Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon yliopiston tuntiopettaja saa palkkaa yhdestä luennosta?

Vierailija
26.09.2014 |

Tai avoimen yo:n opettaja? Jos opettaa siis vaikka yhden 20 tunnin luentosarjan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asemasta. Tohtorikoulutettavana ja post docina en saanut mitään, kun oli opetusvelvollisuus.

Vierailija
2/7 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä avoimessa? Mua siis pyydettiin opettamaan ja mietin, että kannattaako edes miettiä. Olen maisteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minä opetan kasvatustiedettä aikuisopistossa ja kuukausipalkkani on noin 4500€, 12v työkokemus. Opetusta eli luentosarjoja on noin 30-50h kuukaudessa.

Vierailija
4/7 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopistossa minimipalkka luennoinnista on muistaakseni 25 €/h ja Aallossa 29 €/h, kahden tunnin mukaan tuollainen luento on ainakin ennen laskettu. Mutta tosiaan, tuo on minimi, siihen vielä lasketaan (tarvittaessa) henkilökohtaiset lisät päälle.

Vierailija
5/7 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siis omasta koulutustasosta tai uratasosta. Maisteri saa sen 25€ paikkeill/luentotuntia, kokeneempi tohtori/dosentti 72€/luentotunti ja professorit jossain satasen paikkeilla. Oon itse tuolla tohtori/dosenttitasolla. Lisäksi on niin, että jos vetää vaan jotain harkkoja, ilman luentoja, niin siitä saa vaan sen parinkympin minimin. Näin siis jos on tuntiopettaja, eikä esim opetusvelvollinen tutkija (jolle ei makseta erikseen mitään, kun opetusvelvollisuus kuuluu jo kuukausipalkkaan).

Tuntipalkkioissa ei ole mitään henkilökohtaisen suoriutumisen lisiä, ne on noi perussummat kaikille. Kuukausipalkassa on henkitasot myös.

Vierailija
6/7 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:49"]

Se riippuu siis omasta koulutustasosta tai uratasosta. Maisteri saa sen 25€ paikkeill/luentotuntia, kokeneempi tohtori/dosentti 72€/luentotunti ja professorit jossain satasen paikkeilla. Oon itse tuolla tohtori/dosenttitasolla. Lisäksi on niin, että jos vetää vaan jotain harkkoja, ilman luentoja, niin siitä saa vaan sen parinkympin minimin. Näin siis jos on tuntiopettaja, eikä esim opetusvelvollinen tutkija (jolle ei makseta erikseen mitään, kun opetusvelvollisuus kuuluu jo kuukausipalkkaan).

Tuntipalkkioissa ei ole mitään henkilökohtaisen suoriutumisen lisiä, ne on noi perussummat kaikille. Kuukausipalkassa on henkitasot myös.

[/quote]

Siis tässä tapauksekssa tarkoitin henkilökohtaisilla lisillä esimerkiksi opintopisteiden tai tohtorin tutkinnon tuomat lisät, ei tietenkään suorituslisiä kuten esim. professoreilla. Itse sain aikoinaan mm. parikymmentä senttiä alhaisemman tuntilisän kuin opiskelutoverini luennoinnista koska minulla oli 3 opintopistettä vähemmän kuin hänellä.

Vierailija
7/7 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan