Suomalaisten jäyhä meininki häiritsee enemmän
Kuin se, että tässä maassa jotkut häiriköivät, ajattelin tehdä tästä oman avauksen. Onko muita joita häiritsee tämä sama asia? Laitan kommentin minkä kirjoitin:
Jos New Yorkissa meininki on tuollaista voi vain kuvitella minkälaista touhu on Suomessa. Rupesin miettimään asiaa siltä kantilta, että jotkut naiset voivat olla oikeasti surullisia jos kukaan ei kiinnitä mitään huomiota. Ajatelkaa jotain naista joka laittaa juhlatamineet päälle ja meikkaa itsensä viimeisen päälle, eikä ketään huomaa, surulliseltahan toi lähinnä kuulostaa, jos minulta kysytään.
Itse tulen hyvälle tuulelle hymystä ja iloisesta tervehtimisestä, minua on häirinnyt suomalaisten jäyhä asenne. On aika tylyä monissa paikoissa, että ei edes tervehditä vaikka olet tuntenut vuosia, jotain ehkä muristaan, se on ainoa mitä saa irti jostain ihmisistä.
Minusta tälläiset vauhkoajat jotka vetävät kilarit jostain normaalista ihmisten kanssakäymisestä tappaa lopunkin ystävällisyyden ja kohteliaisuuden tästä maasta, joten voimme tästä eteenpäinkin tottua ajatukseen, että Suomessa lähinnä muristaan vihaisesti tai kävellään katse maassa, että ei vahingossa edes näe ympärillä kulkevia ihmisiä.
Kommentit (11)
Meininki on ajoittain tosi kylmää, tuntuu ettei kukaan välitä oikeasti!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:49"]
Juuri näin ja auta armias jos erehdyt toista silmiin katsomaan.
[/quote]
Tietääköhän jotkut miehet edes minkäväriset silmät sillä naisella on kenen kanssa asuu :D
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:53"]
[/quote]
Mun mies arvasi väärin! Oikeasti... ja silloin oli 7 vuotta yhteiseloa takana!
Tietääköhän jotkut miehet edes minkäväriset silmät sillä naisella on kenen kanssa asuu :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:50"]
Meininki on ajoittain tosi kylmää, tuntuu ettei kukaan välitä oikeasti!
[/quote]
Minusta tuntuu joskus samalta, sentakia olen ihmeissään kuinka herkkänahkaisia ihmiset ovat, jos joku pikkuisen edes huomioi jollain tavalla. Ymmärrän, että jotkut ihmiset niin miehet kuin naisetkin haluavat olla omissa oloissaan, mutta voisiko johonkin tervehtimiseen, kohteliaisuuksiin tai hymyyn suhtautua hieman eri tavalla. Ei kaikilla ole pahat mielessä jos he hymyilevät esimerkiksi, eikä hymyilevä ihminen ole automaattisesti mielisairas tai perverssi niinkuin jotkut tuntuu ajattelevan.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:53"]
[/quote]
Mun mies arvasi väärin! Oikeasti... ja silloin oli 7 vuotta yhteiseloa takana!
[/quote]
[/quote]
:D
Viitataanko tällä nyt siihen videoon jossa kadulla kävelevälle naiselle huudellaan kaikenlaista? En mä ainakaan sellaista meininkiä tänne halua. Tervehtiminen kanssakäymisessä tai vaikka vastaantulevalle on jees enkä pidä itsekään jäyhästä menosta, mutta sellainen ohikulkijoille huutelu on perseestä.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:17"]
Siis mihin ap. viittaa?
[/quote]
Ihan yleiseen ihmisten käyttäytymiseen ja kohteliaisuuteen. Minusta olisi ainakin hauskempi elää maassa jossa olisi hieman iloisempaa porukkaa ja täällä otettaisiin ihmiset paremmin huomioon. Ymmärrän toki niinkuin aikaisemmin kirjoitin, että jotkut haluaa olla rauhassa mutta ei vihamielinen suhtautuminen vaikka hymyileviin ihmisiin kuulosta minulta kauhean terveeltä.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:21"]
Viitataanko tällä nyt siihen videoon jossa kadulla kävelevälle naiselle huudellaan kaikenlaista? En mä ainakaan sellaista meininkiä tänne halua. Tervehtiminen kanssakäymisessä tai vaikka vastaantulevalle on jees enkä pidä itsekään jäyhästä menosta, mutta sellainen ohikulkijoille huutelu on perseestä.
[/quote]
Tässä viitataan siihen toiseen videoon jossa nainen kulkee perse paljaana bodypaintissa pitkin New Yorkia eikä juuri ketään kiinnitä mitään huomioita ja tästä johtuen rupesin miettimään minkälaista meno on täällä jos ketään ei voisi vähempää kiinnostaa edes New Yorkissa.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:21"]
[/quote]
Tässä viitataan siihen toiseen videoon jossa nainen kulkee perse paljaana bodypaintissa pitkin New Yorkia eikä juuri ketään kiinnitä mitään huomioita ja tästä johtuen rupesin miettimään minkälaista meno on täällä jos ketään ei voisi vähempää kiinnostaa edes New Yorkissa.
[/quote]
Näin just jokin aika sitten outoon naamiaisasuun pukeutuneen tyypin. Kyllä aika moni meni juttelemaan ja ihmettelemään.