Ajattelin maksaa perintöverot kryptovaluutoilla tienaamalla
Miksi maksaa rahaa kiltisti heti verottajalle, kun sen voi sijoittaa? Maksoin siis veron lainalla ja sijoitin itselleni jäävän verosumman verran hajauttaen osakkeisiin, kultaan ja kryptoihin.
Kommentit (16)
Mulla ei kans ole mitään noita äskettäin nousseita, kuten Avalanche ja myös Tezor rykäisi tässä äskettäin. Mutta odottelen Bitcoinin huippunousua ja sitä, että se vetää näitä muita isohkoja altteja perässään.
Vierailija kirjoitti:
Miten pystyt nyt lainaa lyhentämään
Hyvä kysymys.
Minulla on siihen 3 strategiaa.
1) muun, kuin noihin sijoitetun perintöosan tuotoilla
2) noiden tekemillä tuotoilla (ei ole tapahtunut vielä)
3) perinnöstä alkuun lainanmaksua varten sivuun laitetulla summalla, jos muut tuotot eivät riitä.
Käytännössä olen turvautunut nroon 3 nyt, koska kohdassa 1 olevat muut tuotot menevät mukavammin elämiseen. Sen takia tämä oli erittäin hyvä kysymys. Mutta jos kaikki muu kaatuu, joudun sitten vain nipistämään muusta.
Myös perinnöllä ostettu kulta on eräänlainen vararahasto ja vakuus pahoille ajoille. Se on rahaa siinä missä eurotkin.
Nyt kun vielä tajuaisit sijoittaa sen varsinaisen perinnön tuottavasti niin oltaisiinkin jo jonkun viisauden äärellä.
Ostin muutama kuukausi sitten ADAa kun se oli vielä 0,60€. Nyt se oli viime viikolla melkein 3€, mutta en kotiuttanut mitään ja nyt se laskee taas kohti 2€ :( Pidetään nyt vielä siellä, jos se lähtisi vielä kunnolla nousuun.
SOLin kelkkaan olisi pitänyt hypätä kesällä, mutta en uskonut sen nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun vielä tajuaisit sijoittaa sen varsinaisen perinnön tuottavasti niin oltaisiinkin jo jonkun viisauden äärellä.
Sehän oli jo toki sijoitettuna. Luuletko ihmisten ainoastaan perivän toisten kodin ja rahaa? Nope.
Vierailija kirjoitti:
Ostin muutama kuukausi sitten ADAa kun se oli vielä 0,60€. Nyt se oli viime viikolla melkein 3€, mutta en kotiuttanut mitään ja nyt se laskee taas kohti 2€ :( Pidetään nyt vielä siellä, jos se lähtisi vielä kunnolla nousuun.
Wow, ja kiva juttu :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ADA steikattuna, joten siitä tulee passiivista tuloa jatkuvasti. Kannattaa steikata.
Olet siis saanut perinnön ennen kuin olet maksanut perintöveron ja olet ottanut lainaa perintöveron maksuun ja lainalla maksoit perintöveron, mutta sinulle itselle jäi perintöveron verran rahaa, jonka sijoitit mm. bitcoiniin, jonka tuotolla maksat perintöverot, jotka olet jo lainalla maksanut.
Asia selvä.
Odota hetki. Ada ja Sol tekee 40% korjausliikkeen ihan kohta. Osta sitten. Eth menee kuin juna...
Vierailija kirjoitti:
Olet siis saanut perinnön ennen kuin olet maksanut perintöveron ja olet ottanut lainaa perintöveron maksuun ja lainalla maksoit perintöveron, mutta sinulle itselle jäi perintöveron verran rahaa, jonka sijoitit mm. bitcoiniin, jonka tuotolla maksat perintöverot, jotka olet jo lainalla maksanut.
Asia selvä.
No ei vaan muunsin noin veron verran perinnön sijoituksia kryptoihin, kultaan ja toisiin osakkeisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ADA steikattuna, joten siitä tulee passiivista tuloa jatkuvasti. Kannattaa steikata.
Missä steikkaat? Mitä se tarkoittaa? Saat korkoa? Miten nopeasti saat varat likvideiksi tarvittaessa?
Vierailija kirjoitti:
Odota hetki. Ada ja Sol tekee 40% korjausliikkeen ihan kohta. Osta sitten. Eth menee kuin juna...
Ada korjaa korkeintaan 2.15e ennen nousua. Huomenna Alonzoon alkaa virrata sopimukset testiverkossa ja virallisesti päälle 12 päivä. Q3 aikana aktivoituu myös Etiopian diili, Cardanoswap jne.
Minua kiinnostaa myös Vechain ja se Tezos. Ostan, jos tulee isompi korjausliike ennen Bitcoinin isoa nousua nyt syksy-loppuvuosi. Vechainia vois ehkä ostaa jo nyt, mutta en toistaiseksi ole pörssissä, mistä sitä saisi. Käytännössä se ois varmaan Binance.
Ap
Varmaan ihan järkevää. SOL on nyt nelinkertaistanut arvonsa 3kk sisällä. Olisi ollut hyvä lappu.