Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa puheeksi

Vierailija
01.09.2021 |

Ongelma on meidän parisuhde. Tai siitä puuttuvia asioita. Miten ottaa asia esiin satuttamatta toista? Puhumattomuus. Jos jokin asia on huonosti tai jotain ikävää sattuu, ei siitä puhuta. Tai jos yritän asia kohdataan kiukulla, olankohautuksella tai sillä että annetaan nyt vain asian olla. Ja näin ne asiat jäävät kalvamaan minua. Tai esilekin puute. Aijemmista pyynnöistä ja siitä kertomisesta että tarvitsisin sitä, sitä ei enää ole. Suoraa toimintaa joka loppuu kun toinen saa. En jaksa enää tätä mutta en tiedä mistä edes aloittaa ja miten asian ilmaista satuttamatta tai syylistämättä toista. Yhteisiä vuosia takana 13.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän pitkä parisuhde puhumattomilla ihmisillä. Eiköhän nyt jo ole eron aika.

Vierailija
2/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne asiat aina näin ole olleet kummankaan asian osalta vaan ajansaatossa menneet tälläiseksi. Siksi haluaisin asian ottaa esille jotta parisuhteen voisi vielä pelastaa eikä tarvitsisi erota.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita raja. Tämä riitti yötä lajia.

Olet siellä matttyyrina itsesäälissä nyt.

Sinulla on tämä elämä myt.

Mitä sinä haluat?

Toimi sen suuntaan.

Ei toinen päätä tai määrää kuinka sinä elämäsi elät.

Jos tuo ei ole sinun juttusi, niin etiäpäin.

Kerro siipallesi tilanne ja toimi.

Ei hän sinua arvosta. Käytös kertoo sen. Et kyllä itsekään tällä hetkellä arvosta itseäsi.

Kun muutut, niin siippa muuttuu mukana tai putoaa kyydistä.

Tsemppiä. Sinä olet oman elämäsi johtaja. Johda itse itseäsi hyvin ja hellällä kädellä. Olet arvokas.

Vierailija
4/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää yritä. Lähde.

Kenenkään itsekkyyttä et voi parantaa. Etsi parempaa seuraa.

Vierailija
5/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ottaa puheeksi?

Minä sanoisin, että

1. ’olen pitkään miettinyt miten ottaisin tämän asian puheeksi. Tämä on minulle niin tärkeä juttu, että tämä nyt vaan on pakko tuoda esiin’

Meitä on tässä kaksi ja minä en voi tällaisessa suhteessanne hyvin.

2. Miten sinä voit? ….

Siitä se sitten lähtee.

Vierailija
6/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistahan ei voi pakottaa puhumaan, jos ei se hänelle tunnu tärkeältä. Ja jos se itselle vastaavasti tuntuu, niin etsisin sellaisen kumppanin, jonka kanssa sitä voi tehdä. Ei hänkään voi sinun olettaa eläväsi elämäsi ilman keskusteluyhteyttä kumppaniisi. Arvostuksen puutteesta tuo kertoo, kuten todettu. Häntä ei kiinnosta riittävästi.

Vierailija
7/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne asiat aina näin ole olleet kummankaan asian osalta vaan ajansaatossa menneet tälläiseksi. Siksi haluaisin asian ottaa esille jotta parisuhteen voisi vielä pelastaa eikä tarvitsisi erota.

Ap

Miksi toinen ponnistelisi, kun ei ole mitään syytä? Orgasmi taattu, koti siisti, puhtaat vaatteet päällä ja ruoka pöydässä?

Vierailija
8/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta näyttää olevan vaan katkeria yh-äitejä täynnä. Heti eroamaan kehottavat!

Menkää pariterapiaan, kerro kumppanille suoraan että mietit eroa jos asiat eivät muutu. Kerro myös ettet halua erota, vaan korjata asioita. 13 vuotta on pitkä aika ja ihmiset kasvavat. On ihan normaalia, että ajan kuluessa tarpeet muuttuvat ja erilaisia intressejä nousee.

Vierailija
9/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää palsta näyttää olevan vaan katkeria yh-äitejä täynnä. Heti eroamaan kehottavat!

Menkää pariterapiaan, kerro kumppanille suoraan että mietit eroa jos asiat eivät muutu. Kerro myös ettet halua erota, vaan korjata asioita. 13 vuotta on pitkä aika ja ihmiset kasvavat. On ihan normaalia, että ajan kuluessa tarpeet muuttuvat ja erilaisia intressejä nousee.

Jep. Mutta jos miehen intresseihin mahtuu oma napa ja muna niin on parempi erota.

Vierailija
10/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin ollut mieheni kanssa 30v. Se on melko varmaa, että ellei mies puhu edes vaimolleen se tuskin suostuu pariterapiaan eli eiköhän toi ole lopun alkua.