Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi oikein? Tunnettavuus/tunnettuus

Vierailija
30.08.2021 |

Kirjoitin tunnettuus, pomo korjasi sen tunnettavuus. Omituista kun korjasi sen vääräksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakin voi käyttää. Tunnettuus on vähän harvinaisempi, vaikka onkin periaatteessa täsmällisempi termi kuin tunnettavuus.

Vierailija
2/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaakin voi käyttää. Tunnettuus on vähän harvinaisempi, vaikka onkin periaatteessa täsmällisempi termi kuin tunnettavuus.

Mun mielestä taas enemmän käytetään sanaa tunnettuus. Mutta molemmat ovat vähän siinä ja siinä viitsisinkö käyttää, ehkä muotoilisin lauseen toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yäk, tunnettuus on noita ällikällä uusia sanoa. Tunnettu, tunnettuuuus... nähty, näettyys. Tehty, tehtyyyys. Haluttu, haluttuus. Ai onko se vielä haluttavuus? No kohta sekin on haluttuus, halusitte tai ette.

Vierailija
4/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tunnettuus sanana on paljon luontevampi. En edes osaisi vääntää tuota tunnettavuus.

Vierailija
5/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettavuus on oikeamman kuuloinen.

Vierailija
6/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas enemmän käytetään sanaa tunnettuus. Mutta molemmat ovat vähän siinä ja siinä viitsisinkö käyttää, ehkä muotoilisin lauseen toisin.

Minä en edelleenkään usko että "tunnettuus" on oikea sana. Miten se edes taipuisi?

Esim. tunnettavuus - tunnettavuudellinen. Mutta tunnettuus - ?

Vierailija
7/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettavasta johdetaan tunnettavuus. Tunnettu -> tunnettuus ei kuulosta hyvältä vaan joltain muka-sanalta ja siltä, ettei kirjoittaja ole keksinyt sopivampaa ilmaisua. Käyttäisin jopa mieluummin sanaa julkisuus. Tai tunnettavuus.

Vierailija
8/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edelleenkään usko että "tunnettuus" on oikea sana. Miten se edes taipuisi?

Esim. tunnettavuus - tunnettavuudellinen. Mutta tunnettuus - ?

Varmaan tunnettuvuudellinen...? :S

Kumpi parempi?

Peukku ylös "Tunnettavuudestaan huolimatta"

Peukku alas "Tunnettuudestaan huolimatta"

Kommentoi jos peräti "tunneentumisestaan huolimatta" soi kauneimmin