Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen potkaisun persuksille tai hyviä neuvoja, kiitos!

Vierailija
15.11.2014 |

Myönnän, olen ajautunut tilanteessani jo aika pitkälle pystymättä tekemään oikeita ratkaisuja. Olen vain ollut liian kiireinen, että olisin voinut muuttaa asioita ja odottanut, että "jotain" tapahtuisi. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut, joten nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen.

En edes tiedä mistä aloittaisin. Meidän perheemme asustaa kaupungissa, kaukana minun ja mieheni vanhemmista. Meillä on jonkin verran tukiverkkoa ympärillämme, mutta esim. lastenhoidon kanssa meillä on jatkuvasti haasteita. Olemme tähän asti ostaneet lastenhoitopalveluja eräiltä tutuiltamme. Homma on toiminut, vaikka taloudellisesti olemmekin melko ahtaalla ja on täytynyt laskea tarkoin kuinka paljon voimme lastenhoitoa pyytää ja sitä käytetään pääasiassa vain tarpeeseen. 

Nyt työnantajani on antanut lomautusvaroituksen ja olen menettänyt yöuneni lähes kokonaan. Miten selviämme? Minulla on mahdollisuus mennä toisiin töihin lomautuksen ajaksi mutta miten sitten lastenhoito? Entäpä miten lomautuksesta maksettavilel korvauksille käy? Minusta olisi toisaalta ihanaa jäädä kotiin koko lomautuksen ajaksi nauttimaan lasten seurasta, mutta pelkäänpä että se vie meidän perheemme taloudelliseen ahdinkoon. Miten maksan laskut? Entä mätkyt? 

Niinkuin sanoin, asiat ovat edenneet jo aika pitkälle. Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
2/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nut en kyllä ymmärtänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Lapset on oikeutettuja kunnalliseen päivähoitoon.

Vierailija
4/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsista on päiväkodissa, toinen alakoululainen. Lisäksi pitkät loma-ajat, henkilökunnan koulutuspäivät ja arkipyhät tuovat oman mielenkiintoisen lisänsä kahden vuorotyöläisen elämään. Siksi nostin tämän lastenhoitopointin esiin..

En ole koskaan ollut lomautettuna, silloinhan lastenhoidon kanssa ei ole mitään ongelmaa. Paitsi tietysti jos menen toiseen työhön lomautuksen ajaksi. Ymmärrätteköhän nyt tämän ongelman?

Vierailija
5/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

POTK! Asiat selviävät kyllä:) tsemppiä ja hyvää jatkoa!

Vierailija
6/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan jahkaan ja jahkaan! Pitäiskö siis vain ottaa ilo irti ja olla kerrankin kunnon talvilomalla vai mennä töihin ja ansaita ropoja henkensä pitimiksi?

Vierailija
7/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä kunnallista päivähoitoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme