Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyys passivoi ihan älyttömästi!

Vierailija
01.09.2021 |

Istun lähinnä kotona syömässä herkkuja. Vähään aikaan en ole jaksanut katsella edes netflixiä. Lähinnä juurtunut vauva av:n eteen. Välillä istun nakuttamassa reload pagea jonkun mielenkiintoisen ketjun kanssa, uusia vastauksia odottaen. Ulos kävelemään lähteminen tuntuu raskaalta ja haluaa palata kotiin. Saan itseni pidemmälle lenkille vain jos kävelen mäkkäriin hampurilaiselle. Siivota jaksan kerran kuukaudessa. Luen netistä liikaa uutisia ja synkkiä tarinoita. Olen tullut sosiaalisesti aremmaksi. Se vähäinenkin reippaus ja energia kadonnut. Töitä en jaksa hakea. Tuntuu etten enää pärjäisi aikuisten elämässä. Tänäänkään en ole uutisten lukemisen, vauva av:n selaamisen ja parin hassun youtube videon katsomisen lisäksi tehnyt mitään muuta kuin käynyt lähikaupasta ostamassa cokis zeroa, croissantteja ja suklaata.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, EK:n pojat ja tytöt tulleet taas syysretkelle AV-palstalle levittämään propagandaa. 

Hyi helvetti. 

Vierailija
2/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, EK:n pojat ja tytöt tulleet taas syysretkelle AV-palstalle levittämään propagandaa. 

Hyi helvetti. 

Tämä ei edes ole trolli tai porvoo, Olisipa! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hikkyiltä seteiltä alkaa kuulostaa. Hyvä maku suuhun!

Vierailija
4/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi työllisyyskin passivoida, jos ei työpäivän jälkeen jaksa tehdä mitään.

Vierailija
5/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passivoitua voi paljon pienemminkin, siitä se alkaa, kun töihin lähdön kynnys alkaa pikkuhiljaa kipuamaan vähä vähältä aina vain korkeammalle ja ajatus puoleenpäivään nukkumisesta ja myöhään yöhön valvomisesta entistä houkuttelevammalle.

Vierailija
6/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi työllisyyskin passivoida, jos ei työpäivän jälkeen jaksa tehdä mitään.

Tämä. Itse saatoin työpäivän jälkeen vain maata zombina. En jaksanut edes lukea vauva av:ta. Täysin ilotonta elämää.

Vierailija
7/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap on aivan väärät tavat. Minä olen työtön ja herään klo 6:30. Aamupalat laitan perheelle ja siivoan astiat koneseen ja petaan kaikkien sängyt.

Klo 9 alan kahlata sähköpostejani läpi ja etsiä töitä. Työnhaku on kunnon duunia! Pitää tutkia yrityksiä tarkemmin, selvittää taustat, työntekijät ja laatia paikkaan sopiva, avoin työhakemus, jossa perustelen palkkaamistani ja osaamistani heille sopivasti.

Sitten pitää tehdä hakemuksia minulle sopiviin muihin työpaikkailmoituksiin, hioa CV:tä paikkoihin sopivaksi tai laatia (ikävimpiin paikkoihin) videohakemus.

Lapset tulee koulusta n. klo 13, jolloin laittelen heille välipalaa ja teen edelleen niitä hakemuksia. Koska moni paikka vaatii täyttämään valmiin nettilomakkeen, niiden päivämäärien ja työkokemusten näplääminen vie hitosti aikaa.

Välillä pitää ripustaa pyykit, käydä ruokaostoksilla, imuroida koti, auttaa lapsia läksyissä, leikata nurmikko, pestä auto ja kerätä omenat. Ennen puolison kotiintuloa laitan ruoan valmiiksi. Illalla käyn kuntosalilla tai menen työväenopiston kurssille.

Tällaista on minun päiväni. En pidä itseäni passiivisena tai pitkästyneenä. Täyttä työpäivää teen. Ihmettelen, jos kokisin tarvitsevani jotakin ”aktivointikurssia”.

Vierailija
8/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tarkoituskin ole passivoida? Ei sitä ilmaista rahaa huvikseen jaeta.

Vierailija
9/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti. 

Koita rauhottua. Näet joka paikassa kokoomuslaisia ja EK:n tyyppejä.

Vierailija
10/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passivoitua voi paljon pienemminkin, siitä se alkaa, kun töihin lähdön kynnys alkaa pikkuhiljaa kipuamaan vähä vähältä aina vain korkeammalle ja ajatus puoleenpäivään nukkumisesta ja myöhään yöhön valvomisesta entistä houkuttelevammalle.

Ihmisen luontainen rytmi on 25 tuntia. Siksi se houkuttaa. En tajua miksi työttömän pitäisi pompata ylös aamuviideltä.

Vierailija
11/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Mulla työttömyys = se, että saan nukkua niin paljon kuin tarvitsen (tarvitse 12 tuntia unta vuorokaudessa) on saanut aikaan sen, että pursuan hyvää tuulta ja ihmiset huomaa sen. Mua kutsutaan kylään, mua isketään baarissa, mulle soittelee entiset työnantajatkin että pääsisinkö käymään niin katsotaan jotain hommia.

Sitten taas kun olen työelämän oravanpyörässä, musta tulee kireä, poskilihaksia jännittävä, hikoileva, stressaantunut, vttumainen, en saa öisin unta kunnolla, kaikki menee päin hlvettiä jne.

Ei mulla sosiaaliset taidot tai itsevarmuus työttömyydestä kärsi. Päin vastoin saan lomaa turhista kontakteista ja olen rennompi ja onnellisempi. Musta jokaisen pitäisi saada olla pari kuukautta työtön vuodessa. Ei romuttaisi taloutta, mutta auttaisi jaksamaan.

Vierailija
12/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juuri toisinpäin. Töissä ollessani jaksoin juuri ja juuri tehdä työt, kaikki vapaa-aika meni tv:n edessä pitsaa syöden. Nyt työttömänä jaksan käydä lenkillä, joogata, siivota, remontoida, lukea, tehdä ruokaa ja kaikkea muuta. Pelolla odotan hetkeä jolloin rahat loppuu ja on pakko palata töihin.

Vierailija
13/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä elimistöni on sopeutunut rytmiin jossa herään klo 12 ja menen nukkumaan 01-02. Herään raukeana ja aamukahvia juon klo 15 asti. Olen rentoutunut ja on aikaa ajatella ja puuhastella.

Vierailija
14/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti. 

Vai tuonko takia työkkäri väkisin järjestää pupukursseja ja "harjoittelupaikkoja" kierrätyskeskuksiin?

Vierailija
15/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä elimistöni on sopeutunut rytmiin jossa herään klo 12 ja menen nukkumaan 01-02. Herään raukeana ja aamukahvia juon klo 15 asti. Olen rentoutunut ja on aikaa ajatella ja puuhastella.

Mulla sama, aamukahvia juon kolmeen saakka mutta nukkumaan menen vasta kolmen, neljän aikaan yöllä. Toimii.

Vierailija
16/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin eläisi hidastetussa elokuvassa. Asiat, joista muut ihmiset suoriutuvat tunnissa, niin itseltä menee koko päivä. Unirytmi on mitä sattuu. Yksi aamu kävelin hakemaan postia ja aloin ihmetellä, miksi parkkipaikka on täynnä autoja? Sitten vasta muistin, että on sunnuntai ja ihmiset eivät ole töissä.

Vierailija
17/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG!! Sä olet kuin minä!! Mun päivät koostuu just samoista asioista!!!

Ja noi on samoja asioita mitä ostan kaupasta, koska kokkaaminen on viimeinen asia mikä kiinnostaa.

Hassua miten joku tuntematon elää samalla tavalla kuin minä!

Vierailija
18/18 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessani olin liian väsynyt tekemään mitään. Nyt työttömänä passivoitunut. Onneksi kalja antaa vielä virtaa.