Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua eläin asiassa!!

Vierailija
15.11.2014 |

Eli tilanne on se, että otettiin meillä lemmikiksi kani kaksi vuotta sitten. Nyt pupusta tullut enemmänkin riesa.. Sillä on ruokaa aina tarjolla ja pureskeltavaa ja leluja yms. Saa olla aina vapaana ihan yötä päivää. Pupu on tuhonnut kaksi sänkyä syömällä niiden jalat, sohvan jalat on syödyt. Sotkee jatkuvasti esim heittelee ruuat ympäri asuntoa jne. Nyt on ruvennut käymään meidän kolmen vanhan kimppuun. Eli siis hyökkii jaloille yms. Meille on syntymässä tammikuussa toinen lapsi enkä halua, että joudun stressaamaan tästä pupu asiasta. En usko, että kukaan edes haluaisi tuollaista mielenvikaista kania itselleen.. Eli en voi edes sitä antaa pois.. Pupu ei myöskään anna koskea itseensä eikä leikata kynsiä yms! Olkaa kilttejä ja auttakaa mitä voin tehdä! :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupujen paikka ei ole asunnossa ihmisen lemmikkinä. Ne kuuluvat luontoon siihen ilmastoon, josta ne alun perin ovat lähtöisin. Pupusi ei ole mielenvikainen, se ei vain ole lajilleen ominaisessa ympäristössä.

Vierailija
2/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko harkinneet lopettamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei noin nuorta voi lopettaa vielä...

Vierailija
4/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoatte sitä ensin ilmaiseksi kaikkine vikoineen netissä. Jos uutta kotia ei löydy, niin sitten piikille. Teistä ei selvästikään ole lemmikin omistajiksi.

Vierailija
5/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt ihan usko, että on siitä kyse etteikö kania olisi hoidettu hyvin. Meillä oli samanlainen tilanne ja päädyttiin viemään piikille.

Vierailija
6/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko facebookissa? Siellä olis ryhmä tuollaisille tapaukselle, eli sitä kautta voisi uusi koti löytyä.

Vierailija
7/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole mutta lapseni on.. Onnistuisikohan ilmoitus hänen profiilillaan?

Vierailija
8/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:56"]No en nyt ihan usko, että on siitä kyse etteikö kania olisi hoidettu hyvin. Meillä oli samanlainen tilanne ja päädyttiin viemään piikille.
[/quote]
Kyllä tuo vaan siltä kuulostaa että ei ole niin hyvin pidetty. Itse etsisin uuden kodin. Harmi etten meille voi ottaa.

Vierailija
9/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:57"]Minä en ole mutta lapseni on.. Onnistuisikohan ilmoitus hänen profiilillaan?
[/quote]
Onnistuu varmasti silläkin. Rehellisesti kerrotte siellä mikä on tilanne. Eli semmonen ryhmä kun kanirescue.

Vierailija
10/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:52"]

Tarjoatte sitä ensin ilmaiseksi kaikkine vikoineen netissä. Jos uutta kotia ei löydy, niin sitten piikille. Teistä ei selvästikään ole lemmikin omistajiksi.

[/quote]

Toivottavasti osaatte lapsenne kasvattaa paremmin kun pikku pupun.. Huh huh.. Mitä mä just luin? En ymmärrä.. Pupu pois ja äkkiä! Älä tee enää kolmatta lasta!

Vierailija
11/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:57"]

Minä en ole mutta lapseni on.. Onnistuisikohan ilmoitus hänen profiilillaan?

[/quote]

"Nyt on ruvennut käymään meidän kolmen vanhan kimppuun."

Sun 3vuotta vanha lapsi on facebookissa.. Mutta sinä et..? Reps.. :D 

Vierailija
12/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minulla on myös vanhempi lapsi.. Reps.
:D

Vierailija
13/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:17"]

Ehkä minulla on myös vanhempi lapsi.. Reps. :D

[/quote]

"Meille on syntymässä tammikuussa toinen lapsi " Ap, annat todella yksinkertaisen ja vastuuntunnottaman kuvan itsestäsi. On ok, jos sanot että ei kiinnosta enää hoitaa pupua. Että minne sen voi antaa. Äärimmäisen typerää keksiä tälläisiä lapsellisia tekosyitä sille, ettei enää kiinnosta. 

Vierailija
14/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat hysteeriseltä ja huonolta huoltajalta. Ei sitten tullut mieleen miettiä asiaa ENNEN pupun hankkimista? Luulit, että elävä eläin on joku aivoton pehmolelu, joka tekee vain just niin kuin sä haluat? Rehellisesti sanottuna en nyt oikein ymmärrä, mikä tässä on se ongelma. Pupu on jyrsinyt huonekalujen jalkoja ja sotkenut ja pomppinut esikoisen jalkojen päällä: Mitä sitten? Puput tekevät sitä.

Ehkä pupulla pitäis olla oma alue. Jos mietit liikuntapuolta, niin pupua voinee pitää vapaana vaikka tietyn ajan vahdittuna tai sitä voi hihnaulkoiluttaa. Tai voit suojata jyrsittävät kohteet. Et sä varmaan anna sun kolmevuotiaankaan tuhota kaikkia paikkoja ja vie sitä sitten lopetettavaksi käytöksensä takia. SUN tehtäväsi on opetaa ja luoda rajat ja pitää huolta. Ei pupu voi tietää, että jotain asiaa ei saa tehdä. Ja hei haloo, pupu ei tapa lasta. Katso peiliin!

Vierailija
15/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laitat vaan kaupan ilmoitustaululle (ruokakauppa ja lemmikkeläinkauppa jos on omalla paikkakunnalla. Mahdollisesti ilmoitustaulu myös eläinlääkärissä minne voi jättää) että annetaan kani tarvikkeineen, ja puhelinnumero. 

Tai luovutat suoraan eläinsuojeluviranomaiselle, ja sanot ettet voi pitää pupu. Ei tarvitse perustella sille, että miksi et jaksa hoitaa. Ottaa varmasti pupun vastaan.

Tai kolmas vinkki, laitat nettiin ja paikallislehteen ilmoitukseen, että annetaan pupu uuteen kotiin. Muista ilmoittaa kanin sukupuoli, ja se että onko leikattu vaiko ei. 

Vierailija
16/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on yksi aikuinen lapsi myös. Puhuin tuossa aloituksessa pienistä lapsista niin en siksi maininnut esikoistani. Mutta ei siitä sen enempää. Myönnän kyllä, että tälle hetkellä olen todella kyllästynyt kaniin ja haluan eroon siitä mutta meillä on ollut vaikka kuinka monta kania, eikä yksikään ole käyttäytynyt näin.. Ja ihan samalla tavalla on hoidettu yms..

Vierailija
17/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap se tässä on mielenvikainen, ei pupu! Toivottavasti pupulle löytyy uusi ja entistä parempi koti, jossa siitä välitetään ja hoidetaan oikein. 

Vierailija
18/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh... Mistä näitä oikein sikiää? Tällänen ilme melkein koko ajan, kun lukee täällä olevia viestejä.. Voi tätä myötähäpeän määrää..

Vierailija
19/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:28"]

No minulla on yksi aikuinen lapsi myös. Puhuin tuossa aloituksessa pienistä lapsista niin en siksi maininnut esikoistani. Mutta ei siitä sen enempää. Myönnän kyllä, että tälle hetkellä olen todella kyllästynyt kaniin ja haluan eroon siitä mutta meillä on ollut vaikka kuinka monta kania, eikä yksikään ole käyttäytynyt näin.. Ja ihan samalla tavalla on hoidettu yms..

[/quote]

Eli oot ollut teiniäiti tai ainakin lähes teiniäiti. Joo, jotenkin ei yllätä.

Vierailija
20/25 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ap on nyt vanha äiti..