Tuttavapariskunnan kanssa reissuun, APUA!!
Mieheni ystävä ja tämän vaimo haluaisivat lähteä minun ja mieheni kanssa reissuun. Mieheni on ihan suostuvainen, mutta minä en haluaisi millään lähteä. En yksinkertaisesti voi sietää vaimoa. Hän on äärettömän itsekeskeinen ja kiinnostunut vain salitreeneistä, ulkonäöstä, shoppailusta ja muiden ihmisten haukkumisesta. Kun tutustuimme, yritin kaveerata vaimon kanssa, mutta hän ei selvästikään pitänyt minusta - katsoi nenänvartta pitkin ja tuhahteli mielipiteilleni. Mun mies taas on siis on tän parin miespuoliskon melko hyvä kaveri, ovat samassa työpaikassa ja viettävät jonkin verran myös vapaa-aikaa yhdessä. Miten saisin luikerreltua pois matkasuunnitelmista? Olisin tosi kiitollinen ajatuksista ja ideoista. Mun avokin mielestä mun pitäis lähteä,etteikaveripariskunta loukkaannu. Siitä tulee kuulemma töissäkin ongelmia. Ja rahaankaan en voi vedota, kun tietävät, että mun miehellä on varaa matkaan. Ärsyttää niin! Mä en halua viettää kahta viikkoa kolmen viikon joululomastani maapallon toisella puolella ihmisten kanssa, joista en tykkää yhtään, olisin paljon mieluummin vaikka ihan kotona miehen kanssa. Tai vaikka yksin.
Kommentit (16)
Voi luoja kun olisi ärsyttävää joutua matkalle jonkun tuttavan kanssa, joka ei pitäisi minusta! Ja silti lähtee kanssamme matkalle.
Ehdota vaikka jotain Tukholman risteilyä pikapikaa viikon parin kuluttua. Pari iltaa ja yksi päivä yhdessä, niin ehkä tuttavapariskuntakin tajuaa, ettei teidän neljän kannata lähteä yhdessä. Itse siis voisin lähteä tällaiselle tosi lyhyelle matkalle, mutta en pariksi viikoksi minnekään, saati kaukomatkalle.
Ei sitä koko lomaa ole pakko mennä kuin paita ja peppu toisen pariskunnan kanssa, välillä voi tehdä vain miehen kanssa juttuja. Älä ole niin itsekäs ja ennakkoluuloinen, anna tälle naiselle mahdollisuus. Tämä toinen nainen kokee sinut varmaan paremmaksi ystäväksi kuin sinä hänet, surullista että olet antanut negatiivisuudelle vallan.
Keksit jonkin parisuhdekriisin, jota väität teidän lähtevän tatkomaan matkalle
Miksi tuo tuttavapariskunnan nainen haluaisi lähteä kanssasi reissuun, jos ei pidä sinusta? Ettet olisi itse leimannut tätä naista ulkonäön ja ennakkoluulojen perusteella? Vai onko tässä käynyt niin, että miehet ovat lyöneet viisaat päänsä yhteen ja keksineet huippuidean, ja vaimot ovat kumpikin vastahakoisia, mutta eivät uskalla sanoa sitä miehilleen?
En lähtisi.
Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että minulla ei ole enää mitään tarvetta kerätä ympärilleni muuta kuin sellaisia ihmisiä joista saan itselleni positiivistä fiilistä. Ja se on vastavuoroista. Jos ei natsaa niin ei natsaa. Ja vielä kaksi viikkoa väkisin vietettyä lomaviikkoa. Never.
Tuo pikkureissu on hyvä idea, kiitos 4!! :) ja 5, en usko, että hän varsinaisesti pitää minua ystävänään. Ollaan tavattu vain muutama kerta (miesten firman juhlissa jne.). Luulen, että tällä pariskunnalla ei ole kamalan paljon pariskuntatuttuja, siksi haluavat meidät. Ja suunnitelmana on vuokrata talo yhdessä, jouduttaisiin olemaan aika paljon siis samoissa tiloissa... :|
Miten miehesi voi mennä sopimaan jotain tuollaista puhumatta ensin sinun kanssasi? Voit aivan hyvin sanoa miehellesi, että et halua lähteä ja mies voi sanoa töissä, että olet jo sopinut muuta menoa tuolle ajalle. Tuo viikonloppuristeily oli hyvä idea, ehdota sitä pidemmän reissun sijaan, jos nyt on kerta kaikkiaan pakko lähteä.
Ja kasille, saattaa hyvin olla myös, että tämä kyseinen nainenkaan ei halua lähteä, en ole häntä näiden lomasuunnitelmien jälkeen tavannut. Mutta oma mieheni ainakin väittää, että hän on ollut innoissaan. Mutta toi mun mies on kyllä välillä vähän sokea ja käsittää asiat omalla tavallaan... Ap.
En lähtisi. En keksisi yksinkertaisesti yhden yhtä syytä miksi pitäisi lähteä ventovieraiden kanssa reissuun kun kerran voi lähteä ilman heitäkin. En siis lähtisi ja sanoisin miehelle sen täysin selkeästi ja kiertelemättä. Lähtekööt vaikka kolmisteen mielummin, enköhän keksisi sille ajalle tekemistä ihan itsekseenkin.
Sano ette tahdo lähteä ebolan takia.
Okei, lähde mukaan, mutta sillä ehdolla, että vaihdatte pareja matkan ajaksi. Sinä olet miehen kaverin kanssa ja miehesi kaverinsa naikkosen kanssa. Maistakoon miehesi omaa lääkettään sitten kun kerran tuollaisiin lupautuu. :)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:54"]Miten miehesi voi mennä sopimaan jotain tuollaista puhumatta ensin sinun kanssasi? Voit aivan hyvin sanoa miehellesi, että et halua lähteä ja mies voi sanoa töissä, että olet jo sopinut muuta menoa tuolle ajalle. Tuo viikonloppuristeily oli hyvä idea, ehdota sitä pidemmän reissun sijaan, jos nyt on kerta kaikkiaan pakko lähteä.
[/quote]
No samaa kyllä itsekin ihmettelen. Itse en tekisi noin. Miehen mielestä hän ei varsinaisesti ollut sopinut, vaan olivat vaan pohdiskelleet, mutta on se musta aika sopimista, jos on jo pyydelty matkatarjousta. Mies on kyllä tosi ihana, mutta rasittava höslääjä silloin tällöin.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:01"]Okei, lähde mukaan, mutta sillä ehdolla, että vaihdatte pareja matkan ajaksi. Sinä olet miehen kaverin kanssa ja miehesi kaverinsa naikkosen kanssa. Maistakoon miehesi omaa lääkettään sitten kun kerran tuollaisiin lupautuu. :)
[/quote]
Haha tää ois sille niin oikein! :D Mun mies on niin kaukana tuosta kaverinsa vaimosta kun vaan voi olla! Mun mies harrastaa kalastusta, mökkeilyä ja puutöitä, vihaa vaatteiden ostamista ja kuntosaleja yli kaiken :D
Sanomalla, ettet halua lähteä.