Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AARGH miksei huutis/tori.fi jne ostajat voi hakea KOTOA?

Vierailija
03.11.2014 |

Siis laitan ilmoitukseen aina paikkakunnan ja alueen tai kaupunginosan, että nouto täältä. (Ja nykyään vielä laitan monesti että nouto kotoa).

No sitten alkaa tämä kysely, voitko tuoda sinne ja tänne ja tonne, siis johonkin paikkoihin mihin mulla on tunni matka HÄH (joo kaikki ei asu stadissa), tai kaikki ei liiku junalla, tai...

Tai sitten vielä se että pitäisi tuoda johonkin vielä keskellä arkipäivää (jotkut sentään käy vielä töissäkin).

Tori.fi ostajille voi sanoa että ei käy, mutta ärsyttää esim. huutiksessa, kun olisi ollut paljon muitakin ostajia, niin sitten aletaan vonkumaan että pitäisi treffata siellä tai tuolla.

MÄ en todellakaan aio tehdä mitään kauppakeskustreffejä tms tai lähteä erikseen veivaamaan itseäni johonkin mihin hän voisi tulla vastaan.

Kannattaisi kysyä ennen huutamista sitten että voiko noudon sopia minne, jos ei se mainittu paikka miellytä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut suhtaudutte näihin vai oonko mä ainoa jolle tulee vaivaksi asti näitä kyselyitä..?

ap

Vierailija
2/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aina epäilyttävää jos myyjä mankuu että tuut sisältä hakemaan.mistä minä tiedän random nettitutusta mihin nistiluolaan olen tavaraa menossa hakemaan?:D ja ennen kaikkea; mulla ei ole facessa profiilikuvaakaan,mistä facekirppismyyjät voi tietää kuka sieltä tulee kotiin? Ennen hain paljon tavaraa ja aina esim myyjän parkkipaikalta yritin. Kinuttiin aika usein ihan sisälle asti. Laiskoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin hyväkuntoisen sohvan todella halvalla torissa että pääsen eroon siitä mahdollisimman nopeasti muuton vuoksi. Ekalle varaajalle sen lupasin ja ennenkuin noudon sovittu ajankohta koitti, ostaja soitti ja ruikutti miten saa sohvan kannettua miehensä kanssa peräkärryyn kun on sitä ja tätä vaivaa hänellä ja ukolla. Kysyi vielä että onko minulla joku apulainen heille kantamaan. Vittu että ärsytti, mikä minä olen heille järjestämään kantajia, eiköhän jokainen järjestä sellaiset ja kuljetukset itse.

Joskus joku ehdotti että kuljettaisin ilmaiseksi annettavan vauvan ammeen toiselle puolelle kaupunkia kun heillä ei ole autoa. No eipä ole minullakaan.

Vierailija
4/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joo, mutta mulla on nyt niin ihana tuuri, että yksikin heppu tulee keskellä päivää mun työpaikall hakemaan ostostaan kun muuten mulle ei sovi :)

Vierailija
5/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:53"]

Mun mielestä on aina epäilyttävää jos myyjä mankuu että tuut sisältä hakemaan.mistä minä tiedän random nettitutusta mihin nistiluolaan olen tavaraa menossa hakemaan?:D ja ennen kaikkea; mulla ei ole facessa profiilikuvaakaan,mistä facekirppismyyjät voi tietää kuka sieltä tulee kotiin? Ennen hain paljon tavaraa ja aina esim myyjän parkkipaikalta yritin. Kinuttiin aika usein ihan sisälle asti. Laiskoja

[/quote]

Niin no ei sitä pakko ole meiltä SISÄLTÄ asti hakea,monesti hoidetaankin asia vaan siinä ovensuussa,tai voin mä sen pihallekin tuoda jos ei ihminen uskalla sisään tulla.

Tämä ei kuitenkaan tunnu olleen se juttu, vaan se että ostaja ei halua maksaa postikuluja, mutta ei myöskään tulla hakemaan meiltä vaikka noutopaikka ilmoitettu.

Itse ainakin katson ennenkuin ostan mitään, että missä päin se on ja olenko valmis sinne asti menemään jotenkin, ja jos on kaukana ja ei kannata postissa ottaa, niin sitten en vaan yritäkään ostaa sitä juttua!

ap

Vierailija
6/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli ostos, jonka hinta oli 2.5 e ja postikulut 90 snt. Minun olisi pitänyt viedä se kotoani noin 30 km päässä olevalle moottoritien levähdysalueelle, jossa ostajan mies olisi joskus 19.30 - 20.30 välisenä aikana. Sain isot haukut, kun en tähän suostunut. Ja huutiksessa tiedoissani luki, että vain postitus.

Vierailija
7/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No voi hellanlettas. Ei kannata ostaa käytettyä jos on noin vainoharhainen, mieti nyt missä ne tavaratkin on voinu olla!!?

Mua huvitti kun myin vähän aikaa sitten huutiksessa muutaman euron vaatteita, ja lähelläkin asuville ihmisille oli hirveän ongelmallista tulla kotoani hakemaan. Olisi pitäny kiikuttaa ties minne ja sovitella aikatauluja (+ pahimmillaan kestää ohareita tai odotella myöhässä olevia ostajia) parin euron takia. Ei kiitos.

Moni vänkäsi hirveästi että voinko tuoda ostokset edes JOHONKIN, eli tuntui että pointtina oli vaan saada tahto läpi ja periaatteena se ettei myyjällä saa olla liian helppoa. Pari kertaa sitten sovin treffit lähikaupan eteen kun kotoa ei voitu hakea, ja meillehän tuosta ois ollut matkaa noin 300 metriä :D

Vierailija
8/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näiden kaikkien friikkiapinoiden takia en myy enää mitään, vaan vien kierrätyskeskukseen suoraan.

Ennen myin jollain 4000 eurolla vuodessä ylimääräistä tavaraa (saatan shoppailla välillä vähän impulsiivisesti), mutta ei kiinnosta enää, mulla on muutakin tekemistä kuin olla tekemisissä kaikenlaisten aivottomien idioottien kanssa.

En ymmärrä missä vaiheessa ihmisistä tuli noin röyhkeitä ja yksinkertaisesti tyhmiä.

Vierailija
9/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, nyt kun heräsin aivopierustani niin kaupallehan on vaan ehkä alle 100 metriä :D eli viereinen talo suunnilleen.

Mutta simppelistäkin asiasta saa siis vaikea, sen sijaan että ostaja saisi osoitteeni jonka avulla löytää heti perille ja kauppa on minuutissa ohi, joudun minä myyjänä lähtemään ulos, odottelemaan siellä (viimeksi sateessa), miettimään että onkohan se nyt toi vai toi vai toi (vilkas marketti, eli porukkaa hyörii siinä) ja usein soittelemaan vielä kun ei heti löydä toista.

T: 8

Vierailija
10/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä mietin kanssa että kun myyn yleensä vielä halvalla, siis kun vertaan muiden pyynteihin, niin ei paljon maksa vaivaa pestä ja kuvata ja ladata ja selitellä jotain euron paitaa... ja sitten vielä kauhea vaiva joko postitella (ja kirjekuoretkaan ei ole ilmaisia mutten jaksa niistä yleensä nillittää).

Pitäisi tosiaan myydä vaan jotkut muutamat isommat jutut ja tunkea loput vaan johonkin.

Kirppiksilläkin on ne pöytämaksut kauheat (etenkin jos myy halvalla), ja sitten menee bensakuluja siihen kun pitää mennä harva se päivä järjestelemään.

ap

Vierailija
11/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta en ikinä osta huutiksesta mitään, jos vaihtoehtona on pelkkä nouto. Ihan järjetöntä on säätää aikatauluja ja ajella hakemaan tavaroita jostakin (varsinkin kun ostokset ovat lähinnä lastenvaatteita ja kenkiä). Muutaman kerran myyjä on sitten kieltäytynyt postittamasta, kun kerran asuvat lähellä. Ehkä joo, mutta minä en jaksa käyttää vähiä vapaita tunteja tuotteiden hakemiseen.

Vierailija
12/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:34"]

Vähän ohis, mutta en ikinä osta huutiksesta mitään, jos vaihtoehtona on pelkkä nouto. Ihan järjetöntä on säätää aikatauluja ja ajella hakemaan tavaroita jostakin (varsinkin kun ostokset ovat lähinnä lastenvaatteita ja kenkiä). Muutaman kerran myyjä on sitten kieltäytynyt postittamasta, kun kerran asuvat lähellä. Ehkä joo, mutta minä en jaksa käyttää vähiä vapaita tunteja tuotteiden hakemiseen.

[/quote]

Hmm, ja myyjän pitää käyttää tuntejaan tuotteen postittamiseen...?

No mutta, ihan sama, sehän on reilua jos katsoo ehdot ja tekee niiden mukaan.

Välillä kanssa olen laittanut että vain nouto, jos on joku iso / hajoava / hankalasti pakattava ja postitettava juttu, niin sitten aletaan kuitenkin vinkua postitusta.

Normaalisti tarjoan aina molemmat vaihtoehdot, nouto (siis kotoa), tai postitus.

ap

Vierailija
13/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aha.

Vierailija
14/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyödyllinen avaus, kiitos ap. 

En ole noita Huutoa ja Toria käyttänyt (en ole koskaan käynytkään), mutta kun niitä on mulle suositeltu, on sanottu, että "laitat vain että nouto kotoa" tms. Meillä ei ole autoa, asutaan Helsingissä. Jossain vaiheessa talven aikana me aiotaan päästä eroon Lundia-hyllyistä, ja vaikka ilmaiseksi. Eroon pääsy on tässä se avainsana. Mä/ me ollaan valmiita olemaan kotona tiettyyn kellonaikaan mutta ainakaan mä en kanna mitään, en säädä, en ala rakentaa mitään ihmssuhdetta vaivojaan valittavien hakijoiden kanssa. Vastaanottajat tulevat hakemaan, kantavat omaan autoonsa ja se siitä.

Tämän ketjun jälkeen aletaan miettiä jotain muuta ratkaisua Lundia-ongelmaan. 

Vierailija
15/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) kandee laittaa lundia-ilmoitukseen suoraan että "ei kantoapua, ota kantajat itse mukaan".

Kerran kanssa myytiin yhtä juttua niin sitten ilmoitettiin ennen noutoa että voidaanko purkaa se! No ihan kiva, oilsi kannattanut ensi varmistaa että millä autolla tulee jne. Onneksi oli mies kotona.

NOh, yleensä nuo noudot menee ihan hyvin kun ihmiset vaan tulee paikalle.

Paitsi esim. osa on täysin kartanlukutaidottomia!

YKsi tapaus ensinnä teki oharit, mitään ei kuulunut. Sitten VIIKON kulutta sovitusta päivästä se onkin tulossa (sille kai oli ihan sama mikä sunnuntai, vaikka oli aikanaan ilmoittanut että tulee "ensi sunnuntaina").

NO sitten se ei löytänyt, niin ei sitten tullutkaan. Sitten oli tulossa seuraavana päivänä. Silloinkin ajeli ympäriinsä ja puhelimessa yritit sitten selvittää missä mahtaa olla jne.

Siis eikö ihminen voi vaikak printata sitä karttaa mukaan, jos ei ole navigaattoria ja ei muista reittiä (on tänne moni muu löytänyt kyllä).

Ja kerran yhdellä noutajalla oli rahat unohtuneet. No en antanut tavaraa mukaan ennenkuin olivat netissä hoitaneet kotoa käsin tilisiirron... sen verran olen oppinut (kerran jäi rahat saamatta kun postitin ennenkuin raha oli tullut, tästä aikaa..)

ap

Vierailija
16/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:15"]

:) kandee laittaa lundia-ilmoitukseen suoraan että "ei kantoapua, ota kantajat itse mukaan".

[/quote]

Ainoa vaan, että noista ostajista 90% on lukutaidottomia nykyään....

Joten hyvinkin voi mennä niin, että sitä kantoapua vaaditaan, kun ovat saapuneet noutamaan, ihan sama mitä ilmoituksessa oli.

Vierailija
17/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä perkele siinä on niin vaikeeta ottaa se ilmo torista pois, kun tuote on jo myyty

Vierailija
18/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä noudan aina ostamani tuotteet tai jos myyjä asuu kauempana, kysyn ensin voiko/haluaako postittaa ja tietysti maksan postikulut. Tällä hetkellä vaan ärsyttää tori.fi:ssä, että myyjät eivät laita puhelinnumeroitaan, vaan yhteydenotot vain viestillä. No ei siinä mitään, mutta vastaisivat edes niihin viesteihin! Viime viikolla lähetin neljällekin eri myyjälle viestejä aikomuksena tehdä kauppoja ja yksi heistä vastasi ja kaupat tehtiin.

Vierailija
19/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on nuo voitko tuoda 100km päähän, olen kotona joskus 14:00-21:00 välisenä aikana, en tiedä vielä tarkalleen - ostajat. Mutta törkeyden huippu oli äiti, joka ostin lapselleen kasan leluja. Hän tuli tunnin myöhässä sovitusta ajasta ja eteisessä vasta sanoi, että hänellä on 10e vähemmän käteistä kuin mikä myyntihinta oli. Hymyili viattomasti että tämä varmaan riittää, kun hän kuitenkin tuli hakemaan. Sanoin, että ei riitä vaan että sovittu summa oli 25e. Sanoin, että hän voi maksaa nettipankissa tässä heti minun koneeltani, mutta eihän sillä tietenkään ollut tunnuksia mukana. Sanoin että kiitos ja hei, en myy tuotetta tuohon hintaan. 

Nainen selvästi raivostui tästä mutta ei alkanut meuhkata koska omat lapseni olivat vieressä. Lapset sitten ottivat lelut uudestaan käyttöön ja tuolla ne taas pyörii. Seuraavan kerran lahjoitan kaiken Punaiselle ristille, josta saatte sitten ihan oikeaa maksua vastaan ne hakea, senkin typerät ostajat! Pelastusarmeijallekaan en lahjoita kun ne antaa kaiken ilmaiseksi eteenpäin, ei tee mieli avittaa ahneita paskoja. 

Vierailija
20/53 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ohareiden harrastajat kyllä ihmetyttää. Niitä vielä on niin paljon, että varmaan joku sellainen tätäkin nyt lukee. Haluaisin kuulla mikä saa ihmisen jättämään tulematta vaikka on nouto sovittu ja myös jättämään vastaamatta kun yrittää kysellä että no oletkos tulossa.

Ja nämä, jotka niin kamalan valtavan hirveän paljon haluavat tavaran kunnes esität kysymyksen "koska pääsisit hakemaan". Tähän eivät vastaakaan enää mitään. Ja ne lukutaidottomat/sokeat, jotka ihmettelevät, että "ai sininenkö tämä olikin, en mä sinistä oo etsinyt :(" vaikka ilmoituksessa on sekä sanallisesti että kuvallisesti tehty selväksi että sininenhän se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän