Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tein sen! Raha-asioita, pikavippejä, nuoruuden tyhmyyttä yms.

Vierailija
15.10.2014 |

Nyt on voittamaton olo. Maksoin juuri viimeisen erän velasta, jonka alkusaldo oli 18023,97. Viimeiset 7 vuotta olen maksanut n. 300€ kuukaudessa lyhennystä ja nyt se on ohi.
Jos käyttötarkoitus olisi ollut järkevä niin ei mikään iso summa, mutta nuorena en osannut (halunnut) hoitaa raha-asioitani ja lopulta kaikki luotot ja vipit oli perinnässä.
Tämä vaan tsemppauksena niille jotka tuntee tilanteensa toivottomaksi. Apua saa, mä aloitin varaamalla ajan oman kuntani velkaneuvontaan. Siellä tehtiin kartotus veloista ja tuloista, autettiin maksujärjestelyiden tekemisessä ja pidettiin toivoa yllä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:11"]Kuinka pitkään luottotietomerkintä on velkojen maksamisen jälkeen?
[/quote]

Ymmärtääkseni velkajärjestelyssä luottotiedot palautuu kun kaikki maksut on maksettu. Ulosotossa jos on niin menee 2-4vuotta. Mut silloinkin on mahdollista saada merkintä et ne on maksettu suunnitelman mukaisesti.

Vierailija
2/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vielä reilu vuosi velkajärjestelyä jäljellä. Tosin velkani johtuivat ex-miehestä ja firman konkurssista. Nyt olen yh ja kun tämä on ohi, pärjätään ihan ok:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Ekat kuukaudet ja vuodet oli pahimpia, tuntui ettei lyhene ollenkaan. Lisäksi se häpeän tunne oli kamala, vain yksi hyvä ystäväni tiesi tilanteen. Opiskelu ja lapsihaaveet piti laittaa syrjään. Ilman koulutusta en saanut paremmin palkattua työtä, mutta opiskeluun ei ollut varaa. Onnekseni sain oppisopimuspaikan ja nyt mulla on edes joku tutkinto.

Alkuperäinen velka sisälsi kaikkea mahdollista puhelinlaskuista parkkisakkoihin ja pankin joustoluottoihin. Kaikki menoni olen itse maksanut, sossulta sain sitoumuksen takuuvuokraan.

-ap

Vierailija
4/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään luottotietomerkintä on velkojen maksamisen jälkeen?

Vierailija
5/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 2 vuotta ? vai lyhemmän aikaa ?

Vierailija
6/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on luottoluokituksesi nyt? Saatko asuntolainaa jne

Vierailija
7/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sitten jatkat "maksamista" itsellesi, niin saat vielä pahan päivän varan, eikä tarvitse enää koskaan velkaantua. Tee jo tänään säästötili, johon siirrät tuon saman summan joka kuukausi. tai sitten vain 200 euroa, jos haluat tästä lähtien hieman luksusta ympärillesi, jos et ole käynyt leffoissa yms tuohon seitsemään vuoteen. Voit myös perustaa komannen tilin, johon siirrät 100 euroa, joka ons itten "humputtelurahaa" johonkin isompaan, kuten matkoihin, oopperareissuihin, uuteen kalliiiseen talvitakkiin jne.

Molemmat säästöt mahdollistavat sitten lasten hankintaa, uuden vuokra-asunnon saamista, kun on varaa takuuvuokriin ja vaikka vuokranmaksuun puoleksi vuodeksi heti jne.

Hieno suoritus itseltäsi!

Vierailija
8/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! Itselläni olis 16000 euroa maksettavana. En vaan meinaa saada töitä mistään vaikka haluaisin ihan hirveästi alkaa maksamaan velkoja pois.

Vierailija
9/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:26"]

Hienoa ap! Itselläni olis 16000 euroa maksettavana. En vaan meinaa saada töitä mistään vaikka haluaisin ihan hirveästi alkaa maksamaan velkoja pois.

[/quote]

Oletko käynyt poimimassa marjoja ja sieniä ja myynyt niitä?

Vierailija
10/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuin 120 000e, eikä päästä edes velkajärjestelyyn... Päivä kerrallaan, lottovoitosta haaveillen.

Vierailija
11/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:26"]

[/quote]

Oletko käynyt poimimassa marjoja ja sieniä ja myynyt niitä?

[/quote]

Muista myös metsästää ja kalastaa!

Vierailija
12/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hyvä! Mulla oli tällainen päivä juuri eilen enkä ollut ihan noin pahoissa vaikeuksissa, mutta voi hyvää päivää se tuntuu mahtavalta kun ei velat kurista enää kurkkua!! Vieläkin hyymyilyttää :)

Näin sitä opitaan!! :) Sun oppitunti oli kallis mutta tehokas.

Vierailija
13/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:59"]Ihan mahtavaa! Ja kiitos, kun esimerkilläsi luot toivoa tännepäin. Mulla on sama rumba vasta alkamassa...
[/quote]Sama täällä. Itse en ole juuri nyt edes töissä joten en pääse lyhentämään velkaa. Olen kuitenkin onnellinen että tällä hetkellä on varaa ruokaan ja muuhunkin. Yritin maksaa velkoja pois mutta totesin etten jaksa stressata itseäni kuoliaaksi ja syödäkin pitää. Joskus uo on helpotus. Elämä jatkuu.

Vierailija
14/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Siskoni perheellä ei ole asiat yhtä hienosti. Toivottomalta tuntuu.

Vierailija
15/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama menossa.. tänään huomasin että puolessa välissä mennään! päihderiippuvuuden takia otetut pikavipit meni ulosottoon ja nyt makselen niitä vielä kuusi vuotta. Onnea sulle ja kiitos tsempeistä :) Mulla tuo summa hieman isompi n.20000

Vierailija
16/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös lähtötilanne oli reilu 11 000, tällä hetkellä saldo reilu 5 000€. Nyt olen vuoden ollut töissä taas ja lyhenee nopeammin. Äitiyslomalla ja pienen työttömyysjakson aikana tein vapaaehtoisen maksusuunnitelman, jotta lyheni koko ajan. Muutama vuosi niin viimeistään ohi tämä "vanhan" elämän takaisinmaksu.

Vierailija
17/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittava suoritus. saako kysyä, mikä oli lainattu summa ja kuinka paljon korkoja ja muita kuluja?

Vierailija
18/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa! Ja kiitos, kun esimerkilläsi luot toivoa tännepäin. Mulla on sama rumba vasta alkamassa...

Vierailija
19/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
20/23 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä