Ei henkilöllisyystodistusta, saanko koronarokotteen?
Voiko rokotteen saada, kun ei pysty todistamaan, kuka on. Ja rahaa todistusten hankkimiseen ei todellakaan ole. Nytkin on loppukuuksi reilut kaksi kymppiä, vaikka olen kituuttanut aivan äärimmilleni.
Kommentit (8)
Henkilökortin hankkimiskulut saa tt-tukena. Mutta ei koronarokotteeseen henkkaria tarvita Kela-kortti riittää.
Paikasta riippuen voi saada ilman mitään. Ei kysytty henkkaria vaan syntymäaika. Ilmeisesti sillä rokotuksen avustaja löytää helpoiten koneelta.
Lapselta kysyttiin kanssa vaan syntymäaika, kun hänellä ei ole henkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Paikasta riippuen voi saada ilman mitään. Ei kysytty henkkaria vaan syntymäaika. Ilmeisesti sillä rokotuksen avustaja löytää helpoiten koneelta.
Lapselta kysyttiin kanssa vaan syntymäaika, kun hänellä ei ole henkkaria.
Ei minultakaan mitään kysytty. Automaattisesti vain lätkäisin henkkarin näkyville niin ei tarvitut koko aulalle henkilötunnusta kertoa. Ei ne varmasti missään vaadi korttia. Kortti vain helpottaa ja nopeuttaa ilmoittautumista.
Mun tytöllä ei ollut mukana mitään korttia, kun kävi ekalla piikillä, riitti kun muisti hetunsa. Tosin sai sen piikin ex tempore, kun oli jäämässä rokotteita yli (kysyttiin, tulisiko rokotettavaksi).
Varmaan saa, mutta miten ihmeessä selviätte ilman henkkareita?
Kävin itse piikitettävänä Nurmijärven terveysasemalla. Siinä 15 minuutin aikana, joka piti hengailla aulassa piikin jälkeen, kuuntelin erilaisia tapauksia ilmoitttautumisessa.
Paras oli tyyppi, jolla ei ollut mukana mitään henkkareita. Ei kelakorttia, ei ajokorttia, ei henkkaria, ei passia. Ei mitään. Ei myöskään muistanut henkilötunnuksensa loppuosaa, mutta tiesi syntymäaikansa. Ei haitannut, pääsi rokotettavaksi. Meillä kuuntelijoilla oli vähän naurussa pitelemistä, oli omanlaisensa tapaus.
Eli ei pitäisi olla ongelmaa APlla. Sinne vaan.
Jos asian on noin, niin aika helppo olisi huijata itselleen koronapassi. Maksaisi vaan jollekulle siitä, että tämä käy ottamassa rokotuksen väärällä nimellä.
Kelakortilla sen saa, ei tarvi edes kuvallista