Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia ketkä haluaisivat elää Gileadin kaltaisessa yhteiskunnassa?

Vierailija
17.09.2021 |

Ja mikä olisi sinun roolisi siellä? Itse olisin vaimo.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pääsisit vaimoksi? Olisit luultavasti orja.

Vierailija
2/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lähellä nollaa on tällaisia. Ja sinä olet trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lähellä nollaa on tällaisia. Ja sinä olet trolli.

Sinä olet trolli.

Vierailija
4/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea keskustelu. Mutta tosiaan, miten vaimoksi tuollaisessa yhteiskunnassa pääsisi? Olemalla valmiiksi korkeassa asemassa olevan miehen vaimo? Syntymällä orjattaresta korkea-arvoisen perheen tyttäreksi ja aikanaan naitetuksi jollekin upseerille?

Vierailija
5/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä. Pääsisin sinne ekokatastrofialueelle orjatöihin, kunnes kuolen. Olen maho, joten en handmaiden tai vaimo. Olen läski ja ruma, joten en Jezebel. En ole riittävän taitava ollakseni Martta, plus neurologinen sairaus. Joten orja on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
6/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta ravintolatyöstä, joten olisin varmaan Martta. Mutta olen jo 59-vuotias, ehkä joutuisin pian sitä saastunutta aluetta siivoamaan.

Vierailija
7/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistettuna naisena voi ihan vapaasti elää nytkin. Siirtyy vaan asumaan sellaiseen maahan ja kulttuuriin, jossa se vielä on normaalia. Joku Pohjois-Korea voi tavallaan olla aika Gileadmainen.

Vierailija
8/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Afganistaniin. Siellä pistävät unelmiesi paikkaa pystyyn parasta aikaa.

Vierailija
9/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta ravintolatyöstä, joten olisin varmaan Martta. Mutta olen jo 59-vuotias, ehkä joutuisin pian sitä saastunutta aluetta siivoamaan.

Ellet sitten haluaisia olla Täti, joka kouluttaa ja pitää kurissa handmaideneita.

Vierailija
10/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla luonteella ja hedelmällisyydellä olisin varmaan täti Lyydia. En kyllä haluaisi olla.

Vierailija
11/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve ja hedelmällinen nuori nainen, joten pskin osuus lankeaisi minulle eli punaista hilkkaa vain ylle.

Ihan sairas sarja, yksi lemppareitani, herättää vahvoja tunteita.

Vierailija
12/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pohdittu tätä joskus kavereiden kanssa. Olen yhden pienen tytön suhteellisen nuori ja nätti äiti, eli orjatar olisi varmaan se realistisin vaihtoehto. Kuka huolisi vaimoa, jolla on jo lapsi toisen miehen kanssa? En arvoiltani sopeutuisi kovinkaan helposti totalitaariseen, fundamentalistiseen yhteiskuntaan eli kovin korkealle en siellä muutenkaan kipuaisi. Jezebel olisi toki toinen vaihtoehto, mutta uskoisin toimivan kohtuni takia päätyväni orjattareksi. Jos saisin vapaasti valita, olisin varmaankin Martta, koska heillä on suurin liikkumisvapaus eikä heitä ainakaan raiskata.

Vierailija
13/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan komentaja Joseph Lawrence ja auttaisin naisia ja lapsia pakoon tuollaista tyranniaa

M32

Vierailija
14/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätköhän arabimaat yms. ole jo "Gileadeja", joten sinne vain muuttamaan jos moinen kiinnostaa.

Jännä sinänsä, että Orjattaresi-sarjasta tuli kauhea mediakohu siitä, että kuinka kurja on länsimaisten naisten asema varsinkin USA:ssa, mutta ketään ei oikeasti kiinnosta esim. muslimimaiden naisten asema, joka on pahimmillaan lähinnä halvan matkalaukun tasoa, jos sitäkään. Sitten kyllä kohutaan, jos on fiktiosarja jossa Elizabeth Mossia kohdellaan ikävästi.

Vierailija
15/15 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätköhän arabimaat yms. ole jo "Gileadeja", joten sinne vain muuttamaan jos moinen kiinnostaa.

Jännä sinänsä, että Orjattaresi-sarjasta tuli kauhea mediakohu siitä, että kuinka kurja on länsimaisten naisten asema varsinkin USA:ssa, mutta ketään ei oikeasti kiinnosta esim. muslimimaiden naisten asema, joka on pahimmillaan lähinnä halvan matkalaukun tasoa, jos sitäkään. Sitten kyllä kohutaan, jos on fiktiosarja jossa Elizabeth Mossia kohdellaan ikävästi.

Sä yleistät ja liioittelet musliminaisten asemaa. Riippuu todella paljon maasta, yhteiskuntaluokasta ja perheestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi