Työn lopetus ekana päivänä
Aloitin eilen työpaikassa ja haluaisin lopettaa nyt. Tänään pitäisi kirjoittaa työsopimus. Koskeeko minua silti irtisanomisaika?!?!
Kommentit (8)
Eihän sulla ole edes työsuhde alkunut kun sopimusta ei oo tehty.
Miksi päädyit tähän, että et halua ko. yritykseen töihin?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ole edes työsuhde alkunut kun sopimusta ei oo tehty.
Miksi päädyit tähän, että et halua ko. yritykseen töihin?
Suullinen sopimus on yhtä pätevä eli lienee jo suulisesti sovittu, että ne työ alkaa?
Eiköhän sopimuksessa ole mainittu koeaika ja/tai irtisanomisaika. Ikävää, jos olet tehnyt suullisen sopimuksen kuulematta koeajasta. Kyseessä olisi työn lopettaminen toisena päivänä, jos tänään on toinen päivä.
Olet nyt ihmeessä vaikka pari viikkoa, jos työssä on koeaika.
Työ ei vastannut odotuksiani ja palkka suhteessa työkuormaan oli olematon. Eilen olin koko päivän töissä enkä ehtinyt käymään vessassa tai pitämään taukoa. Työsopimus olisi eilen pitänyt allekirjoittaa mutta ei ehditty.
Koeajan puitteissa voit lähteä lätkimään milloin vain. Muista kuitenkin, että mikä tahansa selitys ei lain mukaan kelpaa. "Yritys X maksaa parempaa palkkaa" EI ole hyväksyttävä syy, kun taas "työ ei vain tunnu oikealta minulle" kelpaa. Periaatteessa olisi siis varminta olla ilmoittamatta lähdölleen mitään syytä, vaikka harva työnantaja varmaan asiaa riittauttaisi - olisi pikemminkin mielissään, kun pääsee epämotivoituneesta tyypistä eroon jo koeajalla.
Vierailija kirjoitti:
Työ ei vastannut odotuksiani ja palkka suhteessa työkuormaan oli olematon. Eilen olin koko päivän töissä enkä ehtinyt käymään vessassa tai pitämään taukoa. Työsopimus olisi eilen pitänyt allekirjoittaa mutta ei ehditty.
Ei kuulosta hyvältä. Minä pidän minulle kuuluvat tauot, oli kiirettä tai ei. Aliresursointi ei ole koskaan työntekijän vaan johdon syy, eikä sikäli työntekijän vastuulla, mikäli hommat kaatuvat taukojen vuoksi.
Voi ressukkaa, taisit joutua jo ekana työpäivänä tekemään duunia! Eihän se vetele. onneksi et ennättänyt allekirjoittamaan työsopimusta, joten olet vapaa kuin taivaan lintu lentämään KeLan luukulle. Kyllä me pidämme huolen sinustakin.
Upea työntekijä.