Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirjaa et ole lukenut, vaikka pitäisi?

Vierailija
04.10.2014 |

Kukaanhan ei ole lukenut kaikkia yleisdivistykseen kuuluvia maaiomankirjallisuuden klassikoita. Joskus siihen on syykin.  Jos sinulla on sellainen, kerro sekin.

itse en jaksanut lukea seitsemää veljestä enkä pohjantähtitrilogiaa. En ksetänyt vihan ja katkeruuden määrää, vaikka se olisikin vastannut todellista ajankuvaa. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistus. Olen aloittanut lukemisen kolme kertaa sekä lisäksi lainannut kirjastosta kaksi kertaa äänikirjana, mutta en vain saa luettua tai kuunneltua läpi. En usko että Puhdistus olisi liian vaikea tai raskas (olen opiskellut kirjallisuutta pääaineena yliopistossa, joten kaikenlaista on tullut luettua), mutta jokin siinä tökkii.

Vierailija
2/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuo 100 kirjaa jotka pitäisi lukea tänne palstalle linkattuna. Olen lukenut n. 85% listan kirjoista. Jotain oli minulle ihan outoja, pitäisi ehkä niihin perehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadan vuoden yksinäisyys

Ei voi mitään, kesken jäi. Alkoi tulla kaikki saatanan Arcadiot ja Aurelianot korvista ulos. Ehkä vielä joskus.

Vierailija
4/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru Sormusten herrasta on tosiaan puiseva, mutta olen sen kerran sitkeydellä suorittanut läpi. Sen koommin en ole lukenut mitään velvollisuuden tunteesta. Seitsemän veljestä ja Tuntematon sotilas ovat sitä vastoin erittäin vetäviä.

Klassikoitakin on niin paljon, etten ole edes ehtinyt kokeilla lukea kuin pienen osan niistä. Esimerkiksi Tolstoin tuotantoa en ole hipaissutkaan. Dostojevskin Rikos ja rangaistus meni aivan heittämällä, mutta Karamazovin veljeksiä en päässyt eteenpäin montakaan sivua. (Nyt on kai siitä uusi käännös, voisi yrittää uudestaan.) 

Vierailija
5/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:36"]Puhdistus. Olen aloittanut lukemisen kolme kertaa sekä lisäksi lainannut kirjastosta kaksi kertaa äänikirjana, mutta en vain saa luettua tai kuunneltua läpi. En usko että Puhdistus olisi liian vaikea tai raskas (olen opiskellut kirjallisuutta pääaineena yliopistossa, joten kaikenlaista on tullut luettua), mutta jokin siinä tökkii.
[/quote]

Mulla myös tökkii Puhdistus. Ja niin kuin sitä hehkutetaan.

Vierailija
6/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe egyptiläinen. Täällä pohjantähden alla.

Vierailija
7/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe egyptiläinen,Tuntematon sotilas

Vierailija
8/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Pottereita en ole lukenut. Eikä kyllä suoraan sanottuna voisi edes vähempää kiinnostaa.

Vierailija
9/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon sotilas

Vierailija
10/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta.

t. metriletti -77

Vierailija
11/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjantähti minullakin. On vain jäänyt jostain syystä.

Vierailija
12/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta. ..

Vierailija
13/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 veljestä, Täällä Pohjantähden alla, Sinuhe Egyptiläinen. Nui nyt tulivat äkkiseltään mieleen.

Vierailija
14/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut sitä Humisevaa harjua loppuunkoska se nainen oli niin käsittämätön pässi.

Vierailija
15/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe on odottanut kirjahyllyssä jo 10 vuotta...

Vierailija
16/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein kampf

Vierailija
17/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Fault In Your Stars....:)

Vierailija
18/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta on jäänyt kesken monta kertaa enkä jaksa enää yrittää. Kun ei lähde vetämään niin ei sitten.

Vierailija
19/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Pohjantähden ja ollut siitä tosi vaikuttunut, niinkin paljon, että en sitten uskaltanut lukea Tuntematonta. Se on vieläkin lukematta.

Vierailija
20/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta jäi kesken. Olen koittanut lukea ja katsoa leffana, ei onnistu :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi