Olen todella huono ystävä, mutta en jaksa olla onnellinen ystävän vauvaonnesta
Tuntuu, että hänellä on kaikki: hyvä toimeentulo ja työ, hieno oma asunto, hyvin pärjäävä mies - ja nyt sitten vielä tämä uusi vauva. Itsen elän lapseni kanssa kaksistaan pienessä vuokrakaksiossa ja rahasta on jatkuvasti puutetta. Lapsen isä on perustanut uuden perheen toisen naisen kanssa ja hoitaa surkeasti yhteistä lastamme. Olen yrittänyt löytää kumppania, mutta se on todella vaikeaa. Yritän opiskella, jotta edes joskus olisi paremmin asiat. Tänä viikonloppuna mietin mihin 22 euroa riittää.
Anteeksi, ysätäväni, en vain pysty iloitsemaan kanssasi. Se tekee minulle liian kipeää. :(
Kommentit (4)
On inhimillistä, ettet pysty myötäelämään ystäväsi vauvaonnea, kun oma elämäsi on jatkuvaa sinnittelyä. Ole kuitenkin varovainen, ettet ala kaataa pahaa oloasi ystäväsi niskaan piikittelemällä tai "hyvähän se sun on" -puheilla. Hän ei ole vastuussa sinun ongelmistasi ja hänellä on oikeus iloita niistä hyvistä asioista, joita hänen elämässään on. Jos yhteydenpito ja kanssakäyminen ystävän kanssa tuntuu liian kipeältä, niin sinulla on lupa ottaa etäisyyttä joksikin aikaa. Kokonaan ei tarvitse ystävyyssuhdetta katkaista mutta tietty etäisyys voi helpottaa oloa ja auttaa sinua käsittelemään tunteitasi.
Ymmärrän niin hyvin...
Mun on vaikea olla vaikea kenenkään vauvaonnesta kun en pysty saamaan koskaan lapsia :(
Vierailija kirjoitti:
On inhimillistä, ettet pysty myötäelämään ystäväsi vauvaonnea, kun oma elämäsi on jatkuvaa sinnittelyä. Ole kuitenkin varovainen, ettet ala kaataa pahaa oloasi ystäväsi niskaan piikittelemällä tai "hyvähän se sun on" -puheilla. Hän ei ole vastuussa sinun ongelmistasi ja hänellä on oikeus iloita niistä hyvistä asioista, joita hänen elämässään on. Jos yhteydenpito ja kanssakäyminen ystävän kanssa tuntuu liian kipeältä, niin sinulla on lupa ottaa etäisyyttä joksikin aikaa. Kokonaan ei tarvitse ystävyyssuhdetta katkaista mutta tietty etäisyys voi helpottaa oloa ja auttaa sinua käsittelemään tunteitasi.
Juuri niin olen tehnyt, ottanut etäisyyttä. En ole avautunut näistä asioista ja ajattelen, että nyt ei ole hyvä hetki kun ystävällä on pieni vauva.
Tsemppiä! Joskus on hyvä tunnustaa tosiasiat.