Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako pahan laittaa kiertämään vai onko kierre saatava katki?

Vierailija
20.09.2021 |

Mies kiukuttelee minulle kohtuuttomasti ja tulen siitä pahalle päälle. Optimitilanteessa tietenkin suodatan miehen kiukun pois ja olen itse muille ystävällinen? Eli näytän ulospäin kiiltokuvankaunista kulissia.

Onko minun aina pystyttävä ja jaksettava suodattaa ne miehen kiukut? Kuinka suuri synti on, jos annankin sen pahan tuulen virrata lävitseni seuraavaan ihmiseen?

Ei se seuraava ihminen ole sitä tietenkään ansainnut. Mutta minä en vain aina kykene siihen suodattamiseen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melitta?

Vierailija
2/19 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katki. Parisuhdeongelma. Mies ei yleensä muutu. Haluatko kokeilla pariterapeutin ohjeita tai mies sinne, vai ero. Mitä haluatte, voiko se toimia vai ei. Juoko mies, onko lapsuuden malli käytökseen, työpaineita, muuta, ei tyytyväinen? Josko se selkiää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kierrättää eteenpäin, vaan takaisin sinne mistä se on tullut.

Vierailija
4/19 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mieskin sanoo, että minun pitäisi kiukuta hänelle takaisin, eikä esim. anopille eteenpäin. Johon minä totesin, että mies voi ihan itse kohdella minua hyvin, jos ei halua, että muut läheiset kärsivät.

Ap

Vierailija
5/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kertoistko joitain esimerkkejä?

Vierailija
7/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia sinä kostat viattomalle etkä puolusta itseäsi miehellesi? Raukkamaista.

Vierailija
8/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin mieskin sanoo, että minun pitäisi kiukuta hänelle takaisin, eikä esim. anopille eteenpäin. Johon minä totesin, että mies voi ihan itse kohdella minua hyvin, jos ei halua, että muut läheiset kärsivät.

Ap

Miehesi on oikeassa. Mikään ei ratkea, jos et kykene antamaan palautetta suoraan miehellesi. Lisäät vaan kiukuttelua vastuuttamalla muita omasta pahasta olostasi.

Selvittäkää nyt vaan keskenänne, mistä miehen käytös johtuu. Olisiko omassa käytöksessäsi jotain, mistä kiukuttelu kumpuaa?

Vierailija
9/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun pitäisi näyttää kiiltokuvakulissia. Jos et karju muille tai muuten ole poikkeuksellisen töykeä, en olisi huolissani mistään kierrättämisestä. Ole vaan sellanen normaalin neutraali. Tuskin ketään siitä loukkaantuu.

Vierailija
10/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanoen kostat miehelle hänen kiukuttelunsa olemalla v*ttumainen hänen sukulaisilleen. Tosi kypsää käytöstä.

Vierailija
11/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kiukuttelijamiehen kanssa? Jos jonkun ulkopuolisen haluat vastuuttaa, ota yhteys miehen isään, jolta mies on kiukuttelijamiesroolimallin saanut.

Vierailija
12/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein käynyt ilmi ap miten viet kiukkusi eteenpäin ja kenelle ja miten? Aloituksesi oli tyyliin -isi konditionaaleja. No, raivoatko muille tai oletko silmiinpistävän tyly ja epäkohtelias joissain kauppojen kassoilla vai mitä? Jos et niin et kai sä hirveän kiukkuinen voi olla, eikä sun tarvitsekaan olla Naantalin aurinko tai muuten diagnosoidaan kiukkuiseksi.

Mä en ole kiukkunen miehelle, vaikka onkin aika aasi välillä. Takasin antaminen on taitolaji ja se ei aina toimi niin kuin ulkopuoliset luulee. Esim. jos olen alkanut vittuo....emaan samalla tavalla saan ihmettelyjä miksi olen niin ilkeä ja jos totta puhutaan itsellenikään ei ole ominaista yrittää lähes joka rakoon sanoa jotain vit...maista. Toisinsanoen, jos toinen ei osaa yhdistää niitä omia letkautuksia sun kommentteihin vähän turha kokeilla tuota tietä. Paras olisi, niinkuin koiralle sanoa juuri sillä ilkeilyn hetkellä joku vasta vitu....lu, mutta se ei aina toimi, koska ei meillä ole tietenkään samat aiheet, mistä voisi toisellle huomauttaa. Älä vaan raivoa kassoilla tai aspa tilanteissa. Mäkin aina naureskelen noille ihmisille.

Vierailija
13/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voitatko jotain jos kierrätät? Tuleeko itsellesi hyvä mieli tai oletko tyytyväinen omaan käytökseesi ?

Minä sinuna sanoisin miehelle, ettet hyväksy enää tuon tyyppistä kommunikointia ja jos se ei parane, et aio kuunnella/ välittää / reagoida enää siihen mitenkään. Jos hän yksinään vielä jatkaa, eikä lopeta ajankaan kanssa, esitä seuraava uhkavaatimus. Vuosien saatossa ärsyttävät asiat saattavat ajaa eroon, jos ei niille mitään tehdä.

Ole kuitenkin itse paras mahdollinen versio itsestäsi, sellainen kuin hyvälle ystävälle ja sellainen kuin haluat olla. Miehenkin käytöksen on pakko muuttua, jos itse muutut. Pidä puolesi!

Vierailija
14/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenelle AP nyt kiukuttelee kun ei itse ole kertonut siitä. Muille tapaamilleen ihmisille, työkavereille, sukulaisille. Itseänikin kiinnostaisi kenelle ja miten tuo ilmenee.

Vierailija
15/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, voitatko jotain jos kierrätät? Tuleeko itsellesi hyvä mieli tai oletko tyytyväinen omaan käytökseesi ?

Minä sinuna sanoisin miehelle, ettet hyväksy enää tuon tyyppistä kommunikointia ja jos se ei parane, et aio kuunnella/ välittää / reagoida enää siihen mitenkään. Jos hän yksinään vielä jatkaa, eikä lopeta ajankaan kanssa, esitä seuraava uhkavaatimus. Vuosien saatossa ärsyttävät asiat saattavat ajaa eroon, jos ei niille mitään tehdä.

Ole kuitenkin itse paras mahdollinen versio itsestäsi, sellainen kuin hyvälle ystävälle ja sellainen kuin haluat olla. Miehenkin käytöksen on pakko muuttua, jos itse muutut. Pidä puolesi!

En tiedä AP:sta, mutta itse olen tyytyväinen kaikkeen muuhun itsessäni paitsi pankkitilin summaan. En ole maailman seurallisin tai hymyilevin, mutta en myöskään töykeä tai kiukutteleva. Jos nyt kiukutteluksi ei lasketa sitä, että epäasialliseen toisen käytökseen ei reagoida pelkästään lempeän positiivisesti. Jos joku meinaa esim. pyörällä ihan selvästi ajaa päälle saatan hieman ärtyisästi vastata tilanteeseen. En tiedä mutta omasta mielestäni normaali reaktio. Jonkun toisen mielestä voi olla kiukkuinen henkilö kyseessä. Kehottaisin AP:tai myös muistamaan, että kyllä muillekin kun sille miehelle voi olla vihainen, jos on aihetta. Kyllä sen huomaa, onko aihetta vai ei. Mä tiedän erään tapauksen, jossa yhdestä henkilöstä tahalleen annettiin kuva vähän erilaisena mitä oli ja ihmisten reaktiotkin oli sitten vähän ihmeellisiä. Mutta se on pitkä tarina.

Vierailija
16/19 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilan muuta mies on saanut minulta suoran palautteen siitä millaista kohtelua ja arvostusta ansaitsen. Perusteluiden kanssa. Moneen kertaan. Silti miehen käytös on vain pahentunut.

Viimeisimmän pahimman episodin myötä kiukustuin ja sanoin, että okei, ollaan sitten molemmat samanlaisia, sellaisia kuin mies haluaa. Että jos miehen mielestä hänellä on oikeus käyttäytyä miten sattuu, niin eiköhän se oikeus koske sitten kaikkia.

En minä mikään kiukuttelija halua olla, mutta onpahan ollut jonkinlainen kokeilu itselle. Enkä tiedä mitä mies on tässä tajunnut, mutta vähän se yritti vedota, että anopille ei pitäisi kiukkua purkaa, kun ei ole hänestä kivaa.

Ap

Vierailija
17/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilanne päättyi niin, että ero tuli. Mies piti kiinni omasta kiukutteluoikeudestaan. Ja minä pidin kiinni oikeudestani huolehtia omasta hyvinvoinnistani. Erossa molemmat saavat omat oikeutensa. En tiedä kenelle mies nyt kiukuttelee, mutta olen tyytyväinen, että minä se en ole.

Ap

Vierailija
18/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Kostaisit lapsille.

Vierailija
19/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tilanne päättyi niin, että ero tuli. Mies piti kiinni omasta kiukutteluoikeudestaan. Ja minä pidin kiinni oikeudestani huolehtia omasta hyvinvoinnistani. Erossa molemmat saavat omat oikeutensa. En tiedä kenelle mies nyt kiukuttelee, mutta olen tyytyväinen, että minä se en ole.

Ap

Hyvin tehty Ap! Kannattaa ruokkia hyvää eikä toimia kenenkään oksennusämpärinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi