Edellisen ja nykyisen parisuhteeni dilemma
Tapaan mukavan naisen, jonka kanssa tapaillaan ja tapailu etenee parisuhteeseen. Pian parisuhteen aloittamisen jälkeen nainen haluaa alkaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta (yhteenmuutto hänen kotipaikkakunnalleen, avioliitto, perhe jne.). Itse en ole koskaan niin välittänyt noista asioista, arvostan vapauttani ja viihdyn asuinpaikkakunnallani. Silti tuntuu, että kumpikaan ei halua erota. Mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä? Olen pyytänyt nykyiseltä tyttöystävältäni aikaa, jotta saisin miettiä, mitä haluan suhteen tulevaisuudelta, mutta hän painostaa minua jatkuvasti kertomaan hänelle, mitä haluan tulevaisuudeltani, vaikka tuntuu siltä, että en tiedä sitä!
Kommentit (2)
Naisen ikä? Onko kiire saada lapsia? Jos on 28 v niin alkaa olla, koska 35 v olisi hyvä olla viimeinenkin lapsi saatuna, sillä sen jälkeen lääketieteessä käytetään sanaa "ikäriski". (nykyään luullaan, että 40-45 v ehtii, mutta ei ehdi kuin harvoin, ilman apukikkoja ainakaan!) Myös miehellä on ikäriski (noin 40 v) ja nuorempi mies kompensoi vähän naisenkin ikää lisääntymispuuhissa. 70 v isäksi tuleva käyttänyt nuorena pakastamiaan siittiöitä tai luovuttajaa? Pakastetut sukusolut ovat yksi ajankulunhallinnan vaihtoehto, sillä solujen ikä säilyy näin ennallaan, mutta raskaus ei ala yhtä varmasti pakastetuilla kuin tuoreilla soluilla. Ikäriskilukuna lasketaan todennäköisyys lapsen kehitysvammoihin ja aletaan tarjota ylimääräisiä sikiöseulontoja. Tahdotko geeniesi jatkuvan? Tahdotko kokea isyyden?
Ymmärrän, että ei ole hyvä hypätä nopeasti suhteesta toiseen ja varsinkaan perustaa perhettä ja miksi sinä muuttaisit, miksi ei nainen? Nainen ei varmaan tahdo uhrata esim kahta vuotta hedelmällisestä iästään päättämättömään sinuun, jos ei olisi mahdollisuutta saada lapsia teidän suhteeseen?
Tulikohan otsikosta vähän tylsä, olisi ehkä pitänyt tehdä siitä provokatiivisempi, jotta aihe herättäisi keskustelua. 🤔