Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisystäväni perhe lannistaa häntä masennuksen takia

Vierailija
27.08.2021 |

Naisellani on traumaperäinen stressihäiriö ja masennus. Yrittää kovasti käydä töissä ja saada koulut käytyä loppuun. Olen todella ylpeä hänestä. Samaan aikaan jaksaa urheilla ja huolehtia itsestään. Hänen vanhempansa soittelevat ärtyneitä puheluita hänelle ja painostavat ja tiuskivat. Naiseni on aina ihan romuna puheluiden jälkeen. Hän on tosi kiltti eikä ikinä itse huuda perheelleen. (Paitsi onneksi osaa minulle huutaa).
Naiseni veljet eivät pidä yhteyttä. Koko perhe tuntuu hyljeksivän häntä vaikeiden sairauksien vuoksi.
Miten voin auttaa asiaa, vai voinko?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa perheen olla. Jos eivt osaa olla tukena jättäkää elämästä pois.

Vierailija
2/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sen perheen suhteen voi mitään tehdä, ainoastaan kannustaa naista pitämään puolensa ja kertomaan sille ettei sen tarvitse kuunnella perheeltään tollasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit auttaa kuuntelemalla hänen tunteitaan ja esittämällä kysymyksiä (älä komenna/vaadi), että kannattaako siihen perheeseen pitää yhteyttä, jos tulee noin paha mieli... Auta naista asettamaan rajat (minua ei haukuta eikä minulle huudeta) ja pitämään niistä kiinni. Kun juttelette asioista, voit tuoda keskusteluun sellaisia normaalin sävyjä, muistutat vaikka et useimmat ei suhtaudu läheisen sairauksiin noin.

Oot symppis!

Vierailija
4/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää suostuko siihen. Isä estoon puhelimessa /somessa ja muut lannistajat. Hänen äitinsä puhuu vain silloin kun ei lyttää. Piste. Sano suoraan sille perheelle, että et halua heidän enää lannistavan häntä puhelimessa. 

Vierailija
5/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla tiuskivat ja painostavat? Vanhemmille voisi tehdä selväksi, ettei tuollainen ole oikea tapa välittää. Omat vanhempani harrastivat samaa, enää ei kun tein selväksi ettei minua ja minun suorituksia tarvitse koko ajan arvostella, vaikkei se heidän tavoitteitaan vastaisikaan.

Samaa suosittelisin naisystävällesi; rajat täytyy asettaa, se on osa omaa parantumista.

Vierailija
6/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Oletko ap ihan pihalla? Tai jotenkin vammainen?

Silloin toista ihmistä kuuluu satuttaa kun voi satuttaa! Jos toinen on sairas tai heikko tai muutoin hetkellisesti puolustuskyvytön niin silloin on tilaisuus iskeä! Ja kun koittaa tilaisuus iskeä niin silloin todellakin isketään! Ja niitä tilaisuuksia iskeä täytyy tietysti myös luoda, niitä täytyy hakea ja etsiä ja löytää jatkuvasti ja ahkerasti, täytyy aina etsiä lisää tilaisuuksia satuttaa toista! Mitä enemmän toisen ihmisen elämää sabotoi sitä heikompaan asemaan se joutuu ja sitä enemmän sitä voi satuttaa!

Aivan sama kuka se toinen ihminen on. Kun voi satuttaa - silloin satutetaan! Kaikki kimppuun joukolla!

Vierailija
7/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni hääsi perheeni pois kokonaan ja sanoi että olen hänen ja painuutkoon muut vi....n. Perheeni oli läheisriippuvainen ja koko sukuni. On siinä se hyvä puoli ettei tarvitse tulla koskaan petetyksi eikä epäillä että jätetään kun olen kaikkein tärkein miehelleni. Hän häätää kaikki uhkat pois ympäriltäni. Olen hänelle kaikkein tärkein ihminen mitä maan päällä kantaa. Hän ei ikinä jätä minua. 

Vierailija
8/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin toista ihmistä kuuluu satuttaa kun voi satuttaa! Jos toinen on sairas tai heikko tai muutoin hetkellisesti puolustuskyvytön niin silloin on tilaisuus iskeä! Ja kun koittaa tilaisuus iskeä niin silloin todellakin isketään! Ja niitä tilaisuuksia iskeä täytyy tietysti myös luoda, niitä täytyy hakea ja etsiä ja löytää jatkuvasti ja ahkerasti, täytyy aina etsiä lisää tilaisuuksia satuttaa toista! Mitä enemmän toisen ihmisen elämää sabotoi sitä heikompaan asemaan se joutuu ja sitä enemmän sitä voi satuttaa!

Aivan sama kuka se toinen ihminen on. Kun voi satuttaa - silloin satutetaan! Kaikki kimppuun joukolla!

En nyt ymmärrä mitä oikein sanot?

Vierailija
9/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä mitä oikein sanot?

En minäkään. Ilmeisesti jokin epäonnistunut sarkasminkäyttöyritys.

Vierailija
10/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla liikkuu aika ilkeitä ihmisiä. Mutta toivon voimia ap aloittelijalle. Ja kerro hänelle, ettei enää ole yhteydessä ihmisiin, jotka häntä haukkuvat. Kerro hänelle, ettei ole oikeaa rakkautta perheeltään haukkua häntä, että pitää etäisyyttä heihin. Siten saa voimia itselleen ja myös itse korjata oman pahan olonsa. Jos jokin perhe tuo koko ajan lisää pahaa oloa, niin pitää katkaista välit sen perheen kanssa. Ja suosittelen myös terapiaa, kun on myös aika paljon ammattilaisia kertomassa totuuden ja näkee asiat ulkopuolisena ihmisenä. Mutta toki pitää valita hyvä terapeutti, kuin valitessa mitä tahansa palveluja. Jokaiseen ihmiseen pitää tutustua ja millainen hän on? Ja sekin ottaa toki aikansa, eikä heti tiedä kuka on oikea ihminen juuri sinun vaimolle? Olet todella hyvä mies sinun vaimolle ja toivon sinulle parasta mahdollista voimaa ja myös vaimollesi. Onnea teille. 

Vierailija
11/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tyhmät jutut sulla.

Vierailija
12/12 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin tossa aikaisemmin lähettää viestini, mutta se lähti tyhjänä tänne ketjuun. Mun piti vaan sanoa, että on kyllä ikävä tämä viestisi.