Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö toisen ruokavalion, vaikka

Vierailija
20.10.2014 |

se poikkeaa omastasi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyväksyn. En ole koskaan tuntenut tarvetta tuomita toisen ihmisen syömisiä.

Vierailija
2/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en hyväksyisi esim. keliaakikon ruokavaliota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Jokainen saa syödä ihan juuri niin kuin haluaa, ei ole minun asiani puuttua.

Vierailija
4/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti! Miksi ihmeessä en hyväksyisi?

Sitten, jos kyseinen ihminen olisi tunkemassa koko ajan meille syömään ja mä joutuisin oikeasti näkemään paljon vaivaa hänen ruokiinsa, niin voisin alkaa hieman kyllästymään. Mutta yleensäkin otan haasteena vastaan ruoka-allergiset. Mun mielestä on kivaa saada tehdyksi jotain erikoista ja saada se vielä maistumaan hyvältä. 

Vierailija
5/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn, mutta juhliin teen ihan tavallista ruokaa, en ota mitään eritysruokavaliota huomioon. Jos joku ei halua, niin ei sitten syö.

Vierailija
6/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun vallassani hyväksyä tai olla hyväksymättä muiden syömisiä.

Mutta on se vähän ärsyttävää kun jotkut vaativat itselleen erikoiskohtelua ruokavalionsa takia ja kuitenkin syövät sitä mitä mieli tekee. Ensin sanotaan että pitää olla gluteenitonta ja sitten syödään tavallista kakkua kun "se on niin ihanan näköistä".

Vierailija
7/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän et jotkut hakee huomiota erikoisruokavalioilla mut jos oot oikeasti ollut keliaakikko ja maitoallerginen koko elämäs ei kiinnosta edes puhua koko aiheesta tai todella kiinnosta hyväksyykö joku mitä mä syön. Ei sillä mulle oo mitään merkitystä mitä mieltä joku on mun ruokavaliosta. Ehkä ihmisiä piinaa miten ne tietää etteivät syö itselleen parhaimmalla tavalla ja huolehdi terveydestään?

Vierailija
8/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:23"]

Ei ole mun vallassani hyväksyä tai olla hyväksymättä muiden syömisiä.

Mutta on se vähän ärsyttävää kun jotkut vaativat itselleen erikoiskohtelua ruokavalionsa takia ja kuitenkin syövät sitä mitä mieli tekee. Ensin sanotaan että pitää olla gluteenitonta ja sitten syödään tavallista kakkua kun "se on niin ihanan näköistä".

[/quote]

Täytekakut tehdään usein perunajauhoihin.

Vierailija
9/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, kunhan syö kunnon ruokaa. Lihaa ja perunaa äidin tapaan. Kännissä saa syödä kepappia ja pitsaakin, mutta pitsan pitää olla kunnon pitsa ilman mitään rehuja ja moszarelloja.

Vierailija
10/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle muiden syömiset kuulu. Jos joku sanoo, että juo vain simaa ja syö ainoastaan ostereita, senkun, ei se mulle kuulu. Terveellistähän se ei ole, mutta mun elämässäni on isompaakin pohdittavaa kuin mitä joku muu syö. 

Missähän päin maailmaa nämä asuu jotka näkevät näitä jotka haluavat erikoisruokaa mutta syövät silti tavallista? Kyllä mun poikaa vehnä- ja maitoallergia rassaa kovasti. Hän sai lääkäriltä luvan syödä noita n. 10 v. iässä, kun arvot olivat rajoilla. Mutta se oli huono lupa, sillä aikuisena arvot olivat korkeat ja niillä selittyi pahat vatsavaivat sekä uudelleen puhjennut ihottuma. Murrosiässä ei oireillut juurikaan. Kyllä poika kaipaa pizzaa ja sitä, että voisi ottaa sitä tavallista täytekakkua juhlissa, mutta ei todellakaan uskalla, vaikka se olisi kuinka ihanan näköistä. 

Vierailija
11/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku kyllä valehtelee ja raskaasti. Kuka keksii miksi?

Vierailija
12/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn. Mutta muut eivät tunnu hyväksyvän minun. Ehkä pikemminkin ruokarytmini aiheuttaa kiihkoa työpaikallani. Syön kaksi tai kolme kertaa päivässä, ja se on sitten suurempi ateria. Jokapäiväistä on se ruuan tuputus ja sääliminen "antakaa raukalle ruokaa kun sillä ei tänäänkään mitään ole" ja "kohtahan se pyörtyy". Vituttaa ihan kympillä. Ei minua yhtään häiritse heidän oma 10x päivässä puputuksensa, enkä ole nälkäinen enkä kadehtien kuola valuen katsele heidän syöntiään. Suoliston takia olen maidoton, viljaton, hedelmätön ja on oltava tarkka siitä mitä pistän suuhuni. En aio syödä "edes vähän" kenenkään mieliksi ja koen häpeällisenä selittää suolisto-ongelmia lähes ventovieraille. Lisäksi haluan syödä tuoretta ja omin käsin tehtyä aitoa ruokaa ja nauttia sen rauhassa, sen sijaan että posket pullollaan hotkisin näkkäreitä ja rahkaa 10min kahvitauolla. Tää fitnessbuumi todellakin näkyy: "syö 2-3h välein ja 9 kertaa päivässä". Huh, kelle sopii kelle ei.

Vierailija
13/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi epäterveellistä ja ihan sairaaksi mennyttä ruokavaliota, mutta muuten kyllä hyväksyn.

Vierailija
14/14 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:34"]

Hyväksyn. Mutta muut eivät tunnu hyväksyvän minun. Ehkä pikemminkin ruokarytmini aiheuttaa kiihkoa työpaikallani. Syön kaksi tai kolme kertaa päivässä, ja se on sitten suurempi ateria. Jokapäiväistä on se ruuan tuputus ja sääliminen "antakaa raukalle ruokaa kun sillä ei tänäänkään mitään ole" ja "kohtahan se pyörtyy". Vituttaa ihan kympillä. Ei minua yhtään häiritse heidän oma 10x päivässä puputuksensa, enkä ole nälkäinen enkä kadehtien kuola valuen katsele heidän syöntiään. Suoliston takia olen maidoton, viljaton, hedelmätön ja on oltava tarkka siitä mitä pistän suuhuni. En aio syödä "edes vähän" kenenkään mieliksi ja koen häpeällisenä selittää suolisto-ongelmia lähes ventovieraille. Lisäksi haluan syödä tuoretta ja omin käsin tehtyä aitoa ruokaa ja nauttia sen rauhassa, sen sijaan että posket pullollaan hotkisin näkkäreitä ja rahkaa 10min kahvitauolla. Tää fitnessbuumi todellakin näkyy: "syö 2-3h välein ja 9 kertaa päivässä". Huh, kelle sopii kelle ei.

[/quote]

Samma här :) Syön 2-3 kertaa päivässä. Kyllä kanssaihmisiä rassaa :) En enää välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän