Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käyn koiran kanssa pyörällä 5km lenkin, niin onko se lenkki tavallaan pidempi?

Vierailija
15.09.2021 |

Otsikko on hanurista mutta itse asiaan.

Eli jos lenkin pituus on 5km ja käyn sen koiran kanssa pyöräillen, niin voiko se 5km vastata km määrältään pidempää lenkkiä kuin jos sen 5km menisi kävellen?

Koska pyöräillessä vauhti on nopeampi ja koira ravaa enemmän/pitempijaksoisesti. Kävellen vauhti on hitaampaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti. Koiran ikä ja rotu tulee ottaa huomioon kun lenkkeillään eli kuinka pitkiä lenkkejä ja kuinka usein.

Vierailija
2/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koira saa enemmän irti haistelulenkeistä kuin ravauslenkeistä. Haistelulenkeistä uuvuttaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöräilet 5km, matka on 5km. Jos kävelet samaa reittiä saman 5km, matka on 5km.

Vierailija
4/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miltä tuntuu omalla kohdalla 5km kävellen verrattuna juosten.

Vierailija
5/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 5km on 5km vaikka menisitte takaperin käsillä kävellen.

Vierailija
6/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miltä tuntuu omalla kohdalla 5km kävellen verrattuna juosten.

Ja jos koiralla on lonkkavaivaa, niin kipuahan koira ei näytä. Itse en rasittaisi koiraa pakkojuoksuttamalla.

Vierailija
7/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se pidempi, semmoinen 7km taitaa olla

Vierailija
8/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira varmaan arvostaisi enemmän kävelylenkkejä, jolloin saa myös haistella. 

Vierailija
9/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma koira saa enemmän irti haistelulenkeistä kuin ravauslenkeistä. Haistelulenkeistä uuvuttaa enemmän.

Juokseminen on hyväksi koiran lihaksille. Minä juoksen kesällä koiran kanssa 5-6km lenkkejä kovaa vauhtia 2-4 viikossa ja koiran lihakset kasvaa ja kovenee selvästi.

Vierailija
10/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juokseminen on hyväksi koiran lihaksille. Minä juoksen kesällä koiran kanssa 5-6km lenkkejä kovaa vauhtia 2-4 viikossa ja koiran lihakset kasvaa ja kovenee selvästi.

Riippuu koirasta. Koiran lihaksia voi huoltaa/harjoittaa myös muilla tavoin. Itselläni on sohvaperunakoira, joka ei kaipaa pitkiä lenkkejä joka päivä.

Omistaja tietää koiransa tarpeet parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi