loin apple ID:n, kysyi pankkikortin tietoja...
Tuli sit vaan jälkeenpäin mieleen, et saattoiko tää olla ns fishing-tiedustelu? Sanokaa iPhonen käyttäjät oonko onneton typerys!
Kommentit (8)
Jos joku tai jokin kysyy maksukorttisi tietoja suojaamattomassa yhteydessä, asialla on rikollinen.
Ihan ok, sillä sä voit tilata iTunesista. Mutta yleensä kannattaisi ottaa vähän selvää asioista ennen kuin antaa pankkitietojaan mihinkään...
Ei tuossa ole mitään ongelmaa, kannattaa vaan katsoa jos on pieniä lapsia etteivät appstoresta lataile mitään maksullisia sovelluksia, se on nimittäin helppoa kun olet laittanut pankkikortin tiedot.
Ne pankkikorttitiedot voi ottaa sieltä pois ja laittaa uudestaan jos jotain maksullista appstoresta tilaa. Näin minä teen, ettei lapset pääse vahingossakaan tilaamaan mitään minun tietämättä, vaikka puhelin on suojattu myös koodilla.
Apple-id:n saa luotua ilman pankkitietoja. Ohje löytyy Apllen sivuilta:
http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=fi_FI
Mä en saanut ilman pankkitietoja luotua millään. Laitoin ne siihen ja kun tunnus oli luotu, niin poistin ne. Siis edelleen voin ladata app:eja, mutta en maksullisia. Jos haluan ostaa jotain, niin joudun laittamaan pankkitiedot takaisin.
Mulla siis oli uus puhelin johon laitoin watsapp-tiliä, siinä yhteydessä piti se applejuttu ekaa kertaa luoda. -ap