N
Enpä uskonut tänne kirjoittelevani, mutta haluaisin naisilta mielipidettä asiaan.
Eli tapasin nykyisen naisystäväni 8kk sitten, hän oli juuri pari kuukautta aiemmin eronnut. Mies oli väkivaltainen ja jättänyt pahat henkiset arvet ja huonon itsetunnon. Pikkuhiljaa ensimmäisten kuukausien aikana nainen alkoi luottaa minuun ja parempaan tulevaisuuteen. Aloimme seurustella 4,5kk eron jälkeen.
Mietimme pitkään, kun vahingosta alkanut raskaus sai alkunsa. Päätimme kuitenkin ottaa riskin, vaikkemme tunne vielä kovin hyvin koska nainen on 35+ ja minäkin 35-40 välissä jo. Suunnittelemme nyt myös yhteenmuuttoa.
Minua kuitenkin vaivaa se, miten näen aiemman eron kaihertavan naista henkisesti. Asiat heidän välillä jäivät käsittelemättä. Välillä nainen on ajatuksissaan, apea, epävarma ym ja olen melko varma että silloin mielessä on tämä ero. Takaisin hän tuskin exäänsä haluaa enää, vaikuttaa muuten olevan tyytyväinen tilanteeseen.
Olen miettinyt, josko ottaisin yhteyden tuohon exään ja puhuisin kuin mies miehelle ja pyytäisin häntä selvittämään asiat naisen kanssa. En halua, että asia vaivaa perhettämme vielä lapsen synnyttyä ja tuntuu että ammattiavusta huolimatta nainen ei saa asiaa yksin käsiteltyä. Yksi juttelutuokio rehellisesti heidän välillä voisi pelastaa paljon.
Mitä olette tästä mieltä? Ajattelin pyytää mieheltä tätä ja kertoa suunnitelmistamme ja lapsesta ja sanoa, että toivon ettei hän kerro minun roolistani asiassa vaan selvittävät asiat ihan keskenään.
Tiedän, että tämä vaikuttaa puuttumiselta, mutta nainen ei tähän itse pysty (ei kehtaa,uskalla) ja en keksi mitä muutakaan tekisin jotta tästä päästäisiin.
Kommentit (7)
jos ex-mies oli väkivaltainen, niin älä missään nimessä ala ehdottelemaan hänelle, että selvittäisi asiat miehen kanssa. jos jotain, niin sinä voit kysyä kumppaniltasi mitä hän pohtii niinä hetkinä kun tuntuu olevan poissaoleva. Jos hän haluaa avata asiaa, hän avaa, jos hän kokee ettei halua tai että ei tarvitse, niin hän ei sitä tee. on enemmänkin hyvä asia, että hän muistelee menneisyyttään: sekin on asian käsittelyä.
tosiasiassa kukaan ei pääse yli existään, ei kenenkään mieli toimi niin, että se tyhjennetään exien jälkeen ja sitten niitä ei koskaan muistella. joskus ne muistot eivät ole hyviä, joskus ovat, silti nykyhetki on nykyhetki: menneisyyden muistaminen tai sen muisteleminen ei ole pois nykyhetken viettämisestä.
Kopioi aloituksen teksti ja tee uusi aloitus. Muuten kukaan ei löydä kysymystäsi.
Sen verran pakko sanoa itse aiheeseen, että jos naisesi exä on ollut väkivaltainen, on parempi ettei kumpikaan teistä ole missään tekemisissä hänen kanssaan. Kokemuksesta tätä suosittelen.
Ei kannata ottaa yhteyttä exään, noita ikäviä exiä riittää paljon maapallolla, pitää vaan antaa olla - exä voi myös hermostua. Nainen kysyy itse, jos kokee tarpeelliseksi, tuskin saa vastausta. Hän tulee vielä pääsemään yli surusta, voit lohduttaa tai joku muu tekee sen. Joitakin naisia vaivaa vuosia asiat jos on nuori ja oli rakastunut, myöhemmin kaikki on vähän helpompaa - ehkä. Olisiko hänellä joku ymmärtävä kaveri jonka kanssa puhua tai kriisipuhelin. Yksityisellä puolella voi olla myös terapeutti 5 kertaa, joka voi helpottaa. Asiaa voi itsekin käsitellä. Kaikki vie vain aikaa. Jos olet itse se oikea toiselle, silloinhan asiat ovat jo menossa parempaan suuntaan.
ei ollut kovin hyvä idea ottaa exään yhteyttä tässä tapauksessa.
No jopas. Eipä tulisi ensimmäisenä mieleen istuttaa uudelle/toiselle miehell paksuna olevaa naista kasvokkain mustasukkaisen ja väkivaltaisen na r sisti eksän kanssa.
En suosittele, kannattaa vain antaa aikaa ja nainen ajan myötä oppii elämään menneisyytensä kanssa ja jättämään kaiken kuran taakseen. Onnea tulevasta vauvasta!
N
Mitenkäs tuo otsikko liittyy siihen mitä haluat sanoa?