä haluan?