Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten velkakirja kannattaa tehdä tässä tapauksessa?

Vierailija
31.08.2021 |

Äitini maksoi pari minun isompaa laskua, yhteensä n. 7000e. Verotuksen ja perunkirjoituksen vuoksi olisi nyt hyvä tehdä takaisinmaksusuunnitelma. Eli velkakirja mutta todellisuudessa en maksa takaisin. Voiko velkakirjaan laittaa että esim. 300e/kk lyhennys, maininta että maksettu käteisellä ja lisäehto että velka vanhentuu vaikka 2v päästä tiettynä päivänä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä juristilta ja kysyppä, onko koko paperia edes tarpeen tehdä. Omaa jälkikasvuaan saa lain mukaan elättää. Laskujen maksu on elättämistä.....

Vierailija
2/5 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö laskuja saa maksaa toisen puolesta ja lisäksi voi lahjoittaa 4999,99 kolmen vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et oikeasti ole aikeissa maksaa sitä nyt takaisin niin miksi valehtelisit siihen joitain kuukausimaksuja? Teette vain velkakirjan ja siihen takaisinmaksupäivä vaikka 30 vuoden päähän niin sitten se otetaan vain huomioon aikanaan perinnönjaossa.

Vierailija
4/5 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ideana, että lainaa ei lasketa ennakkoperinnäksi perintöä ositettaessa? Muutenhan tuohon ei ole tarvetta. 

Vierailija
5/5 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et oikeasti ole aikeissa maksaa sitä nyt takaisin niin miksi valehtelisit siihen joitain kuukausimaksuja? Teette vain velkakirjan ja siihen takaisinmaksupäivä vaikka 30 vuoden päähän niin sitten se otetaan vain huomioon aikanaan perinnönjaossa.

Otetaan huomioon miten? Että olen saanut laskujen verran rahaa ja niistä maksettava vielä perintöveroa? Vai tuolla pitkälle laitetulla eräpäivällä voi välttää perintöverot jos äitini menehtyy ennen sitä? Perintö on annakkoon jo jaettu ja olen maksanut jo hirveät perintöverot mutta äitini sen jälkeen vielä maksoi nuo laskut. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi