12-tuntiset yöunet tekevät ihmeitä
Ero on huomattava paitsi henkisesti, niin myöskin iho on selkeästi siloisempi erittäin pitkän nukutun yön jälkeen.
Kommentit (7)
Samaa mieltä :)
Tosin tutkijat ja suurin osa ihmisistä pitää sitä haitallisena ja turhana.
En ollut havahtunut edes siihen, kun naapuri oli käynyt ovella, eli oli soittanut ovikelloa ja ovella oli keskusteltu hetken aikaa. Suurimman osan yöstä nukuin kuin tukki. ap
Aah, noita unia on niin ikävä!! Helposti meni kellon ympäri ellei enemmänkin, ja sen jälkeen niin levännyt ja energinen olo että :) Nyt vauvan kanssa unet on max 3h putkeen, pahimmillaan tunnin välein herätys. Kyllä sitä ihminen vaan voi olla raato tollasten öiden jälkeen. Mutta asenne ratkaisee, mä nukun sitä kun lapsi muuttaa joskus pois kotoa!
Yli kahdentoista tunnin yöunet ovat aivoille jopa haitallisemmat kuin todella lyhyet unet..
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:50"]
Yli kahdentoista tunnin yöunet ovat aivoille jopa haitallisemmat kuin todella lyhyet unet..
[/quote]
Niin niin, aivan niin. Olen kuule työni puolesta jatkuvalla jonkinasteisella univajeella, joten se että edes joskus saan kuitattua ne tällaisilla oikein pitkillä unilla, on takuulla omassa tapauksessani terveellisempää, kuin että jatkaisin vajeen kerryttämistä yöstä toiseen. Ja ei, en oikein voi tilanteelle nyt mitään. Enkä tosiaankaan nuku juuri koskaan näin pitkään. Oman elimistön kuunteleminen vie jo aika pitkälle, yksikään tutkija ei tutkimuksineen elä minuna minun elämääni. Oliko muuta? ap
On hyvä nukkua 12 tuntia putkeen, jos on univajetta. Tuskin muuten edes pystyy nukkumaan 12 tuntia yhteen menoon.
Totta! Kymmpiunetkin tehoaa! Siis kymmenen tuntia