Tulpan kaltaisia kipuja eri puolilla vartaloa, kuvittelenko?
Olen sairastanut kaksi kertaa veritulpan päässä ja on tutkittu, ettei minulla pitäisi olla perinnöllistä taipumusta tulppiin. Ensimmäinen veritukos pistettiin e-pillereiden syyksi ja pillerit lopetettiin. Toinen tukos pistettiin huonon tuurin piikkiin.
Lääkäreiden mielestä voin lopettaa verenohennuslääkityksen eikä sitä enää ole määrätty minulle. Käytän omasta halusta aspirin cardiota, jota saa ilman reseptiä apteekista.
Tulppamaisi kipuja on mm pohkeissa, reisissä, kaulassa ja päässä. Ne ns. liikkuvat ja elävät. Kuvittelenko vain?! Voisiko olla mahdollista, että kehossa kiertää useita tulppia ja silti tässä ollaan hengissä?
Kommentit (16)
kaiken uhallakin: onko sinut rokotettu?
Käy lääkärissä. Otitko piikin?
Jos susta tuntuu oudolle, mene ihmeessä lääkäriin!
Kannattaa mennä lääkärille, varsinkin, jos olet saanut rokotteet. Pyydä verikokeet ja jatkot sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos susta tuntuu oudolle, mene ihmeessä lääkäriin!
Olen ottanut kummatkin, mutta tulpat ovat olleet vuosina 2018 ja 2019.
Lääkärissä sanoivat, että migreeninestolääkkeitä voidaan määrätä ja pään kuvantaminen, mutta uskovat mun vain olevan herkillä noiden edellisten tulppien vuoksi.
Mitä jos päässä ei näy mitään ja nää tuntemukset jatkuvat?
Ap
Vaadi hoitoa, ei ole leikin asia, etenkin, kun tulppia on jo ollut!
No älä ainakaan usko noiden rokotevastaisten mölinää.
Jos tulppia on ollut ennenkin, kannattaa käydä lääkärissä, mutta en usko että olisi tulppia yhtä aikaa monessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos susta tuntuu oudolle, mene ihmeessä lääkäriin!Olen ottanut kummatkin, mutta tulpat ovat olleet vuosina 2018 ja 2019.
Lääkärissä sanoivat, että migreeninestolääkkeitä voidaan määrätä ja pään kuvantaminen, mutta uskovat mun vain olevan herkillä noiden edellisten tulppien vuoksi.
Ap
Onko se sitten hyvä vai huono asia, jos päässä ei näy mitään...
Ihmettelin, että miten tulpa liittyy eri puolilla vartaloa oleviin kipuihin. Jostain syystä ei tullut mieleen, että kyseessä voisi olla TULPPA...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos susta tuntuu oudolle, mene ihmeessä lääkäriin!Olen ottanut kummatkin, mutta tulpat ovat olleet vuosina 2018 ja 2019.
Ap
Onko sinulla sitten migreeni? Sekin voi aiheuttaa todella outoja tuntoaistimuksia välillä. Tai jokin muu neurologinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko sinulla sitten migreeni? Sekin voi aiheuttaa todella outoja tuntoaistimuksia välillä. Tai jokin muu neurologinen syy.
Juu on migreeni tai sain sen diagnoosin vastikään. Pään Kuvantamisaika lokakuun lopulla, mutta tuskin sieltä mitään löytyy. Voiko migreeni aiheuttaa kipuja verisuonissa pohkeissa tai muualla?
Huono verenkierto? Magnesiumlisä?
Kuvailetko, millainen on tulppamainen kipu? Poikkeaako se jotenkin selvästi lihaskivusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu on migreeni tai sain sen diagnoosin vastikään. Pään Kuvantamisaika lokakuun lopulla, mutta tuskin sieltä mitään löytyy. Voiko migreeni aiheuttaa kipuja verisuonissa pohkeissa tai muualla?
En osaa sanoa, mutta en sulkisi sitäkään vaihtoehtoa pois. Migreenin aiheuttamat tuntemukset voivat olla tosi moninaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuvailetko, millainen on tulppamainen kipu? Poikkeaako se jotenkin selvästi lihaskivusta?
Tuntuu pienellä alueella, jotenkin syvemmän tuntuista kuin normi lihaskipu. Mieli paikantaa sen verisuonen sisälle ja välillä tuntuu kuin tämä tulppa lähtisi liikkeelle. Se kohta ihosta saattaa myös olla lämpimän tuntuinen. Kipu ei lievity venyttelemällä eikä hieromalla.
Ap
Vähän samankaltaista kuin suonenveto, mutta ei yhtä rajua eikä kramppaa. Se kipu vain on siellä kunnes liikkuu muualle.
Ap
Nostan tätä