Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lohduttaa lapsensa menettänyttä?

Vierailija
03.10.2014 |

Työkaverini lapsi kuoli yllättäen. Miten parhaiten auttaisin/lohduttaisin häntä? En osaa. Ei ole sanoja... ja haluaisin kuitenkin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sanoja ei oel vain tuskaa ja kipua. Lohduttaa ei voi, vain olla läsnä ja kuunnella. Myös käytännön auttaminen voi olla tarpeen. Tekee vaikka perheelle ruokaa. 

Otan osaa on niin helvetin turha fraasi, mutta en tiedä mitä itse sanoisin. Ihmisen pahin pelko on käynyt toteen, ei siihen voi mitään sanoa.

Vierailija
2/3 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:19"]Luulen, että sanoja ei oel vain tuskaa ja kipua. Lohduttaa ei voi, vain olla läsnä ja kuunnella. Myös käytännön auttaminen voi olla tarpeen. Tekee vaikka perheelle ruokaa. 

Otan osaa on niin helvetin turha fraasi, mutta en tiedä mitä itse sanoisin. Ihmisen pahin pelko on käynyt toteen, ei siihen voi mitään sanoa.
[/quote] Senkin voi sanoa, etteihän tähän sanoja ole, ja halata. Olla läsnä. Antaa toiselke mahdollisuus puhua, jos haluaa, tai olla puhumatta. Ottaa vastaan raivonkin tunteet, varmasti hankalaa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä niitä voi hankkia lisää"

Joo, huono vitsi, miinuspeukuttakaa. Tosin lääkäri joskus aikoinaan lohdutti noin isovanhempiani heidän menetettyä lapsensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän