Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaavuori ministerinä ollessaan esti kauppakeskusten rakentamisen "keskelle metsää"

Vierailija
24.09.2021 |

Tätä politiikkaa olisi pitänyt jatkaa siitä asti, vaan ei jatkettu.

Tilanne on se, että taajamien keskustat tyhjenneet kapoista ja ihmiset joutuu hankkimaan auton päästäkseen keskustoista kauppaan.
Samaan aikaan harjoitetun politiikan kanssa, tavoitteena on autoilun vähentäminen.

Surkeaa toimintaa poliitikoilta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi poliitikoilta odottaa kuin surkeaa toimintaa, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta?

Vierailija
2/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan juuri vähentää autoilua, kun matka kauppaan lyhenee niiltä, jotka asuvat kauempana keskustoista. Jokaisessa kauppakeskuksessa kun kumminkin on ne samat kaupat, joten ei kukaan sieltä keskustasta lähtisi jonnekkin kaupungin laidalle kun saman saa ihan vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupat on keskustan ulkopuolella ja keskustassa paljon asukkaita, niin onhan se kuntoa kohottavaa kävellä keskustasta pari kilometriä kauppaan.

Kansanterveyden kannalta erittäin hyvä käytäntö. Käy myös voimaharjoittelusta, kun kantaa raskaita ostoskasseja.

Vierailija
4/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupat on keskustan ulkopuolella ja keskustassa paljon asukkaita, niin onhan se kuntoa kohottavaa kävellä keskustasta pari kilometriä kauppaan.

Kansanterveyden kannalta erittäin hyvä käytäntö. Käy myös voimaharjoittelusta, kun kantaa raskaita ostoskasseja.

Pari? Pelkästään helsingissä matka keskustasta laidoille on yli 10 kilometria parhaimmillaan. Siihen naapurikunnat mukaan niin keskustasta pk-seudun ulkopuolelle on matkaa helposti yli 20 kilometriä.  Maalaiset ei tunnu tajuavan ettei helsinki (tai pk-seutu) ole pari kerrostaloa jossa asuu puoli miljoonaa ihmistä vaan todella laaja alue eri lähiöineen. Käytännössä helsingissä on parikymmentä pikkukaupunkia vieri vieressä. Lisäksi matka-ajat täällä on ihan jotain muuta kuin maalla tyhjiä valtateitä kaahatessa. Eli 20 kilometrin työmatkaan saa varata huonona päivänä tunninkin kun maalla sen huristelee vartissa. 

Vierailija
5/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaavuori ei ministerinä ollessaan sekaantunut kaavoitukseen. Aloituksesi on höpö höpöä.

Vierailija
6/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien keskustat halutaan autottomiksi, joten on ihan loogista, että kauppoja on siellä, missä on asiakkaita eli kauppakeskuksissa keskellä metsää. Lähikaupat kävelijöille taas voivat olla huomattavasti marketteja kalliimpia, koska kävelijöillä ja pyöräilijöillä ei ole autoilijoiden kuluja, heillä on varaa maksaa soijamaidosta 8 e.

Elämä ja kaavoitus on valintoja, kaikkea ei kaikki edes halua. Jos asuminen keskustassa on tärkeää, niin miksi pitäisi sietää kaikenlaisia kauppoja ympärillään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupat on keskustan ulkopuolella ja keskustassa paljon asukkaita, niin onhan se kuntoa kohottavaa kävellä keskustasta pari kilometriä kauppaan.

Kansanterveyden kannalta erittäin hyvä käytäntö. Käy myös voimaharjoittelusta, kun kantaa raskaita ostoskasseja.

Hommaavat jonkun vanhan auton. 

Vierailija
8/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupat on keskustan ulkopuolella ja keskustassa paljon asukkaita, niin onhan se kuntoa kohottavaa kävellä keskustasta pari kilometriä kauppaan.

Kansanterveyden kannalta erittäin hyvä käytäntö. Käy myös voimaharjoittelusta, kun kantaa raskaita ostoskasseja.

Pari? Pelkästään helsingissä matka keskustasta laidoille on yli 10 kilometria parhaimmillaan. Siihen naapurikunnat mukaan niin keskustasta pk-seudun ulkopuolelle on matkaa helposti yli 20 kilometriä.  Maalaiset ei tunnu tajuavan ettei helsinki (tai pk-seutu) ole pari kerrostaloa jossa asuu puoli miljoonaa ihmistä vaan todella laaja alue eri lähiöineen. Käytännössä helsingissä on parikymmentä pikkukaupunkia vieri vieressä. Lisäksi matka-ajat täällä on ihan jotain muuta kuin maalla tyhjiä valtateitä kaahatessa. Eli 20 kilometrin työmatkaan saa varata huonona päivänä tunninkin kun maalla sen huristelee vartissa. 

Sinä olet ehkä kaikkein ymmärtämättömin. Mikä laittoi sinut, kulta pieni, ajattelemaan, että puhutaan Helsingistä ja lähiympäristöstä, siinä viestissä mitä lainaat?

Eikö päässä yhtään raksuttanut, kun puhuttiin parista kilometristä? Täh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupat on keskustan ulkopuolella ja keskustassa paljon asukkaita, niin onhan se kuntoa kohottavaa kävellä keskustasta pari kilometriä kauppaan.

Kansanterveyden kannalta erittäin hyvä käytäntö. Käy myös voimaharjoittelusta, kun kantaa raskaita ostoskasseja.

Pari? Pelkästään helsingissä matka keskustasta laidoille on yli 10 kilometria parhaimmillaan. Siihen naapurikunnat mukaan niin keskustasta pk-seudun ulkopuolelle on matkaa helposti yli 20 kilometriä.  Maalaiset ei tunnu tajuavan ettei helsinki (tai pk-seutu) ole pari kerrostaloa jossa asuu puoli miljoonaa ihmistä vaan todella laaja alue eri lähiöineen. Käytännössä helsingissä on parikymmentä pikkukaupunkia vieri vieressä. Lisäksi matka-ajat täällä on ihan jotain muuta kuin maalla tyhjiä valtateitä kaahatessa. Eli 20 kilometrin työmatkaan saa varata huonona päivänä tunninkin kun maalla sen huristelee vartissa. 

Sinä olet ehkä kaikkein ymmärtämättömin. Mikä laittoi sinut, kulta pieni, ajattelemaan, että puhutaan Helsingistä ja lähiympäristöstä, siinä viestissä mitä lainaat?

Eikö päässä yhtään raksuttanut, kun puhuttiin parista kilometristä? Täh?

Ei ne etäisyydet sen lyhyemmät ole muuallakaan paitsi että erona on se, että isolla alueella ihmiset asuu harvemmassa. Vai koskiko esimerkkisi vain sitä kourallista porukkaa joka oikeasti asuu parin kilometrin säteellä kauppakeskuksesta?

Otetaan esim. jumbo vantaalta. Siinä lentokentän tienristeyksessä kehä kolmosen varrella. Vieressä ei isoja lähiöitä ainakaan vielä mutta pienempää asutusta siellä täällä. Tikkurilaan matkaa joitain kilometrejä. Olen tuolla joskus asioinut enemmänkin mutten ole oikeastaan koskaan nähnyt porukkaa raahaamassa ostoskassejaan siinä lähistön kävelyteillä. Eli kyllä tuolla asioidaan aika pelkästään autoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaavuori ei ministerinä ollessaan sekaantunut kaavoitukseen. Aloituksesi on höpö höpöä.

https://yle.fi/uutiset/3-5833920

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001568255.html

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vapaavuori-varoittaa-kauppakeskuste…

https://www.kaleva.fi/vapaavuori-pyytaa-selvitysta-kauppahankkeista/230…

Seinäjoella avattiin Ideapark pari vuotta sitten kaupungin laidalle. Eiköhän tee konkan vuosikymmenessä kun autoilua suitsitaan.

Vierailija
12/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupat on keskustan ulkopuolella ja keskustassa paljon asukkaita, niin onhan se kuntoa kohottavaa kävellä keskustasta pari kilometriä kauppaan.

Kansanterveyden kannalta erittäin hyvä käytäntö. Käy myös voimaharjoittelusta, kun kantaa raskaita ostoskasseja.

Pari? Pelkästään helsingissä matka keskustasta laidoille on yli 10 kilometria parhaimmillaan. Siihen naapurikunnat mukaan niin keskustasta pk-seudun ulkopuolelle on matkaa helposti yli 20 kilometriä.  Maalaiset ei tunnu tajuavan ettei helsinki (tai pk-seutu) ole pari kerrostaloa jossa asuu puoli miljoonaa ihmistä vaan todella laaja alue eri lähiöineen. Käytännössä helsingissä on parikymmentä pikkukaupunkia vieri vieressä. Lisäksi matka-ajat täällä on ihan jotain muuta kuin maalla tyhjiä valtateitä kaahatessa. Eli 20 kilometrin työmatkaan saa varata huonona päivänä tunninkin kun maalla sen huristelee vartissa. 

Sinä olet ehkä kaikkein ymmärtämättömin. Mikä laittoi sinut, kulta pieni, ajattelemaan, että puhutaan Helsingistä ja lähiympäristöstä, siinä viestissä mitä lainaat?

Eikö päässä yhtään raksuttanut, kun puhuttiin parista kilometristä? Täh?

Ei ne etäisyydet sen lyhyemmät ole muuallakaan paitsi että erona on se, että isolla alueella ihmiset asuu harvemmassa. Vai koskiko esimerkkisi vain sitä kourallista porukkaa joka oikeasti asuu parin kilometrin säteellä kauppakeskuksesta?

Otetaan esim. jumbo vantaalta. Siinä lentokentän tienristeyksessä kehä kolmosen varrella. Vieressä ei isoja lähiöitä ainakaan vielä mutta pienempää asutusta siellä täällä. Tikkurilaan matkaa joitain kilometrejä. Olen tuolla joskus asioinut enemmänkin mutten ole oikeastaan koskaan nähnyt porukkaa raahaamassa ostoskassejaan siinä lähistön kävelyteillä. Eli kyllä tuolla asioidaan aika pelkästään autoilla. 

Lopeta jo tuo saivartelu. 

Luulisi typerimmänkin tosikon tajuavan, että ensimmäinen viesti tässä säikeessä oli humoristiseksi tarkoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän