1-vuotias itkee kaiken päivää
Mikä avuksi? 12kk tyttäreni itkee kaiket päivää. On normaalisti iloinen ja tyytyväinen, mutta on nyt viimeiset 3 viikkoa ollut tosi ärtynyt ja itkuinen. Ollaan käyty lääkärissä, korvat ym. tsekattu ja jopa verikokeet otettu. Yöllä hän nukkuu parhaimmillaan jopa 12h, mutta päivisin tällä hetkellä tosi huonosti. Välillä saattaa nukkua päivällä yhteensä vain 45 min! Vaikuttaa silti päivisin väsyneeltä, mutta ei vaan suostu nukkumaan enempää vaikka mikä olisi.
Hermo on mulla kireellä kun kuuntelen kaikki päivät itkua. Olen kotona lapsen kanssa eikä ole hoitoapua.
Osaisiko joku ihana neuvoa?
:(
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:31"]
Kiitos kaikille asiallisille vastauksista. Voi hyvin olla, että ei aktivoida tarpeeksi. Yritetään löytää lisää kivaa tekemistä. Eiköhän se siitä!
[/quote]
No jos hampaat vaivaa niin siihen harvemmin auttaa mikään aktivoiminen...
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:06"]
Mikä avuksi? 12kk tyttäreni itkee kaiket päivää. On normaalisti iloinen ja tyytyväinen, mutta on nyt viimeiset 3 viikkoa ollut tosi ärtynyt ja itkuinen. Ollaan käyty lääkärissä, korvat ym. tsekattu ja jopa verikokeet otettu. Yöllä hän nukkuu parhaimmillaan jopa 12h, mutta päivisin tällä hetkellä tosi huonosti. Välillä saattaa nukkua päivällä yhteensä vain 45 min! Vaikuttaa silti päivisin väsyneeltä, mutta ei vaan suostu nukkumaan enempää vaikka mikä olisi. Hermo on mulla kireellä kun kuuntelen kaikki päivät itkua. Olen kotona lapsen kanssa eikä ole hoitoapua. Osaisiko joku ihana neuvoa? :(
[/quote]
OOT PASKA ÄITI? Sitä se itkee.
Omaa tahtoa tullut eikä osaa sitä ilmaista. Voi pientä. Pidä kirjaa itkusta, mitä tapahtui sitä ennen, mikä oli kellonaika jne. Jospa siitä selviäis syy. Mun vanhempi poika oli pienenä tosi itkuinen. Ihan vaan jonkin leikin keskeytyminen sai hänet itkemään. Jos kielsin jotakin, piti sanoa tosi kiltillä ja hellällä äänellä ettei alkanut itkeä. Lähtemiset oli vaikeita. Selkeä päivärytmi auttoi paljon. Jaksamista!
Voisko lapsella olla liikaa virikkeitä?
Vatsakipuja, allergia, onko saanut jotain uutta ruokaa? Ummetusta?
jos jotain mielenkiintoista tekemistä voi hammas ym. kivut unohtua,mutta vaikea sanoa kun meidän poika ei itkeskellyt turhia,mutta kiukuta osaa.
Meillä oli tuollainen kausi, kesti pari kuukautta ja oli muuten hiton rasittavaa aikaa! En koskaan saanut selville mikä sen aiheutti, mutta loppui aikanaan ja tyttö sen jälkeen normaali, oma itsensä.
Onko sulla itsellä tapahtunut jotain mistä olet kireä ja lapsi vaistoaa sen?
Ei kannata koittaakaan väkisin nukuttaa. Saako syödä mahansa täyteen? Onko tarpeeksi aktiivista toimintaa?
Saiko vasta 1v. rokotteen (rokotteet)?
no ei se nyt jaksa koko aikaa nukkua. Jos haluat kunnon päikyt lapselle, niin lyhennä yöunta noin 10-11 tuntiin, niin sitten saattaa ottaa 1-2 h päikyt. Mutta ei 12 kk nyt enää nuku mitään 75% vuorokaudesta, vaikka vanhemmat kuinka haluis koska lapsi on parhaimmillaan nukkuessaan...
Itku on hänen puhettaan. Pitäsi saada itkun syy selville. Lapsi ei itke koskaan ilman syytä.
Varmaan pettynyt huonoon hoivaannsa, lapsirukka. :(
Hampaat, lisäksi ikävystyminen-voi kaivata jo muita ihmisiä. Vuodenajan vaihtuminen ja valon puute.
Kiitos kaikille asiallisille vastauksista. Voi hyvin olla, että ei aktivoida tarpeeksi. Yritetään löytää lisää kivaa tekemistä. Eiköhän se siitä!