Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ostoksille keskustaan vai pelto-ostarille?

Vierailija
01.09.2021 |

mä valitsen keskustan. ainostaan jos pitää hakea jokin tietty juttu, joka löytyy ainostaan kaupungin pelto-ostarilta, niin sitten suostun menemään sinne. ei muuten :)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelto-ostari on aina keskustaa parempi, koska keskustaan ei haluta autoja ja mielummin kuljetan ostokseni omalla autolla kuin julkisilla. Keskustaan voi mennä katselemaan juttuja ja kahville mutta ostoksille aina autolla.

Vierailija
2/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan tampereen keskustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen kanssa keskustaan. Olen ilmeisesti siitä poikkeuksellinen, että mulla ei ole mitään hankaluuksia ajaa omalla autolla Helsingin keskustassa. Ostoskeskuksissa asiointi vie niin tuhottomasti aikaa, että mä vältän niin pitkälle kuin vain voin.

Vierailija
4/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minne sinun isot kirjaimet jäi?

Vierailija
5/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mun vaihtoehdot n 10km pelto-ostarille, jossa auto saa seistä 4h ilmaiseksi tai 20km keskustaan (jossa on täysin samat liikkeet) ja parkkimaksu on 12€/h, niin kummankohan sitä ottais? Ilman autoa matkoihin menee joko 20min tai 45min ja sitten saan kantaa niitä kamoja noissa julkisissa, yksi vaihtokin tuonne keskustaan mennessä.

Vierailija
6/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ollaan ostamassa? Peltomarketista saa päivittäistavarat, urheilutarvikkeet, elektroniikan jne helpommin ja isommasta valikoimasta. Keskustaan on kiva mennä fiilistelemään uuden kauden vaatteita tai vaikka joulujuttuja.

Vierailija
7/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haen vain jotain tiettyä nopeasti löydettävää niin keskustaan, mutta muuten pelto-ostarille. Autolla itseasiassa meiltä sinne pelto-ostarille on lyhempi matkakin. Valikoimat isommat ja kaikki liikkeet lähekkäin. Julkisilla sinne ei pääse (tai on kohtuuttoman hankala keskustan kautta vaihtoineen) ja olen töissä keskustassa niin joskus tulee käytyä keskustankin liikkeissä.

Vierailija
8/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen kanssa keskustaan. Olen ilmeisesti siitä poikkeuksellinen, että mulla ei ole mitään hankaluuksia ajaa omalla autolla Helsingin keskustassa. Ostoskeskuksissa asiointi vie niin tuhottomasti aikaa, että mä vältän niin pitkälle kuin vain voin.

Ei Helsingin keskusta olekkaan hankala ajaa (joskin mukulakivikadut on vähintään harmillisia). Parkkipaikka on se ongelma, Elieliin tai muihin parkkihalleihin saa auton laitettua rahalla, mutta matka sieltä ostospaikoille ja takaisin on hankala verrattuna ostoskeskuksiin, jossa voit ajaa ostoskärryn auton viereen ja purkaa ostokset suoraan autoon. 

Vierailija
9/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusta: kalliimmat hinnat, hankalampi päästä, parkkipaikat kiven alla

peltoostari: halvempi, nopeamman yhteyden päässä, parkkitilaa riittävästi

kummankohan valitsisin...

Vierailija
10/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelto-ostari on oma suosikki. Iso valikoima saman katon alla, eikä tarvitse ruuhkissa juosta eri liikkeisiin. Olen helpon käytännöllisyyden ja mukavuuden ystävä. Miksi vaivautua keskustaan, kun pelto-ostarilla pääsee vähemmällä? Ainoastaan jotkut spesiaali jutut haen keskustasta, tai tilaan netistä.

Vierailija
11/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keskustaan 3 km, pelto-ostariin 15 (en laske pelkkiä Cittareita tai Prismoja pelto-ostareiksi). Keskustaan lähden mieluummin, jos keskustassa ja pelto-ostarilla on suunnilleen samat kaupat. Paitsi joissain tapauksissa tiedetään, että liikkeessä x on parempi valikoima kuin saman ketjun liikkeessä muualla, niin sitten saatetaan mennä sinne. Sitten taas isommat ruokaostokset tehdään Prismasta.

Vierailija
12/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelto.Helsingissä ei nykyisin ole keskustassa muuta kuin rakennustyömaita ja kerjäläisiä...valitettavasti.Tai sitten jää sähköpotkulaudan tönäisemäksi...

Vierailija
13/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös liikkeissä huomaa ketkä siellä keskustassa enemmän käy. Teineille löytyy kyllä valikoimaa, mutta näin ylipainoisena täti-ihmisenä mun on pakkokin sinne pelto-ostarille kaltaisteni joukkoon mennä kun eihän siellä keskustassa ole juurikaan valikoimaa minulle.

Vierailija
14/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti ostan kaiken netistä, myös ruuan.

Toiseksi menen pellolle, en edes ostoskeskukseen vaan cm/prisma. Lyhyempi ja nopeampi matka, parkkipaikat ja saan kaiken tarvittavan yhdestä paikasta. Alkon vuoksi joutuu välillä käydä fyysisesti kaupassa.

En oikeesti tiedä jos jonkun ostoskeskuksen ja keskustan välillä on pakko valita, että kummassa asioimista inhoan enemmän. Luultavasti menen sinne ostoskeskukseen, ne kuitenkin on parempien tieyhteyksien päässä ja se parkkipaikka.

Vierailija
15/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mun vaihtoehdot n 10km pelto-ostarille, jossa auto saa seistä 4h ilmaiseksi tai 20km keskustaan (jossa on täysin samat liikkeet) ja parkkimaksu on 12€/h, niin kummankohan sitä ottais? Ilman autoa matkoihin menee joko 20min tai 45min ja sitten saan kantaa niitä kamoja noissa julkisissa, yksi vaihtokin tuonne keskustaan mennessä.

Kyllä mäkin menisin tuossa tapauksessa pelto-ostarille useimmiten. Riippuu vähän monesta asiasta tämäkin.

Vierailija
16/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusta: nee ke rei tä

pelto-ostari: valkoisia

Vierailija
17/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ainakaan tampereen keskustaan.

Tämä. Pysäköinti maksaa maltaita ja jos esimerkiksi asuu itäpuolella, niin Idiaparkkiin ajaa ihan yhtä nopeasti kuin keskustaan. Käyn keskustassa ostoksilla vain jos sattuu olemaan tarve mennä johonkin tiettyyn kauppaan.

Vierailija
18/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin pelto-ostari on kolmen kilometrin päässä kotoa, joten siellä tulee käytyä. Parkkipaikat ovat ilmaiset ja ostari on erittäin monipuolinen. Sen välittömässä läheisyydessä on vielä lisää liikkeitä. Matka taittuu myös kävellen tai pyörällä.

Keskustaan taas on seitsemän kilometriä ja liikkeitä on vähemmän sekä maksullinen pysäköinti. Viimeksi kävin siellä lääkärissä elokuun alussa ja sitä edeltävää kertaa en edes muista.

Vierailija
19/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina peltomarketteihin missä ei ole pysäköintiongelmia eikä se edes maksa mitään. Isoja liikkeitä missä riittää valinnanvaraa. Mikä sen mukavampaa kuluttaa päivä kuin kierrellä Kärkkäisellä ym.

Vierailija
20/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelto-ostari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi