Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun terveydenhuolto on Hammaslääkäriliiton mukaan aliresursoitu suhteessa väestön hoidontarpeeseen. Terveyskeskuksissa potilasmäärät ovat jo vuosien ajan kasvaneet, eikä resursseja kuitenkaan ole lisätty. Samaan aikaan myös yksityisen hammashoidon Kela-korvauksia on leikattu.

– Tilanne kriisiytyy viimeistään syksyllä, sillä jo valmiiksi liian pienet resurssit eivät tule riittämään koronan paisuttaman hoitovelan purkamiseen,

Vierailija
2/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitto muistuttaa sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa, että suun terveydenhuolto on peruspalvelu, jonka yhdenvertaisesta saatavuudesta yhteiskunnan pitää vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan Mehiläiselle tmv kiskurille maksamaan itsensä kipeäksi paskasta palvelusta, jos ei hoitoa saa muuten. Kyllä näitä ryöväreitä, joille mikään andiotaso ei riitä, löytyy joka nurkan takaa.

Vierailija
4/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän Suomi

Vierailija
6/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka estää riittävän koulutusmäärän lääkäreille. Lääkäriliitto. Jotta palkat pysyisi taivaissa.

Ja ongelma kun ei ole vain mätänevät hampaat. Hampaat ovat reitti koko ihmiseen ja hammasongelmat johtavat sydönkohtauksiin, aivoinfarkteihin ja kuolemaan.

Mutta ketään ei kiinnosta asiaa korjata koska rikkaat saa palvelut ostamalla kalliilla yksityiseltä ja normaalin ihmisen hengellä tai terveydellä ei ole tippaakaan väliä. Orjia saa aina uusia, ihan sama vaikka edelliset mätänee pystyyn ilman hoitoa

Vierailija
7/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on myöhäistä pelastaa hampaita, jos kriisi on ollut vuosia. 

Vierailija
8/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ajan kunnalliselle 2 viikkoa soittamisesta. Tämä Vantaalla.

Vierailija
9/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä ole puhuttu tarpeeksi. Baarit ja festarit ovat vieneet voiton!

Vierailija
10/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitojonot ovat mitkä? Minkä laki sallii?

Vierailija
11/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hampaidenoikomishoitoni plus puuttuvan poskihampaan korvaaminen implantilla maksaa kahdeksan tonnia. Onneksi saan maksaa osissa, tällä hetkellä maksan 150 euroa kuussa. Hoitoa takana pian kaksi kuukautta, reilusti yli puoli vuotta vielä jäljellä. Hampaat ihan ookoo, leuat eivät vain natsaa kohdilleen. Olen yli 50-vuotias.

Vierailija
12/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä palvelu tässä maassa ei olisi kriisissä. ☹

Vierailija
13/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hammashuoltoa tarvitsisi ministerikin!

Vierailija
14/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisena mun on ollut pakko käydä yksityisellä, kun aikoja ei yksinkertaisesti ole kunnallisella tai saat sen kk päähän. Ja varaussysteemi on hankala, soittivat takaisin 2 krt 2 pvän viiveellä takaisin ja olin töissä (en voi pitää vaateliikkeessä puhelinta). Sit paloin hermot. Onneksi nyt tuli se palveluseteli täällä Espoossa. Saa edes vähän alennusta.

Vierailija
15/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisistä kriisiin

Vierailija
16/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä palvelu tässä maassa ei olisi kriisissä. ☹

Koko vidun Suomi on KRIISISSÄ

Vierailija
17/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn yksityinen hammaslääkäri 2x vuodessa hampaiden putsaus ja tarkistus,jotta omat hampaani pysyvät suussa elämäni loppun asti.Ei lainkaan halpaa homaa, kun kelan korvaukset vähäiset. Minulla on 6kk aina aikaa säästä kyseiseen käytiin rahat.Jotta minulla mahdolisuuskäydä yksityinen puoli hammaslääkärissä,Tee valinat mihin rahat työ-eläkestäni käytän.Menen sinne minne jalat jaksaa kävellä tai pyörällä jaksan polkea.En tupakoi en kapakoi,en risteile en tee lomamatkoja.En shoppaile,en vietä aikaa kahvilat ymm.Mutta jotain tallella vanhana,edes kaunis hymy.Hammaslääkärini on äärettömän mahtava ihminen!.Selätti myös hammaslääkäri pelkoni 21 vuotta sitten.Vietän silti laadukasta yksin asuvan elämää,vaikka elämä kaventunut vanhana.Naisen työ-eläke on aina pienempi kuin miehen.Oli sitten 2 pienitulosta nuorta tai vanhaa,jakavat menonsa.Yksin asuva nuori tai vanha, maksaa kaikesta yksin.Kyse on kuitenkin omista valinoista,mihin rahansa käytää?

Vierailija
18/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Vantaalla varausjonossa hoitojonoon 😂 se hoitojono on siis jo täynnä niin pitää jonottaa jonoon...

Vierailija
19/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan Mehiläiselle tmv kiskurille maksamaan itsensä kipeäksi paskasta palvelusta, jos ei hoitoa saa muuten. Kyllä näitä ryöväreitä, joille mikään andiotaso ei riitä, löytyy joka nurkan takaa.

Mulle tehtiin mehiläisessä juurihoito. Kunnalta lähete, joten ei maksanut enempää kuin kunnalla.

Ainoo vaan, että tästä ei ole edes viittä vuotta ja nyt jouduttiin kruunaa maan kyseinen hammas.

Vierailija
20/23 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajakato vaikuttaa hammaspuolellakin. Meiltäkin on valmiiksi alimitoitetusta porukasta alkuvuodesta lähtien poistunut muihin töihin tai kouluttautumaan useita hoitajia ja ainakin pari on alkuvuoteen mennessä myös lähdössä. Uupumisesta johtuvia sairaslomia jatkuvasti ja uusia hoitajia ei saada. Hammaslääkäreitä ei voi rekrytä ennen kuin saadaan hoitajia.

Johtaminen ja hammashoitajien kohtelu ala-arvoista, työ on uskomattoman hektistä ja palkka on aivan onneton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi