Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liika tuttavallisuus häiritsee

Vierailija
22.10.2014 |

Minua häiritsee tosi paljon, jos joku ihminen, jota en tunne ennestään mistään ja jonka nimeä en edes tiedä, alkaa jutella minulla tuttavalliseen sävyyn. Onko liikaa pyydetty, että esittäydyttäisiin ensin? Ehkä olen tosi rajoittunut ihminen, mutta en osaa sellaisessa tilanteessa heittäytyä keskusteluun vaan hämmennyn vain. 

Lisäksi minua häiritsee liian intiimeistä asioista keskustelu suuressa seurueessa. Jostain syystä mieheni sukulaiset kertoilevat ja kyselevät omista ja toistensa synnytyskokemuksista vaikka juhlissa. Minusta esimerkiksi mieheni serkun synnytys ei kuulu minulle tippaakaan. Eri asia jos hän itse olisi asiasta puhumassa, mutta tarvitseeko kaikkien sukulaisten asiat levitellä puolelle kaupunkia? En ymmärrä. 

Häiritseekö muita tällainen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Ei nyt ihan tuollaisia kokemuksia, mutta yleisesti ottaen voin sanoa liian tuttavallisuuden häiritsevän.  Joskus mietin, että olenko vaan unohtanut kuka tuo ihminen on, mutta tajuan että se vaan pitää tarpeellisena avautua minulle tai kysellä muuten vaan liian henkilökohtaisia. Muiden synnytyskokemukset ei mua haittaa, ne kuuntelen sujuvasti =).

Vierailija
2/3 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on naisen elämässä yksi luonnollisimmista asioista ja on verrattavissa puheenaiheena miesten käymään armeijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:37"]

Synnytys on naisen elämässä yksi luonnollisimmista asioista ja on verrattavissa puheenaiheena miesten käymään armeijaan.

[/quote]

En vastusta synnytyksestä puhumista, mutta mielestäni on outoa kuunnella, kun ihmiset puhuvat sellaisten ihmisten synnytyksistä, jotka eivät edes ole paikalla. Ehkä he ovat kertoneet synnytyksestään jollekulle sillä ajatuksella, että siitä ei kuitenkaan kerrottaisi yksityiskohtaisesti koko suvulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan