Rankka keskustelu teinin kanssa. Sanoo, että iskä juo itsensä aina känniin.
Jotain tämmöstä olenkin alkanut epäilemään. Olen siis se äiti, joka hetki sitten ihmetteli teinin jatkuvaa tarvetta soittaa mulle jopa keskellä yötä iskän luota. Eipä tarvitse enää sinne mennä. Mun pojan ei tuollaista pidä katsella. Jos ei edes omaa lasta kestä selvinpäin, on parasta olla yksin.
Kommentit (15)
Mikä hitto miehiä vaivaa? Ensin rikotaan perhe ja sitten hylätään oma lapsikin. Ei tästä voi tykätä.
Huh. Tuliko eksäsi alkoholinkäyttö yllätyksenä?
Jotkut miehet ei kerta kaikkiaan kykene olemaan edes yhtä viikonloppua juomatta. Ei vaikka olisi ainoa aikuinen lasten kanssa. 🤮
Sanoiko poika mikä siinä ahdistaa isän alkoholin käytössä? Isän käytös? Eihän ole uhkaileva tai väkivaltainen? Vai pelottaako nähdä isä huonossa kunnossa? Ehkä sammuneena jonnekin.
Kysy pojalta. Siellä voi olla muutakin, kun saat hänet avautumaan. Nimittäin uskallan väittää, että ihan isin saunakaljat ei saa 14-vuotiasta pelkäämään tuolla tavalla, että itkee äitille keskellä yötä ja pyytää päästä kotiin!
Lapsen ei kuulu nahda aikuisen alkoholin kayttoa. Katkaise välit tähän ihmiseen ja huolehdit lapsesi Itse.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Tuliko eksäsi alkoholinkäyttö yllätyksenä?
No tuli ja toisaalta ei tullut. Kun oltiin yhdessä, hän oli todella mustavalkoinen alkoholin käyttäjä. Yleensä ei juonut, mutta sitten jos joi, niin sitten myös joi. Todella harvoin niin tapahtui, mutta sitten oli todella huonossa kunnossa. En olisi halunnut uskoa, että tuosta miehestä olisi tuollainen tullut. Ap
Seurustelin (jostain kumman syystä, jota en itsekään ymmärrä) taannoin miehen kanssa, joka käytti alkoholia useana iltana viikossa ala-asteikäisen lapsensa läsnä ollessa. Miehen jätettyäni on alkanut mietityttää olisiko pitänyt ilmoittaa huolesta lapsen äidille, mutta tiedän, että hän tietää miehen käytöstä ja sallii silti lapsen olla kännisen isän luona. Lapsi jää vaille huolenpitoa, mistä hän itse tykkää kovasti, koska isän sammuttua on mukava pelailla puoli yötä ja tilata isän kortilla pitsaa. On ollut asiasta huono omatunto, mutta nyt on myöhäistä toimia, koska tapahtumista on jo aikaa ja lapsikin jo yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet ei kerta kaikkiaan kykene olemaan edes yhtä viikonloppua juomatta. Ei vaikka olisi ainoa aikuinen lasten kanssa. 🤮
Miesvihaa. Sama koskee muuten monia naisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaa. Sama koskee muuten monia naisiakin.
Joo ja teinityttöjä ja poikia ja jotkut naiset juo ja polttaa raskaudenkin aikana, mutta nyt oli puhe isästä.
Ei hlvetti.
Hyvä, kun selvisi. Nyt sitten vaan pidät pojan luonasi ja jos isä alkaa vaatia jotain, niin poika kertoo lastenvalvojalla, miksi ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko poika mikä siinä ahdistaa isän alkoholin käytössä? Isän käytös? Eihän ole uhkaileva tai väkivaltainen? Vai pelottaako nähdä isä huonossa kunnossa? Ehkä sammuneena jonnekin.
Kysy pojalta. Siellä voi olla muutakin, kun saat hänet avautumaan. Nimittäin uskallan väittää, että ihan isin saunakaljat ei saa 14-vuotiasta pelkäämään tuolla tavalla, että itkee äitille keskellä yötä ja pyytää päästä kotiin!
Kyllä voi pelätä ihan kännistä isää pelkästään, vaikka ei olisikaan uhkaava. Känninen isi ei ole turvallinen.
Herkkä teini on jos tuota pelkää. Minä katsoin pienestä asti iskän lauantaikännejä. En ole saanut traumoja.
Voi pientä. Onneksi sai kerrottua sulle tuon asian.
Vierailija kirjoitti:
Herkkä teini on jos tuota pelkää. Minä katsoin pienestä asti iskän lauantaikännejä. En ole saanut traumoja.
Siis perustelet vielä 2021, jotain asiaa sillä, että koska sinä et ei kukaan muukaan. Niinkö? Ihmiset on erilaisia jotain ahdistaa toiset asiat, toista toiset. Sitä paitsi ei oman vanhemman näkeminen kännissä ole kivaa. Tuota poikaa on täytynyt todella pelottaa, kun on yölläkin hakenut äidistä turvaa!
Melkein arvasin tuon jo silloin. Muistan teidät. Onneksi sai vihdoin kerrottua. On varmaan jo viikon stressannut isän luo menoa :( Onneksi ymmärrät!