Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista huumevalistus oli sinun lapsuudessasi ja nuoruudessasi?

Vierailija
17.09.2021 |

Asuin todella pikkuruisella paikkakunnalla, eikä siellä juuri huumeita näkynyt. Alkoholia sitäkin enemmän.

Koulussa kävi joku asiantuntija pitämässä luennon ja kertomassa, että huumeet voivat saada sinut niin sekaisin, että luulet olevasi appelsiini ja kuorit itsesi. Tämä 80-luvulla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelua , näin painajaisia monta vuotta. Jäät huumekoukkuun heti jos kerran kokeilet, joku voi tuikata kadulla huumepiikin sinuun ihan yllättäen, älä mene syrjäisille kujille. Kuvia rähjäisistä huumeiden käyttäjistä, näin sinulle käy jos kokeilet kerrankin huumeita. 70 -luvun lopulla.

Vierailija
2/8 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla. Jos kokeilet joskus happoa, niin saatat saada kymmenien vuosien päästä uudestaan halluja ja hypätä talon katolta. Kannabis tuhoaa harmaita aivosoluja tehden sinusta täysin zombin, joka saattaa purra ihmisiä. Se myös koukuttaa kaikkiin muihin huumeisiin, koska aivoille jää "huume nälkä". Kokaiini pysäyttää sydämen jopa pienissä annoksissa. Amfetamiinissa tekee mieli ajaa rallia ja yli puolet käyttäjistä kuolee auto-onnettomuuteen. Ekstaasin krapulaan kuuluu hyvin korkea itsemurhariski ja on suurin syy nuorten itsemurhiin. Alkoholi on turvallinen, mutta vain aikuisten kypsyneet aivot voivat käsitellä sitä. Alkoholistit ovat aloittaneet juomisen liian nuorena ja ovat sen takia rappiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanha ei minkään laista.omakohtaisesti hume valistusta.Sain kokea kun veljeni tane täydessä huumessa ovellani1974 ja pyrki sisään.Sanoin et voi tulla tuossa kunossa,lähde pois.Repäsi minut rapuun oli jo ilta, otti huumepiikin esille sanoen: isken sua tällä ,olet hiljaa.Juoksin yöpaita päällä muihin kerroksiin soitaa ovikelloa,saadakseni soitaa poliisit apuun.Sillä veljeni sulkeutu kotiini.Jossa nukuin pieni lapseni.8 keroksessa vasta ovi avatiin,sain soitaa poliisit.Tulivat nopeasti.Siellä seison yöpaita päällä kerrostalon rapuun ala ovi.Nolon ja hädissä iltako kello 21 ?,Ala ovi oli mennyt kiinni.Kun mentin poliisien kanssa ovelleni.Poliisit sano kutsu postiluukusta veljeäsi,Ettei lapsi herää.Kutsuin tuli.Poliisit työnsi mut syrjään kun Tane avasi oven: Käsi ylhäällä ja leipäveitis siinä .Kohde olin minä! Poliisien nopea toiminta ja hiljainen ,olen yhä elossa.Lapsikin nukuin rauhassa makuu huonessa.Jumalalle kiitos. Monta nekatiivista kokemusta suvulta ja mutkan kautta sukua elämässä saanut kokea. Ehkä ne on vahvistannut minua ja yhä olen tässä.Kenties usein ollut rikki ilman yhteisön tukea,enää en ole ole vahva vanha nainen.Kiitolinen kaikesta elämässäni .Anteeksi antanut veljeleni hän oli kamassa.Nukuu ikiunta Honkanummen hautusmaa jo v.1985.Tanskassa otti yliannostuksen ja kuoli siellä.Tuhkana tuli Suomeen kotimaan multiin.( teksti virhet johtuu luki häiriö anteeksi)Ps. Ihmisen kaunein teko on anteeksi anto ja se ettei kanna mukana negatiivisia kokemuksia ,niile ei voi mitään.elämä jatkuu.

Vierailija
4/8 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi koulussa joku rastaletti n##keri esittelemässä aineita. Soitti myös Bob Marleyta ja kehui musiikkia hyväksi.

Vierailija
5/8 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porttiteorialla pelottelua lähinnä

Vierailija
6/8 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannnnnnnabis pitääää laillistaa meillä ihan kuten tehtiin Kaliforniassa ja Kanadassakin. Verotulot ohjaamme valtion

kassaan, juu.

Hyvä ystävä, Selvitäpä TIETEELLISET TOTUUDET...

https://www.bbc.com/news/uk-11660210

https://rikoksentorjunta.fi/alkoholi-ja-vakivalta

https://tekniikanmaailma.fi/alkoholi-tappaa-sanoo-tutkimus

Alkoholi ja tupakka vaarallisia kovia huumeita:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…

Vierailija
7/8 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottelua , näin painajaisia monta vuotta. Jäät huumekoukkuun heti jos kerran kokeilet, joku voi tuikata kadulla huumepiikin sinuun ihan yllättäen, älä mene syrjäisille kujille. Kuvia rähjäisistä huumeiden käyttäjistä, näin sinulle käy jos kokeilet kerrankin huumeita. 70 -luvun lopulla.

Samaa ikäluokkaa olen ja samanlaista oli valistus meilläkin. Kun sitten noin 15-vuotiaana poikana näin isossa porukassa kahden polttavan hassista eli kannabista, pidin heitä umpihulluina. Ajattelin oikeasti, että tulevatko huomenna kouluun vai kuolevatko. No kouluun tulivat. Kun näitä alkoi nähdä enemmän, myös useita kertoja polttaneita, usko siihen huumevalistukseen romahti täysin. Ja niin poltin sitten itsekin.

Olen tähän nykyiseen keski-ikään mennessä polttanut ehkä 20 kertaa. Viimeksi noin viisi vuotta sitten. Satunnaisesti käytettynä se ei eroa millään lailla alkoholista. Kumpikaan aine ei minua himosta. Vastustan kuitenkin vihreiden kannabiksen laillistamispyrkimyksiä. Osa ihmisistä on addiktiivisuuteen taipuvaisia. Heille vapauttaminen olisi haitallista.

Vierailija
8/8 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun eräässä huumevalistuksessa sanottiin että eräs käyttäjä kertoi että vaikeinta lopettamisessa oli kun astiat eivät enää jutelleet. Minusta tuolloin lapsena oli ennemminkin jännä ajatus että astiat juttelisivat.

Paljastui sitten ihan potaskaksi tuo väite. Eivät ne astiat juttele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi