Kuinka syödään oikein, kuinka eroon tunnesyömisestä?!
Muistan aloittaneeni laihdutuskuurin ensimmäisen kerran 11-vuotiaana, olen ollut lapsesta saakka tunnesyöjä ja jojo- laihduttaja. Päätän usein aloittaa terveellisen syömisen ja laihduttaa häiritsevät kilot pois, mutta en jaksa pitää päätöstä kovinkaan kauan. En osaa syödä oikein, enkä suhtaudu ruokaan järkevästi!
Mies on reissussa viikonlopun ja aloitin heti yksin "salaa" syömisen, nyt illalla meni paketti cheddarjalopenoja ja suklaavanukasta...
Kommentit (4)
Kirjavinkki; Ollikainen T., Syö mitä haluat.
Psykologi joka kirjoittaa syömisestä ja laihduttamisesta mentaalinäkökulmasta. Auttoi minua pääsemään syömiseni kartoittamisesa oikeille jäljille. Kyse ei ole pelkästään tahdonlujuudesta tai päättäväisyydestä vaan monen eri asian yhdistelmästä. Tärkeimpiä ovat opitut mallit ja vääränlaiset tottumukset siitä mikä meitä palkitsee tässä harmaassa puurossa nimeltä arki jota kahlaamme.
Olin jo ennen kirjaan tutustumista sitä mieltä, että henkinen puoli on se joka pitää saada kuntoon pystyäkseen pääsemään eroon haitallisesta, elämää ja tunteita hallitsevasta syömisestä. Minäkin väitän tietäväni syömisestä ja ruokavalioista enemmän kuin keskiverto ravitsemusterapeutti enkä silti pystynyt pudottamaan painoani. Vasta kun opin kuuntelemaan itseäni tunteen ja ajatuksen tasolla alkoi tapahtua toivottua kehitystä painossa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:00"]
[/quote]
Anteeksi, väsymys tekee tehtävänsä.
Kirjan nimi on siis; Syö mitä mielesi tekee.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:00"]
[/quote]
Anteeksi, väsymys tekee tehtävänsä.
Kirjan nimi on siis; Syö mitä mielesi tekee.
[/quote]
Kiitos! ap
Sama mulla. Yhtenä hetkenä päätän raudanlujasti että nyt alkaa uusi elämä. Sitten heti kun töissä on vähän raskaampaa niin ai että kun mieli huutaa makeaa :( Eikä auta jos kieltäytyy kerran tai kaksi, mutta se repsahdus tulee aina jossain vaiheessa.