Mitä ruokaa meinasit laittaa tänään? Eroaako pe, la ja su- ruoat sinulla jotenkin arkipäivien ruuista?
Viikonloppuisin siis jotain vähän työläämpää, esim jotain pidempään haudutettavaa pataruokaa? Tai jotain vähän kalliimpaa pihviä tms?
Jos tässä itse nyt väsäis ehtoolla vaikka lasagnen tuoreella basilikalla ja hakis siihen kylkeen jonkun kivan italialaisen punaviinin...
Kommentit (7)
Juusto-pastasalaattia. Ei eroa arki- ja viikonloppuruuat.
Wingsejä. Helppo tehdä, senkun vaan maustaa ja työntää uuniin.
Hyvää sormiruokaa ja siksi sopii seurusteluun/illanviettoon. Helppo yhdistää melkein minkä tahansa virvokkeiden kanssa, joita pe- iltaan kieltämättä kuuluu.
Syön viikonloppuna a la resq: Kukkakaali-pekonigratiini & pulled pork chimichurrykastikkeessa, salaatti. Jälkiruokaksi juustokakkua.
Lapsen harrastuksen vuoksi olemme perjantaina poissa kotoa yli kaksi tuntia, joten sen ajan uunissa hautuu karjalanpaistia tms. lihapataa tai muuta "itsekseen" valmistuvaa ruokaa.
Paistan tänään Norjan lohta. Voilla. Perunaa oheen. Keitin jo punajuuria. Ne jotenkin kuuluu kalan kanssa. Jaksamisen ja viitsimisen, sekä tarjousten mukaan teen ruokaa. Kuitenkin 95%sesti itse valmistaen. Joskus on valmispitsa- tai mättöpäivä.
Ja aina sen verran, että seuraavan päivän lounaalle jää. Useimmiten pakkaseenkin annoksia, sellaista mitä kannattaa pakastaa.
Parhaillaan kattilassa kana-nuudelikeitto kun lastenlapset tulee kylään. Lisäksi porkkanasämpylöitä, nekin ehti juuri uunista ulos. Riittää mulle ja miehelle vielä huomiseksikin.
Viikonloppuisin tehdään jotain hidasta ruokaa, huomenna haudutan hanger steakit mausteliemessä pulled beefiksi ja sunnuntaina syödään sitä bao sämpylöiden sisällä aasialaistyylisen kaalisalaatin kanssa.
Oikeastaan teen ruokaa itse vain viikonloppuisin. Arkena tilaan woltista/foodorasta tai haen kaupan valmistiskiltä. Huomenna ajattelin tehdä nachovuokaa.