Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö jotkut ihan aidosti työstänne?

Vierailija
23.09.2021 |

Millaista työtä silloin teet? Kuinka kauan olet tätä työtä tehnyt?

Olen ollut samassa työpaikassa 10 vuotta. Nykyään minua ei kiinnosta työni tippaakaan. Lähden kotiin heti kun voin, ei kiinnosta enää kehittää mitään, ei oppia uutta jne.

Ikää 45 vuotta ja tuntuu etten saa työelämästä enää mitään. Palkasta ei ole jäänyt juuri mitään säästöön eli elän kädestä suuhun kuukaudesta toiseen.

Turhauttavaa tuokin, koska eikös työnteon pitäisi olla kannattavaa??

Mitä ihmettä voin tehdä? Onko työmotivaatio kohdallani lopullisesti mennyttä? Onko muilla tullut tällaisia ajatuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän, olen ollut samassa työpaikassa -99. Olen alani ammattilainen ja koskaan ei ole samanlaista päivää ja noh, onhan toki palkkakin hyvä

Vierailija
2/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut ja minun kohdallani ne johtivat siihen, että lopetin työt. Vihasin siellä kaikkea, työtä, kokouksia, palavereita, neuvotteluja, kouluttamista, yhteistyökumppaneita (pääsääntöisesti), ilmapiiriä, kilpailua, selkäänpuukottamista, yleistä ihmisten paskuutta ja pelkuruutta, aivan kaikkea. En tule menemään enää koskaan töihin mitä suuremmalla todennäköisyydellä. Minulle riitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tai ainakin suhtaudun neutraalisti 80%:iin työtehtävistäni. Kokonaisfiilis omasta työnkuvasta, esimiehestä, lähimmistä työkavereista ja työyhteisöstä on positiivinen.

Olen vientiteollisuudessa HR:ssä.

Vierailija
4/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hyvin paljon, olen ollut samalla alalla jo vuosikymmeniä. Olen kirjastonhoitaja erikoiskirjastossa.

Vierailija
5/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, valmennan agilitya.

Vierailija
6/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä itsenäinen osa-aikainen työ. Työ nyt ei ole kovin kummoista mutta eipä ole epämukavia työkavereita. Voin tehdä työni joko urakalla tai tuntityönä. Joten senkin voin päättää.

Vierailija
7/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Simppeli duunarinhomma, teen mitä tarvitsee ja lähden kotiin. Ei kiirettä, meno samaa kuin 20 v sitten. Pieni palkka, mutta mulle on kyllä jäänyt säästöönkin, teen enää puolet vuodesta töitä.

Olen 42, en ole koskaan saanut työelämästä sen enempää, nyt alkavat muutkin päästä samalle aaltopituudelle.

Vierailija
8/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön viha-rakkaus -suhde, suurimmaksi osaksi pidän mutta on niitä huonojakin päiviä. Parasta kuitenkin, että omalla panostuksella voi vaikuttaa ihan suoraan palkkaan, kun provisiopalkka.

Puhelinmyyntityö ja useita vuosia tehnyt alan hommia. Aiempi työ ihan täysin eri alalla ja erilaista

Vierailija
9/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. 

Asiakaspalvelutehtävissä. 

-Asiakkaat töykeitä ja erittäin ymmärtämättömiä, palkka huono, etenemismahdollisuuksia ei ole tässä yrityksessä, lisää tehtäviä siirretään muilta osastoilta minulle koko ajan ("koska heillä ei ole aikaa/eivät osaa"), opin kyllä uutta ja mukavan kiirettä pitää. 

Pomo/omistaja mikromanageroi (vaikkei oikeastaan edes tiedä mitä teen), minua pidetään vain kulueränä, ja nillitellään kun en oikeastaan tuota mitään yritykselle asiakaspalvelijana (saanen olla ERITTÄIN eri mieltä tästä, teen samassa yhteydessä valtavasti myyntiä).

Kukaan ei toki valita työpanoksestani (en kyllä anna syytäkään), kun oikeastaan enää kukaan ei tiedä mitä kaikkea pisin päivää teen, mutta kääntäen, kukaan muu kuin minä ei tiedä/ymmärrä myöskään kuinka pirun hyvin työni hoidan.

Alussa, minun työni oli käytännössä vain vastata puhelimeen ja sähköposteihin, sekä tehdä muille hyllytyksiä siinä ohella.

Pikkuhiljaa minun työtehtäviin on lisätty mm. raportointia, puhelinpalvelua toiselle yritykselle, myyntiä, teknistä tukea puhelimitse sekä tietokoneella, tilauksia, laskujen tarkistusta, lähetteiden tekemistä, tuotteiden rekisteröintiä jne jne jne jne jne jne jne. joissa kaikissa on n. 30 poikkeusta ja poikkeuksen poikkeusta toimintatavoissa.

Viimeisimpänä käyn myös päivittäin fyysisesti yrityksemme toisessa toimipisteessä kääntymässä päivittäin autolla (teen sielläkin työtehtävän, mutta sitä en kerro ettei minua tunnisteta :) )

Päivät menevät tavallaan matelijaivoilla sumussa. Kun kello kolahtaa 16:00, en eritellysti muista käytännössä työajasta paljon muuta kuin lounaalla syömäni :D

Työaika on tasainen, 08-16 arkisin. Se on aidosti ainoa hyvä puoli tässä työssä. 

Netto n. 1500€ lapaseen, ja kilometrikorvauksia n 200€/kk siitä päivittäisestä piipahduksesta (eli n. 50€ kk kotiinpäin kulujen jälkeen, jos edes).

Olen viimeisen 5 vuoden aikana tehnyt n. 30 työhakemusta vuosittain saman tyyppisiin töihin. 

Ei pyyntöjä haastatteluihin, valtaosasta ei mitään vastausta. 

täsä mää ny si ole, kunnes jotain pompsahtaa tai saan kenkää, koska en tuota yritykselle mitään.....

10/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 😍 🎢🎡🎠

Neljä kesää nyt ollut laitekuskina, ja odotan jo ens kesää 🤩

Vierailija
11/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko se että pitää työstään yhtenä päivänä viikosta? :D Järjestelin viikon kohteet aina niin että perjantaina sai ajella kivoissa maisemissa landella ja kohteet oli leppoisia. Koko muu viikko oli sitten pakun kanssa sähläämistä Hgin ydinkeskustassa ja parkkirallia.

Tein siis työkseni automaattihuoltoa ja tavarantoimitusta.

Vierailija
12/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin edellisestä työstäni tosi paljon. Monipuolisia toimisto- ja varastohommia, asiakaspalvelua, pientä siistimistä, laskutusta ja muiden työkavereiden jeesimistä esim. tietokonepulmissa.

Välillä oli kiire ja välillä löysempää. Joskus oli aikaa istua tunti vauvapalstalla ja välillä sai hieroa kunnolla aivonystyröitä ratkaistakseen ongelmia. Ihan mukava palkkakin( vaikka joku varmaan sanoisi sitä huonoksi).

Valitettavasti tuli yt:t ja porukkaa laitettiin ulos. Myös minut. :(

Vierailija
13/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä. 

Asiakaspalvelutehtävissä. 

-Asiakkaat töykeitä ja erittäin ymmärtämättömiä, palkka huono, etenemismahdollisuuksia ei ole tässä yrityksessä, lisää tehtäviä siirretään muilta osastoilta minulle koko ajan ("koska heillä ei ole aikaa/eivät osaa"), opin kyllä uutta ja mukavan kiirettä pitää. 

Pomo/omistaja mikromanageroi (vaikkei oikeastaan edes tiedä mitä teen), minua pidetään vain kulueränä, ja nillitellään kun en oikeastaan tuota mitään yritykselle asiakaspalvelijana (saanen olla ERITTÄIN eri mieltä tästä, teen samassa yhteydessä valtavasti myyntiä).

Kukaan ei toki valita työpanoksestani (en kyllä anna syytäkään), kun oikeastaan enää kukaan ei tiedä mitä kaikkea pisin päivää teen, mutta kääntäen, kukaan muu kuin minä ei tiedä/ymmärrä myöskään kuinka pirun hyvin työni hoidan.

Alussa, minun työni oli käytännössä vain vastata puhelimeen ja sähköposteihin, sekä tehdä muille hyllytyksiä siinä ohella.

Pikkuhiljaa minun työtehtäviin on lisätty mm. raportointia, puhelinpalvelua toiselle yritykselle, myyntiä, teknistä tukea puhelimitse sekä tietokoneella, tilauksia, laskujen tarkistusta, lähetteiden tekemistä, tuotteiden rekisteröintiä jne jne jne jne jne jne jne. joissa kaikissa on n. 30 poikkeusta ja poikkeuksen poikkeusta toimintatavoissa.

Viimeisimpänä käyn myös päivittäin fyysisesti yrityksemme toisessa toimipisteessä kääntymässä päivittäin autolla (teen sielläkin työtehtävän, mutta sitä en kerro ettei minua tunnisteta :) )

Päivät menevät tavallaan matelijaivoilla sumussa. Kun kello kolahtaa 16:00, en eritellysti muista käytännössä työajasta paljon muuta kuin lounaalla syömäni :D

Työaika on tasainen, 08-16 arkisin. Se on aidosti ainoa hyvä puoli tässä työssä. 

Netto n. 1500€ lapaseen, ja kilometrikorvauksia n 200€/kk siitä päivittäisestä piipahduksesta (eli n. 50€ kk kotiinpäin kulujen jälkeen, jos edes).

Olen viimeisen 5 vuoden aikana tehnyt n. 30 työhakemusta vuosittain saman tyyppisiin töihin. 

Ei pyyntöjä haastatteluihin, valtaosasta ei mitään vastausta. 

täsä mää ny si ole, kunnes jotain pompsahtaa tai saan kenkää, koska en tuota yritykselle mitään.....

Unohdin:

Palkankorotusta en saa, koska "huijuijuij, yrityksellä menee huonosti" joka vuosi. 

Ja kun korona tuli, minä olin ainoa joka lomautettiin.

90päivää napsahti, ja mielelläni olinkin silloin lomailemassa. Kun tulin takaisin, tuli ilmi ettei tätä lomautushommaa ollu ajateltu muuten kuin että minä olin se ainoa joka ei tuota mitään (hihihi), joten helppo päätös.

Noh. Koska en ollut tekemässä niitä tukitöitä, koko firma oli mennä konkkaan kaiken venyessä, ja päämiesten melkein katkaistessa yhteistyön kun koko sinä aikana ei esim. raportoitu mitään. Kukaan ei osannut tehä tilauksia tai muitakaan asioita jotka vaativat minulta valtavaa ennakointia.

Kun tulin takaisin töihin viime syksynä, meni n. 3kk ennen kuin sain muiden rutiinien ohella kaiken ajan tasalle takaisin. Sen jälkeen sopivasti taas ollaan alettu narisemaan etten tuota mitään yritykselle. 

Ja kyllä, tätä toistellaan koko ajan, joten kai niin vain on.

Vierailija
14/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista!

Voisin lisätä vielä sen että työkavereissa tai työyhteisössä ei ole mitään vikaa, mukavia ovat ja ilmapiiri hyvä.

Minulle sanotaan että sullahan on hyvä työpaikka (julkisen sektorin edut), ei ole järkeä vaihtaa. Sitten tyydyn olemaan tuolla koska se on "niin hyvä työpaikka". Mutta samalla koen oloni siellä niin tyhjäksi :(

Ap

Vierailija
15/15 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ itsessään on ihan mukiinmenevää. Asiakkaat, esimiehet ja työkaverit pääosin sietämättömiä.