Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painoindeksi 23 ja harrastan säännölllistä liikuntaa

Vierailija
23.09.2021 |

Siksi tunnen itseni läskiksi tässä maailmassa. Minkä takia noita painoindeksejä ei muokata?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ainakaan virallisesti ole läski, kun BMI 20-25 on normaali paino.

Vierailija
2/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no siksi kysyinkin miksi noita painoindeksejä ei muokata vastaamaan todellisuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no siksi kysyinkin miksi noita painoindeksejä ei muokata vastaamaan todellisuutta

Millä tavalla se vastaisi todellisuutta?

Vierailija
4/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muokata vastaamaan todellisuutta, eli tässä tapauksessa omia päänsisäisiä issueitasi? Voitaisiin myös päättää, että 150-senttinen onkin pitkä ihminen, jos hän vain tuntee olevansa. 

Voit ihan turvallisesti pudottaa painoasi pari pinnaa indeksin sisällä, josko läski haittaa. 

Vierailija
5/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on painoindeksi 34 ja hölkkään puolimaratonin mäkisessä metsämaastossa kolmeen tuntiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä tuo painoindeksi kertoo.

Vierailija
6/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on painoindeksi 34 ja hölkkään puolimaratonin mäkisessä metsämaastossa kolmeen tuntiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä tuo painoindeksi kertoo.

Puolimaraton 3 h on aika surkea tulos

Vierailija
7/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jollekin tuulennussimalle vinkuheinälle. Itse olen 187cm 120kg ja ihan tyytyväinen aikaan. Aika iso osa yli kolmekymppisistä ei edes jaksa kävellä tuota matkaa. 

Vierailija
8/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa painossa juoksemalla kulutat polvien nivelet ennenaikaisesti loppuun, vaikka nyt sujuisi hyvin. Kannattaisi vähän pudottaa jos haluat pitää harrastuksen.

Vierailija
9/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa painossa juoksemalla kulutat polvien nivelet ennenaikaisesti loppuun, vaikka nyt sujuisi hyvin. Kannattaisi vähän pudottaa jos haluat pitää harrastuksen.

Ei tässä mitään säbänpelaajia olla. Jalkojen lihakset on kunnossa, niin ei ole ollut ongelmia. 

Vierailija
10/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on häviävän pieni osa painonhallintaa. Suurin tekijä on oikein syöminen. Kun osaa suhteuttaa syömisensä kulutuksen mukaan, paino pysyy normaalina. Otetaan esimerkkinä vaikka tunnin kevyehkö juoksulenkki. Juoksijan painosta riippuen kulutus tuon juoksun aikana on +/-600 kilokaloria. Jos jätetään tämä juoksulenkki tekemättä ja jaetaan tuo kulutus koko vuorokauden tunneille 600kcal/24h, se tekee 25 kilokaloria/tunti. Eli jos syöt 25 kilokaloria joka tunti vähemmän ja jätät juoksulenkit tekemättä, olet samassa tilanteessa, kuin juoksemalla tunnin ja syömällä vastaavasti vähän enemmän, koska liikunta kuluttaa energiaa ja siten lisää myös nälän tunnetta.

Omasta kokemuksesta voin mainita yhden tärkeimmistä painonhallintakeinoista: NUKKUMINEN. Jos on huonosti nukuttu yö takana, seuraavan päivän aikana mikään syöminen ei poista nälän tunnetta. Voisi huoletta vetää vaikka 3 isoa pizzaa päivän aikana, ja silti olisi tunne, ettei ole syönyt tänään mitään. Usein tehnyt niin, että kun on alkuillasta ollut nälkä, olen mennyt nukkumaan tunniksi. Herättyäni ei olekaan enää nälkä. Nykyään yleensä suuntaan nälän iskiessä jääkaapin sijasta sänkyyn. Se on myös taloudellista. Kun syö vähemmän, säästää rahaa ja polviniveliä ja aikaa. Kaikki liikunta on pois muusta tekemisestä.

Vierailija
11/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adan Savagea lainatakseni:

I reject your reality and substitute my own

Vierailija
12/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jollekin tuulennussimalle vinkuheinälle. Itse olen 187cm 120kg ja ihan tyytyväinen aikaan. Aika iso osa yli kolmekymppisistä ei edes jaksa kävellä tuota matkaa. 

Veikkaan lainaamasi kirjoittajan viitanneen yleisesti millainen aika 3h puolimaralla. Se ei toki tarkoita, etteikö joku voi olla omalla kohdallaa aikaan tyytyväinen.